Harry Potter Coding Kit: آموزش برنامه‌نویسی با استفاده از چوب‌دستی جادویی هری پاتر!‌

Harry Potter Coding Kit: آموزش برنامه‌نویسی با استفاده از چوب‌دستی جادویی هری پاتر!‌

اگر با سری کتاب‌های پرطرفدار هری پاتر آشنا باشید، خوب می‌دانید که چوب‌دستی جادویی مهم‌ترین ابزار برای غلبه دشمنان منفور هری پاتر است. حال فرض کنید این چوب‌دستی می‌تواند به کودکان (یا حتی بزرگسالان!) در یادگیری اصول برنامه‌نویسی کمک کند و دیدگاه آن‌ها را به یادگیری برنامه‌نویسی به عنوان یک تَسک خسته‌کننده به کلی عوض کند.

Coding Kit محصولی از شرکتی به نام Kano است که که در زمینۀ آموزش برنامه‌نویسی به روش‌های ساده و خلاقانه شهرت دارد. این کیت آموزشی با استایل و محیط دنیای هری پاتر توسعه داده شده که افراد مبتدی می‌توانند با استفاده از آن، به یادگیری خودآموز اصول کدنویسی بپردازند. در واقع، با انتشار این کیت، شرکت Kano فرآیند یادگیری برنامه‌نویسی را با یک دنیای جادویی تلفیق کرده و آن را به یک تفریح جذاب و سرگرم‌کننده تبدیل کرده است.

جالب است بدانید که چوب‌دستی جادویی همراه این کیت مجهز به فناوری تشخیص حرکت و نرم‌افزار اختصاصی Kano برای شبیه‌سازی دنیای جادویی هری پاتر بوده و این در حالی است که کودکان علاقه‌مند به برنامه‌نویسی می‌توانند با اجرای طلسم‌های جادویی هری پاتر، مانند Stupefy یا Wingardium Leviosa، زبان‌های برنامه‌نویسی مانند JavaScript را یاد بگیرند.

این چوب‌دستی همچنین مجهز به ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و جاذبه‌سنج داخلی است تا به این ترتیب فرآیند یادگیری به صورت یک سرگرمی تعاملی و خودآموز صورت بگیرد. این کیت آموزشی در واقع از ده‌ها چالش جادویی برخوردار است که در هر یک از آن‌ها، مفاهیم کاربردی برنامه‌نویسی مورد استفاده در طراحی وب و توسعهٔ نرم‌افزار به کاربر آموزش داده می‌شود. این چوب‌دستی در حقیقت مانند یک موس هوشمند عمل می‌کند که با حرکت دادن آن در جهت‌های مختلف، کودکان می‌توانند کدهای دستوری متنوع ایجاد کنند (به عنوان مثال، بالا آوردن چوب‌دستی جغد هری پاتر را در صفحه ظاهر می‌کند و چرخاندن آن یک زنگ را به صدا در می‌آورد.)

این کیت آموزشی شگفت‌انگیز که با همکاری شرکت Warner Bros به بازار عرضه می‌شود، با تبلت‌های اندرویدی و آی‌اواس و همچنین ویندوز و مک سازگاری کامل دارد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon