DS: یکی از بهترین مشاغل حوزهٔ فناوری در حال حاضر دنیا

DS: یکی از بهترین مشاغل حوزهٔ فناوری در حال حاضر دنیا

شاید برای برخی از ما این سؤال پیش آید که بهترین و پردرآمدترین مشاغل حوزهٔ فناوری چیست و چه خصوصیاتی دارند؟ وب‌سایتی با نام Glassdoor دائماً در حال انجام تحقیقات مختلف در این حوزه است که در ادامه، برخی از نتایج آخرین تحقیقات این سایت استخدامی را مرور خواهیم کرد.

در این لیست، Data Scientist که به اختصار DS خوانده می‌شود و معادل فارسی آن دانشمند داده است به عنوان یکی از بهترین مشاغل حال حاضر حوزهٔ فناوری معرفی شده است که متوسط پایه حقوق سالانهٔ فعالان این حوزه برابر با 116840 دلار در سال است! از نظر سایت کاریابیِ Glassdoor، عواملی که بر امتیاز کاری تأثیر می‌گذارند عبارتند از:
- مقدار متوسط پایه حقوق
- تعداد فرصت‌های شغلی
- و رتبهٔ فرصت شغلی

به بیانی دیگر، وقتی می‌گوییم شغلی امتیاز کاری بالایی دارد، این بدان معنا است که در این سه مورد، از شرایط خوبی برخوردار است. اما در حال حاضر دیتا ساینس تنها شغل جذاب حوزهٔ آی‌تی نبوده و یکسری مشاغل دیگر هم هستند که هم از جایگاه خوبی و در عین حال هم از درآمد بالایی برخوردارند. مشاغلی که در جایگاه‌های بعدی قرار دارند عبارتند از: 
- Solutions Architect (معمار راه‌کار) با درآمد سالانهٔ 119500 دلار 
- Mobile Developer (توسعه‌دهندهٔ موبایل) با درآمد سالانهٔ 90000 دلار 
- Software Engineer (مهندس نرم‌افزار) با درآمد سالانهٔ 95000 دلار 
- Analytics Manager (مدیر تحلیل و ارزیابی) با درآمد سالانهٔ 105000 دلار 
- Software Development Manager (مدیر توسعهٔ نرم‌افزار) با درآمد سالانهٔ 135000 دلار 
- UX Designer (طراح تجربهٔ کاربری) با درآمد سالانهٔ 91800 دلار
- و Software Architect (معمار نرم‌افزار) با درآمد سالانهٔ 130000 دلار

با توجه به این مبالغ، اصلاً چیز عجیبی نیست که دانشمند داده درآمدش سالانه به 116840 برسد زیرا در سال‌های اخیر کسب‌وکار شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف با ذخیره، تحلیل و ارزیابی داده‌های فراوانی سروکار داشته و هرچه می‌گذرد، کار با اعداد و ارقام بیشتر می‌شود. از سرمایه‌گذاران بزرگی مثل Netflix و Google گرفته تا شرکت‌های نوپا، همه به دانشمند داده نیاز دارند تا بتوانند اطلاعات و داده‌های خام را به چیزی تبدیل کنند که قابل درک باشد و بتوان از آن کسب درآمد کرد (کاری که فیسبوک به خوبی زیر و بم آن را می‌داند!)

با وجود اینکه امروزه در تجزیه و تحلیل داده‌ها از سیستم‌های حرفه‌ای و پیشرفته‌ای استفاده می‌شود، اما هنوز هم خیلی از شرکت‌ها به وجود دانشمندان دادهٔ باتجربه نیاز دارند زیرا تجربهٔ آن‌ها این امکان را ایجاد می‌کند تا بتوانند در شرایط پیچیده به طور صحیح و دقیق به تحلیل داده‌ها بپردازند.

طبق تحقیقاتی که انجام شده، در سرویس‌های فنی، علمی و حرفه‌ای به دانشمند داده نیاز است و برای کسانی که می‌خواهند وارد عرصهٔ Big Data (بیگ دیتا یا کلان داده) شوند، داشتن تجربه در این حوزه می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد. آن کسانی هم که پیشاپیش در یکی از بخش‌های فناوری مهارت دارند و می‌خواهند در ارتباط با تجزیه و تحلیل داده چیز بیشتری یاد بگیرند، باید در دیتا ساینس دستی بر آتش داشته باشند!

باتوجه به نکات ذکر شده به راحتی می‌توان اهمیت این شغل را در زندگی مدرن درک کرد و حال نوبت به شما می‌رسد تا نظرات خود را پیرامون این حرفه چه در داخل ایران و چه در خارج با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon