Ghostwriter: ادیتوری رایگان و اپن‌سورس برای ویندوز و لینوکس

Ghostwriter: ادیتوری رایگان و اپن‌سورس برای ویندوز و لینوکس

برای وبلاگ‌نویسان و همچنین کسانی که علاقه به نویسندگی دارند، داشتن یک ادیتور که تمرکز آن‌ها را افزایش دهد و عوامل حواس‌پرتی را کاهش دهد، بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله، به معرفی ادیتور اپن‌سورسی تحت عنوان Ghostwrite می‌پردازیم که دارای ویژگی‌های زیاد و در عین حال کاربرپسندی است.

نویسندگی بدون حواس‌پرتی
لذت نویسندگی بدون حواس‌پرتی را با Ghostwriter تجربه کنید. Ghostwriter دارای یک رابط کاربری ساده‌ای است که از قابلیت تمام صفحه نیز پشتیبانی می‌کند. هچنین با یک فرمت می‌توانید شروع به نوشتن کرده سپس خروجی‌های مختلفی را داشته باشید (در ادامه، بیشتر در مورد این قابلیت صحبت خواهیم کرد).

تِم‌های روشن و تیرهٔ پیش‌فرض
Ghostwriter تِم‌های از پیش‌ ساخته شدهٔ Light و Dark دارا است که افراد بسته به سلیقهٔ خود می‌توانند از تِم‌های مختلفی استفاده کنند.

پیش‌نمایش زنده در فرمت HTML
پیش‌نمایش داکیومنت Markdown خود را می‌توانید در قالب HTML ببینید. با پیش‌نمایش زنده، می‌توانید از HTML کپی بگیرید و در داخل وبلاگ خودتان پیست کنید یا به فرمت‌های دیگر خروجی بگیرید (پیش‌نمایش زنده تنها زمانی به نمایش در می‌آید که تایپ‌ کردن را متوقف کنید. و بعد می‌توانید به کارتان در یک داکیومنت بزرگ آن‌ هم بدون متوقف کردن نرم‌افزار ادامه دهید).

حتی می‌توانید استایل‌شیت‌ها را کاستومایز کنید تا ببینید نوشته یا داکیومنت شما پس از پیست‌ شدن در وب‌سایت‌تان، چگونه به نمایش در خواهد آمد.

در فرمت‌های مختلف خروجی بگیرید
Sundown نام موتور رِندرینگ این ادیتور است که برای خروجی‌ گرفتن به صورت HTML استفاده می‌شود. Ghostwriter به طور اتوماتیک نصب ابزارهایی همچون Pandoc یا MultiMarkdown را تشخیص می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا به فرمت‌های HTML ،Word ،ODT ،PDF و مواردی بیشتر نیز خروجی بگیرید!

حالت Focus
با کلیک روی گزینهٔ Focus در گوشهٔ پایین و سمت راست ادیتور، فوکوس مُد فعال می‌شود که صرفاً متنی که نزدیک به اشاره‌گر ماوس است را هایلایت می‌کند و الباقی متن تاحدودی محو شده تا تمرکز نویسنده از بین نرود (می‌توانید Ghostwrite را برای هایلایت‌ کردن خط، جمله، پاراگراف یا حتی 3 خط پیرامون اشاره‌گر تنظیم کنید).

حالت Hemingway
با کلیک بر روی گزینهٔ Hemingway که در گوشه پایین سمت راست ادیتور وجود دارد، دیگر توانایی پاک‌ کردن کلمات را با کلید Backspace را ندارید و در نتیجه یک تجربهٔ نوشتن با ماشین‌تایپ را برایتان رقم می‌زند! این ویژگی خصوصاً زمانی مفید است که شما می‌خواهید از ویرایش‌ کردن خودداری کنید و خودتان را مجبور به درست نوشتن کنید!

ایجاد تِم‌های سفارشی
اگر دو تِم پیش‌فرض روشن و تیره که در این نرم‌افزار وجود دارد برایتان کافی نیست، می‌توانید تِم مورد نظر خود را ایجاد کنید. با قابلیت پشتیبانی از تصویر زمینه، می‌توانید محیطی که برای نوشتن نیاز دارید را ایجاد کنید که با سلیقهٔ شما هم‌خوانی داشته باشد.

آمارهای مربوط به داکیومنت‌ها و سِشِن‌ها
علاوه‌ بر این که Ghostwrite تعداد کلمات را در پایین صفحه به نمایش می‌گذارد، حتی می‌تواند آمارهای بیشتری را در بخش Document Statistics و Session Statistic نیز در معرض دید کاربر قرار دهد.

درگ & دراپ‌ کردن تصاویر
به راحتی به همراه داکیومنت Markdown خود، با درگ & دراپ یک تصویر از  سیستم خودتان به این ادیتور، لینک تصاویر را در خلال متون خود جای‌گذاری کنید.

با این تفاسیر، اگر علاقمند به استفاده از این ادیتور شده‌‌‌اید، می‌توانید به وب‌سایت رسمی Ghostwrite مراجعه نمایید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon