فرم درخواست کار استیو جابز ۳ سال پیش از تأسیس اپل

فرم درخواست کار استیو جابز ۳ سال پیش از تأسیس اپل

پرسشنامهٔ شغلی استیو جابز در سن 18 سالی، در سال ۲۰۱۸ در یک حراجی به فروش گذاشته شد. اگرچه کاملاً مشخص نیست که این فرم درخواست کار در سال 1973 برای چه شغل و چه شرکتی تکمیل شده و آیا موفقیت‌آمیز هم بوده است یا خیر، اما خواندن برخی موارد در آن که توسط یکی از برترین کارآفرینان دنیا و هم‌بنیانگذار شرکت اپل نوشته شده است، خالی از لطف نیست.

او در این فرم نام خود را «استیون جابز» و کالج Reed را هم به عنوان آدرس خود معرفی کرده است (این کالج، مرکزی آموزشی در پورتلند اورگن آمریکا است که وی پس از مدتی تحصیل، آن را ترک کرد). همچنین در این فرم درخواست شغل، #استیو جابز از تکنولوژهای الکترونیکی و مهندسی طراحی به عنوان علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌های خود یاد کرده است و در مقابل پرسش مربوط به دستگاه‌هایی که توانایی کار با آن‌ها را دارد، از میان گزینه‌های ماشین‌های پانچ (Keypunch)، کامپیوتر، ماشین حساب و سایر موارد، دو گزینهٔ کامپیوتر و ماشین حساب را علامت زده است (برای آشنایی بیشتر با استیو جابز، می‌توانید به مقالهٔ 20 حقیقت جالب دربارهٔ استیو جابز مراجعه نمایید).

او در این فرم نوشته که گواهینامهٔ رانندگی دارد و در پاسخ به این سؤال که آیا به اتومبیل نیز دسترسی دارد، پاسخ داده است: «امکانش وجود داره اما قطعی نیست». نکتهٔ جالب دیگر این است که خالق گوشی‌ آیفون، در آن زمان نوشته است که هیچ نوع تلفنی در اختیار ندارد!

سه سال پس از تاریخ تکمیل این فرم، استیو جابز به همراه استیو وازنیاک سری نخست از کامپیوترهای اپل را با نام Apple I به بازار عرضه کردند و به این صورت اولین قدم‌ها در مسیر موفقیت‌های بزرگی برای آن‌ها آغاز شد؛ در ادامه، سری Apple II که با سیستم‌عامل مکینتاش (Macintosh) همراه بود عرضه شد و در حدود 10 سال پس از آن نیز، محصول تأثیرگذار اپل یعنی گوشی موبایل iPhone معرفی شد.

استیو جابز سرانجام در سال 2011 به علت بیماری درگذشت، اما نحوهٔ تفکر و شیوه‌های مدیریتی او همچنان یکی از محبوب‌ترین موضوعات، به خصوص برای کارآفرینان جوان فعال در زمینهٔ تکنولوژی و فناوری‌اطلاعات به شمار می‌رود (در همین راستا، توصیه می‌کنیم به مقالهٔ بهترین درس مدیریتی از استیو جابز مراجعه نمایید).

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon