Fontanello: افزونه‌ای که با یک کلیک مشخصات فونت را استخراج می‌کند

Fontanello: افزونه‌ای که با یک کلیک مشخصات فونت را استخراج می‌کند

انتخاب فونت مناسب در طراحی وب‌سایت، نقش مهمی در زیبایی و خوانایی آن دارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به عنوان یک طراح وب، با دیدن یک وب‌سایت دربارهٔ فونت/فونت‌های به کار رفته در آن کنجکاو شده باشید. در همین راستا، در این مقاله قصد داریم به معرفی افزونه‌ای بپردازیم که با استفاده از آن به راحتی می‌توان مشخصات فونت به کار رفته در وب‌سایت‌های مختلف را به دست آورد.

Fontanello افزونه‌ای است که می‌توان به راحتی و سرعت، مشخصات فونت به کار رفته در یک وب‌سایت را به دست آورد. این افزونه که در مرورگرهای کروم و فایرفاکس قابل نصب و استفاده است، تنها با یک راست کلیک، تایپوگرافی کاملی از فونت مد نظر را در اختیار شما قرار می‌دهد که در غیر این صورت، برای تشخیص فونت به کار رفته در یک وب‌سایت، می‌بایست به بررسی سورس و کدهای CSS به کار رفته در آن پرداخت که ممکن است کمی خسته‌کننده و وقت‌گیر باشد.

Fontanello اطلاعاتی مانند اسم، اندازه و رنگ یک فونت را در اختیار دولوپرهای فرانت‌اند قرار می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که این افزونه اپن‌سورس است و با مراجعه به ریپازیتوری Fontanello در گیت‌هاب، می‌توانید سورس‌کد آن را نیز ملاحظه کرده و یا بسته به نیاز خود، تغییراتی در آن صورت دهید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon