Windows 10 64-bit مناسب ترین سیستم عامل برای بازی های کامپیوتری

Windows 10 64-bit مناسب ترین سیستم عامل برای بازی های کامپیوتری

اطلاعات منتشر شده توسط «بخش تحقیقات سخت افزاری و نرم افزاری Steam»، حاکی از آن است که ویندوز 10 بیشترین میزان استفاده را برای بازی های شرکت Valve داشته است (کمپانی Valve ناشر بازی های خاطره انگیزی همچون Counter ، Half-life، Doom و غیره است.) کاری که تیم Steam انجام می دهد این است که تحقیقات ماهیانه ای به منظور جمع آوری اطلاعات پیرامون انواع مختلف سخت افزار و نرم افزار به کار گرفته شده توسط کاربران انجام می دهند. این تحقیقات حاکی از آن است که ویندوز 10 محبوب ترین سیستم عامل برای گیم های کامپیوتری است. برای آگاهی از جزئیات این بررسی، با سکان آکادمی همراه باشید.

هنگامی که ویندوز 10 توسط غول نرم افزاری دنیا یعنی Microsoft عرضه شد، هیچ کدام از ما فکر نمی کردیم بتواند به راحتی ویندوز 7 را که به عنوان پرکاربردترین سیستم عامل در رابطه با بازی های شرکت Valve شناخته می شد را پشت سر بگذارد. طبق تحقیقات اخیر تیم Steam، فقط 8 ماه طول کشید تا ویندوز 7 توسط همکار جدیدتر خود شکست بخورد. با سهم 36.97 درصدی، ویندوز 10 64 بیتی انتخاب اول گیمرها است که در مقایسه با ماه قبل، رشد 2.96 درصدی را به خود دیده است. قبل از آن، ویندوز 7 با سهم 34.21 درصدی و با اختلاف جزئی در صدر قرار داشت.

اما در این ماه، این اختلاف جزئی هم از بین رفت و ویندوز 10 جایگاه اول را با اقتدار از آن خود کرد. طبق همین روال، ویندوز 8.1 64 بیتی هم همچنان به از دست دادن هواداران خود ادامه می دهد. با کاهش 0.31 درصدی در ماه گذشته، این نسخه دارای سهم بازار 12.93 درصدی از گیمرها است.

هرچند اگر با دید کلی تر بنگریم، یعنی سهم نسخه 32 بیتی را با نسخه 64 بیتی جمع کنیم، ویندوز 7 همچنان پیشتاز خواهد بود، اما می توان به راحتی پیشبینی نمود با توجه به سخت افزارهای 64 بیتی جدید که در راه هستند و همچنین پیشنهاد وسوسه انگیز مایکروسافت مبنی بر بروزرسانی نسخه های قدیمی به ویندوز 10 به صورت رایگان، این نسخه همچنان به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد.

اگر شما جزو گیمرهای حرفه یی هستید، لطفا در بخش نظرات نام سیستم عامل خود را بنویسید و دلایل انتخاب آن را نیز بیان کنید. اگر تاکنون از ویندوز 10 استفاده نکرده اید، آیا فکر نمی کنید اکنون زمان مهاجرت فرا رسیده است؟ نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon