Data Miner: ابزاری برای استخراج دیتا از وب‌سایت‌ها

Data Miner: ابزاری برای استخراج دیتا از وب‌سایت‌ها

Data Miner یک افزونه برای مرورگر گوگل کروم است که این امکان را برای دولوپرها، وب‌مسترها و سایر کاربران فراهم می‌کند تا دیتا را از صفحات وب اصطلاحاً Scrape یا Screen Scrape کرده و آن‌ها را در یک فایل اِکسل ذخیره کنند (به طور کلی منظور از Scrape کردن دیتا، استخراج و جمع‌آوری دیتای مختلف از سراسر وب است.)

لازم به ذکر است که دولوپرها می‌توانند این افزونه را به صورت رایگان در مرورگر کروم خود اضافه کنند. از جمله قابلیت‌های این افزونه می‌توان موارد زیر را نام برد:

استخراج دیتا تنها با یک کلیک و بدون نیاز به کدنویسی
در واقع این ابزار دارای بیش از 50/000 کوئری از پیش تعریف شده است که قابلیت استخراج دیتا از اکثر وب‌سایت‌های محبوب و معروف را دارا است.

دیتا ماینر با دیگر ربات‌ها متفاوت است!
نیاز به توضیح نیست که توسعه‌دهندگان بایستی امنیت وب‌سایت‌ها را به نحوی تأمین کنند تا این وب‌سایت‌ها از حملۀ ربات‌ها در امان بمانند. ابزار Data Miner نیز توسط چنین وب‌سایت‌هایی به عنوان یک ربات شناخته نشده و بالتبع آن را بلاک نمی‌کنند و دولوپرها بدون هیچ نگرانی می‌توانند با استفاده از این افزونه دست به استخراج دیتا بزنند! 

حفظ دیتای استخراج‌شده به صورت کاملاً پرایوت (خصوصی)
Data Miner هرگز دیتای شخصی دولوپر را به سایر کاربران، وب‌سایت‌ها و دولوپرها نخواهد فروخت و با سایرین به اشتراک نمی‌گذارد و آن‌ها را به صورت خصوصی و امن نگاه‌داری خواهد کرد. همچنین در این پلاگین از پروتکل رمزگذاری HTTPS برای انتقال امن دیتا و به منظور محافظت از حریم خصوصی دولوپرها استفاده شده است.

امکان کاستومایز کردن پروسهٔ استخراج دیتا
Data Miner قابلیتی را در اختیار دولوپرها قرار داده است تا بتوانند کوئری‌هایی را بنا بر نیاز خود تعریف کرده و دیتا را از وب‌سایت‌ها اِسکریپ (استخراج) کنند.

امکان استخراج دیتا به صورت خودکار
Data Miner توانایی اِسکریپ کردن انبوهی از داده‌ها را به صورت خودکار دارا است و این کار را با دریافت لیستی از یوآرال‌ها انجام می‌دهد.

امکان استخراج سریع‌تر دیتاهای موجود در جداول
این ابزار قابلیت استخراج دیتای موجود در جداول موجود در سایت‌ها را با تنها یک کلیک برای کاربران فراهم کرده است.

امکان جستجوی خودکار در پیج‌های مختلف وب‌سایت
Data Miner به صورت خودکار به پِیج‌های بعدی رفته و در صورت نیاز دیتای موجود در آن‌ها را نیز استخراج می‌کند.

پر کردن فرم‌های مد نظر کاربران به صورت خودکار
همچنین با استفاده از این ابزار کاربران می‌توانند دیتای استخراج شده را در یکسری فرم از پیش تهیه شده وارد کنند.

در پایان لازم به ذکر است چنانچه بخواهیم شخصاً و با استفاده از کدنویسی اقدام به پروسهٔ استخراج دیتا کنیم، این کار بسیار زمان‌بَر خواهد بود که برای کسب اطلاعات بیشتر، توصیه می‌شود به آموزش آشنایی با مفهوم Screen Scraping مراجعه نمایید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon