چگونه تا قبل از 30 سالگی پولدار شویم؟

چگونه تا قبل از 30 سالگی پولدار شویم؟

برای خیلی از آدم جمله "پولدار شدن تا قبل از 30 سالگی" بیشتر به مانند یک لطیفه می ماند تا یک واقعیت اما این در حالی است که با آگاهی از روش ها و راه کارهای دست یابی به موفقیت، هر کسی به سادگی قادر خواهد بود تا به ثروت حقیقی دست پیدا نماید. در این مقاله به بررسی ده راه کار عملی خواهیم پرداخت که چنانچه در زمان درست به طور عملی مورد استفاده قرار گیرند، فرد را قادر خواهند ساخت تا به ثروت قابل توجهی - البته تا قبل از 30 سالگی - دست پیدا کند.

گام اول این که به دنبال پول باشید
در شرایط اقتصادی که امروزه دنیا با آن دست و پنچه نرم می کند، کمتر کسی خواهد توانست با پول ذخیره کردن به معنی واقعی کلمه پولدار شود. گام اول این است که سعی کنید به صورت ذره ذره به درآمد خود بیفزایید و این راه کار را برای طولانی مدت ادامه دهید. برای ارتقاء درآمد راه کارهای بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه با برخی از آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

گام دوم این که خودنمایی نکنید بلکه نمود عینی خودتان باشید
به محض این که پولی به دست آوردید اقدام به خرید آیفون، ماشین شاسی بلند، پنت هاوس و ... نکنید. جالب است بدانید آقای ورن بافت - یکی از پولدارترین افراد دنیا - هنوز هم که هنوز است در خانه ای زندگی می کند که چندین سال پیش به سختی خریداری نمود و یا این که ایشان به سوار شدن ماشین های خیلی لوکس علاقه ای نداشته و ترجیح می دهد پولی که به دست آورده را مجدد در تجارت خود سرمایه گذاری کند چرا که با این کار، پس انداز وی منجر به درآمدزایی بیشتر خواهد شد. به طور کلی، شما تنها زمانی اجازه خرید اجناس لوکس برای شخص خودتان دارید که تجارت شما آنقدر سودآور شده باشد که خرید مثلاً یک پورشه مدل 2014 به عنوان بخش کوچکی از درآمد شما شده باشد.

گام سوم این که برای سرمایه گذاری پس انداز کنید نه برای چیز دیگر
برای شما هدف اول و آخر می بایست این باشد که پول پس انداز کنید تا از آن طریق بتوانید در جایی سرمایه گذاری کنید و در صورتی که هر هدف دیگری جزء این داشته باشید، شک نکنید که به بیراهه خواهید رفت. پول پس انداز خود را در یک حساب غیر قابل دسترس قرار دهید که برای برداشت آن به هیچ وجه وسوسه نشوید. لازم به ذکر است که شما حتی در شرایط اضطراری هم نمی بایست به این حساب ها دست بزنید و اگر نیاز مبرم به پول داشته باشید بایستی به دنبال منبع دیگری بگردید. با این کار کمک شایانی به گام اول که همان افزایش سطح درآمد است نموده اید.

گام چهارم این که عاقلانه پول قرض کنید
فقط در شرایطی اجازه دارید پول قرض کنید که این کار منجر به افزایش درآمد شما گردد. به طور مثال اگر پولی قرض کنید که با آن یک ماشین خریداری کنید و آن وسیله نقلیه باعث بهبود کار شما شود این کار اشکالی نخواهد داشت. واقعیت امر این است که افراد ثروتمند برای سرمایه گذاری و سرازیر کردن پول بیشتر به سمت خود پول قرض می کنند اما این در حالی است که افراد فقیر به منظور خرید چیزهایی که افراد ثروتمند را ثروتمندتر خواهد کرد پول قرض می گیرند.

گام پنجم این که پولدار شدن در اولویت کارها قرار گیرد
شما می بایست برای پولدار شدن و پولدار ماندن، کسب درآمد بیشتر را جزو اولویت های اصلی زندگی خود قرار دهید. رفتار پول بی شباهت با یک فرد عاشق پیشه ی حسود نیست چرا که اگر آن را نادیده بگیرید، پول هم شما را نادیده خواهد گرفت و اوضاع زمانی وخیم تر خواهد شد که پول شما را ترک کند و به سمت معشوقی برود که برایش ارزش بیشتری قائل شود.

گام ششم این که پول هرگز خواب ندارد
زمان، تعطیلی، آخر هفته و ... برای پول بی معنی هستند و شما هم اگر می خواهید پولدار شوید می بایست با این گونه مسائل رفتاری همچون پول داشته باشید. در حین کار کردن به هیچ وجه به ساعت نگاه نکنید و تا زمانی که نتیجه دلخواه را به دست نیاورده اید دست از کار نکشید. سعی کنید در جمع دوستان خود به عنوان فردی شناخته شوید که سخت کوش نیست بلکه "بسیار سخت کوش" است.

گام هفتم این که با فقر سازش نکنید
فقیر بودن اصلاً خوب نیست پس سعی نکنید تا بی پولی خود را توجیه کنید. به گفته بیل گیتس - مؤسس شرکت بزرگ مایکروسافت - "اگر شما فقیر به دنیا آمده اید این اصلاً تقصیر شما نیست اما اگر فقیر از دنیا بروید به طور حتم خودتان مقصر بوده اید".

گام هشتم این که با افراد موفق دوست شوید
بسیار از افراد زمانی که به یک آسایش نسبی دست پیدا می کنند دست از پشت کار می کشند و همین مسئله موجب می گردد تا در همان نقطه از پیشرفت درجا بزنند. برای این که در چنین دامی قرار نگیرید سعی کنید تا با افراد موفق دوست شوید و ببینید که از چه منابعی برای ارتقاء دانش خود استفاده کرده اند و می کنند. بسیاری از افراد موفق آدم های دست و دلبازی هستند و به سادگی دانش و تجربیات خود را در اختیار سایر افراد قرار می دهند.

گام نهم این که بلند پروازی کنید
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند این است که خیلی بلند پرواز نیستند. در واقع از این کار واهمه دارند و همین ترس به منزله مانع بسیار بزرگی بر سر راه پولدار شدن ایشان خواهد بود. مرزهای ذهنی خود را بشکنید، ذهن خود را محدود به محیط پیرامونتان نکنید و مهم تر از همه این که در تخیل کردن بی پروا باشید.

گام دهم این که درست کار باشید
اگرچه که این مرحله از ثروتمند شدن در آخر ذکر شده است اما به هیچ وجه بدان معنا نیست که نسبت به نه گام پیشین بی اهمیت تر است. بسیاری از آدم های پولدر جزو افراد درست کار جامعه هستند (البته گروهی از افراد هم پیدا می شوند که با نادرستی پول هنگفتی به جیب زده اند). به عبارت دیگر، ایشان یکسری ارزش های کاری دارند که تحت هیچ شرایطی از آن ارزش ها کوتاه نمی آیند. پس از مطالعه این ده مورد، ممکن است پیش خود تصور کنید که این مراحل بسیار ساده و بدیهی هستند اما باور داشته باشید که بسیاری از راه کارها در همین بدیهیات نهفته اند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon