Kite: ابزاری برای سرعت بخشیدن به فرایند توسعهٔ نرم‌افزار

Kite: ابزاری برای سرعت بخشیدن به فرایند توسعهٔ نرم‌افزار

Kite یک دستیار کدنویسی است که در کنار ادیتور اجرا می‌شود به طوری که به دولوپرها استفاده از دستورات، دسته‌بندی لایبرری‌ها و جاهایی از کدنویسی که نیاز به تصحیح دارد را پیشنهاد داده و روی هم رفته کار ایشان را راحت‌تر می‌کند. به عبارتی، Kite ابزاری است که خود را «دستیار مجازی برنامه‌نویسان» می‌نامد و برای کمک به تسریع فرآیند توسعهٔ نرم‌افزار طراحی شده است.

امروزه برنامه‌نویسان دائماً با زبان‌های برنامه‌نویسی و لایبرری‌های جدیدی روبه‌رو می‌شوند ولی برای استفاده از آن‌ها ابزارهای هوشمندی تا قبل از عرضهٔ Kite در اختیار نداشتند به طوری که این ابزاری هدف اصلی خود را مرتفع کردن این مشکل عنوان کرده و با ارائه پیشنهاداتی در خصوص سینتکس زبان‌های مختلف و استفاده از مستندات لایبرری‌ها، به عنوان یک دستیار در کنار دولوپرها در حین کدنویسی قرار می‌گیرد. علاوه بر این، زمانی که Kite خطاهای ساده را ببیند، آن‌ها را گزارش داده و اصلاح آن‌ها را هم پیشنهاد می‌کند. شاید فکر کنید که Kite به نوعی یک ویرایشگر جدید یا محیط یکپارچه توسعهٔ نرم افزار (IDE) است، ولی این‌گونه نیست بلکه Kite سرویسی است که در کنار ویرایشگر اجرا شده و کاملاً با ادیتور یکپارچه ‌می‌شود.

Kite برنامه‌نویسی متصل به اینترنت را ممکن می‌سازد 
در یک کلام، سرویس کایت از هدر رفتن وقت دولوپرها جلوگیری می‌کند. با استفاده از آن، دیگر لازم نخواهد بود مرتباً در گوگل یا استک‌ اورفلو جست‌و‌جو کرده چرا که Kite آنچه را که به دنبالش هستید پیشنهاد می‌دهد. بنا به ادعاهای سایت رسمی Kite، در شرایط عادی مرورگر شما و ویرایشگر متن‌تان هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند اما چیزی که Kite به شما پیشنهاد می‌کند، استفاده از برنامه‌نویسی متصل به اینترنت در کنار ویرایشگر است بدین صورت که با شروع تایپ کردن، کایت نمونه‌هایی از کدها را به شما نشان داده و می‌توانید بلافاصله و بدون اتلاف وقت برای مطالعهٔ مستندات، از لایبرری‌های مختلفی استفاده کنید.

Kite اشتباه‌های تایپی و لایبرری‌هایی که ایمپورت نشده‌اند را هم تشخیص داده و تصحیح آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کند مضاف بر اینکه با ویرایشگرهای مختلفی سازگاری دارد که از آن جمله می‌توان به Sublime Text ،Vim ،Emacs ،Atom و PyCharm اشاره کرد. این ابزار همچنین از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی پشتیبانی می‌کند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- جاوا
- گو
- جاوااسکریپت
- سی‌شارپ
- سوئیفت
- پی‌اچ‌پی
- سی‌پلاس‌پلاس
- اِسکالا و ...

نکتهٔ دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که پلاگین‌های کایت به صورت اپن‌سورس هستند که در گیت‌هاب در دسترس دولوپرهای علاقمند قرار دارند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon