آشنایی با برخی از سرویس‌های گوگل که ممکن است از آن‌ها بی‌اطلاع باشید!

آشنایی با برخی از سرویس‌های گوگل که ممکن است از آن‌ها بی‌اطلاع باشید!

سرویس‌ها و محصولات زیادی وجود دارند که شرکت Google -یا بهتر بگوییم Alphabet- آن‌ها را عرضه می‌کند که بسیاری از آن‌ها از دید اکثر کاربران وفادار گوگل پنهان مانده‌اند و احتمالاً از وجود آن‌ها بی‌اطلاع‌اند اما قطعاً پس از آنکه متوجه شوند چنین سرویس‌هایی وجود دارند، مورد توجه ایشان قرار خواهند گرفت. در ادامه با سکان آکادمی همراه باشید تا با این سرویس‌های گوگل بیشتر آشنا شویم.

شرکت گوگل با داشتن هزاران کارمند در سراسر دنیا، منابع مورد نیاز را برای تولید محصولات و خدمات مفید برای تکمیل موتور جست‌وجو یا سایر کسب‌وکارهای بزرگ خود در اختیار دارد. در همین راستا، در ادامه با سرویس‌های جالب و کمتر شناخته شدهٔ گوگل آشنا می‌شویم که ممکن است برای شما جالب باشند.

Google Keep 
این ابزار یک اپلیکیشن نُت‌برداری است که هم در نسخهٔ موبایل و هم در نسخهٔ دسکتاپ در دسترسی است. طراحی جالب‌توجه و زیبای این نرم‌افزار به کاربران برای انجام کارهای فهرست شده، احساس خوبی منتقل می‌کند. به علاوه اینکه در این اپلیکیشن می‌توانید از امکان تنظیم Reminder برای انجام کارها استفاده کنید که با تقویم گوگل نیز سینک می‌شود.

Gmailify
حتی اگر از سرویس ایمیل گوگل استفاده نمی‌کنید، می‌توانید طراحی ظاهری و اِلِمان‌های جیمیل را به اکانت‌های یاهو، هات‌میل و اوت‌لوک خود اضافه کنید؛ بدون اینکه آدرس ایمیل خود را تغییر دهید.

Sunroof
گوگل پروژه‌ای تحت عنوان Sunroof را شروع کرده که افراد را به استفاده از پنل‌های خورشیدی در منازل‌شان تشویق می‌کند. این ابزار با کمک نقشه‌های هوایی باکیفیت و الگوهای هواشناسی محلی به کاربران این امکان را می‌دهد که میزان هزینهٔ صرفه‌جویی شده در هنگام استفاده از پنل‌های خورشیدی را محاسبه کنند.

Timer
شما می‌توانید با وارد کردن زمان مورد نظر + عبارت timer در گوگل، تایمری تنظیم کنید که پس از اتمام زمان در نظر گرفته شده، به شما آلارم دهد (توصیه می‌کنیم حتماً یک بار امتحانش کنید.)

Sky
با مراجعه به سرویس Sky، می‌توانید با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای NASA، نقشه‌برداری آسمانی دیجیتال SDSS (نام یک پروژهٔ بین‌المللی و یکی از تلسکوپ‌های مهم دید زاویه‌باز در جهان) و تلسکوپ هابل، فضای بی‌کران هستی را تماشا کنید.

Google Ngrams 
این سرویس یکی از ابزارهای جالبی است که به شما این امکان را می‌دهد تا کلمهٔ مورد نظر خود را در میان 5.2 میلیون کتاب منتشر شده بین سال‌های 1500 تا سال‌های اخیر جست‌و‌جو کنید و مشاهده کنید که چه‌طور این کلمات در طول زمان به کار رفته‌اند و تغییر کرده‌اند.

Digit Reading
با خواندن عددهای بزرگ مشکل دارید؟ برای حل این مشکل، عدد مورد نظرتان را وارد کرده، یک علامت = قرار دهید سپس واژهٔ english را در فیلد جست‌وجوی گوگل تایپ کنید. 

Google Images
ابزار سرچ تصویر گوگل به شما این امکان را می‌دهد تا منبع اصلی یک عکس را پیدا کنید یا عکس‌هایی مشابه آن را بیابید. این ابزار برای تشخیص واقعی بودن یک عکس پربیننده نیز بسیار مفید است.

Google Fonts
در این سرویس از گوگل می‌توانید فونتی زیبا انتخاب کنید و از آن به رایگان استفاده کنید (گوگل فونتس برای دولوپرهای فرانت‌اند ابزاری کاربردی است.)

Google Scholar
می‌توانید به سادگی با استفاده از این سرویس در ژورنال‌های تخصصی و مقالات علمی، مطلب مورد نظر خود را سرچ (جست‌وجو) کنید.

Google Art Project
با استفاده از این سرویس می‌توانید تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی از آثار هنری بزرگ‌ترین موزه‌های دنیا را مشاهده کنید.

Think with Google
این ابزاری است که برای بازاریابان مفید خواهد بود. Think with Google  با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده، کالاها و خدمات پرطرفدار در صنعت را شناسایی می‌کند.

Google Trends
اگرچه این ابزار برای متخصصین سئو شناخته شده است، اما به دلیل کاربردی بودن آن، لازم دیدیدم تا به معرفی آن بپردازیم. با استفاده از این ابزار خواهید فهمید که کاربران در طول زمان به چه موضوعاتی بیشتر اهمیت می‌دهند و کدام کلمات را بیشتر جست‌وجو می‌کنند. این ابزار به صورت روزانه کلماتی را که بیشتر سرچ شده‌اند را نشان می‌دهد. به علاوه اینکه با کمک این ابزار متوجه می‌شوید که چه‌طور یک موضوع با گذر زمان اهمیت خود را از دست داده است.

Google Express
با استفاده از سرویس اکسپرس گوگل می‌توانید از امکان تحویل محصولاتی مختلاف مانند میوه و سبزی در شهرهایی مانند سان فرانسیسکو، بوستون، واشینگتن و شیکاگو استفاده کنید.

حال نوبت به نظرات شما می‌رسد. به نظر شما کدام‌یک از سرویس‌های فوق جالب‌تر هستند؟ همچنین آیا سرویس دیگری را می‌شناسید که به نوعی ناشناخته بوده اما برای کاربران جالب باشد؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon