TOR امن‌تر از گذشته در خدمت کسانی است که دغدغهٔ حریم خصوصی خود را دارند!

TOR امن‌تر از گذشته در خدمت کسانی است که دغدغهٔ حریم خصوصی خود را دارند!

با افزایش نگرانی‌های کاربران فضای آنلاین در مورد قابل اطمینان بودن تور بروزر، این برنامه به یک آپدیت احتیاج داشت تا خیال کاربران را راحت کند چرا که همین سال ۲۰۱۷ بود که یک هکر توانست در یک‌پنجم از این شبکهٔ پیازی اختلال ایجاد کند (برای آشنایی بیشتر با تور، به مقالهٔ Tor: از سیر تا پیاز مراجعه نمایید).

این روزها استفاده از تور دیگر محدود به استفاده‌های ناجور از دارک‌وب مثل جابه‌جایی مواد مخدر، اسلحه و دیگر کارهای غیرقانونی نمی‌شود، بلکه این برنامه بیشتر برای تبادل اطلاعات محرمانه، انتقال فایل و برای انجام معاملات ارزهای رمزپایه با این انتظار که قابل ردیابی نیستند استفاده می‌شود.

پروژهٔ تور اخیراً از تغییرات چشمگیری در شبکهٔ خود خبر داده که شامل الگوریتم‌های رمزنگاری نسل آینده، طرح‌های تأیید هویت بهبود یافته و بازطراحی شده می‌شود؛ این تغییرات به دولوپرهای این مرورگر و همچنین کاربران کمک می‌کند که با درز اطلاعات و حملات سایبری بهتر مبارزه کنند.

تیم تور در صفحهٔ وبلاگ‌شان اعلام کرده‌ است که سال‌ها زمان برده تا بتوانند نسخه‌ای بهبود یافته از تور را مجدد طراحی کنند و قرار است که این نسخهٔ جدید، جایگزین نسخهٔ‌ قدیمی که دیگر مدت زمان زیادی از عمرش می‌گذرد بشود. با این حال آنها قرار نیست یک‌دفعه سیستم پیازی حال حاضر را تغییر دهنده و این تعویض قرار است به تدریج و با گذشت زمان رخ دهد.

آنها تعداد آدرس‌های پیازی را زیاد کرده و همچنین آنها را کاملاً پرایوت (خصوصی) کرده‌اند چرا که کمی پیش‌تر شبکه می‌توانست آدرس پیازی باقی کاربران را فاش سازد.

پروژهٔ تور همچنین قصد دارد که وقتی این نسخه به ثبات رسید، به آرامی ویژگی‌های بیشتری همچون سرویس‌های کلیدی آفلاین، احراز هویت پیشرفتهٔ کاربر، الگوریتم‌های محافظتی بهبود یافته، اینترفیسی برای کنترل پورت و غیره را به این مرورگر اضافه کند.

تغییرات اخیر که در این برنامه معرفی شدند، بخشی از نسخهٔ آلفای تور بروزر (0.3.2.1-alpha) می‌باشند که شما هم اکنون می‌توانید آن را با مراجعه به وب‌سایت Tor دانلود کنید (همچنین اگر علاقمند هستید که به چه شکل می‌توان امنیت خود را با استفاده از تور افزایش داد، می‌توانید به مقالهٔ کار‌هایی که در هنگام استفاده از Tor نباید انجام دهید! مراجعه نمایید).

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon