چگونه ویدیوهای خود را برای موتور جستجوی YouTube بهینه کنیم؟

چگونه ویدیوهای خود را برای موتور جستجوی YouTube بهینه کنیم؟

همان طور که احتمالاً پیش از این شنیده اید، یوتیوب دومین موتور جستجوی قدرتمند در دنیا است. این به معنای آن است که جدا از گوگل (که مالک یوتیوب است) هیچ وب سایت دیگری در طول ماه تا این اندازه به طور مکرر بازدید کننده ندارد. در حقیقت جدیدترین آمارها نشان می دهند که به طور تقریبی گوگل 1.1 میلیارد بازدید کننده ی متفاوت را به صورت ماهانه جذب می کند. یوتیوب تقریباً 1 میلیارد بازدید کننده دارد. این تعداد بیش تر از بازدید کنندگان سایت های فیس بوک، یاهو، آمازون، ویکی پدیا، توئیتر، بینگ، و بسیاری از سایت های مشهور دیگر است. و این موضوع مساوی با یک سود هنگفت برای این کمپانی است. آنچه در این مقاله قرار است مورد بررسی قرار دهیم، آشنایی با تکنیک هایی به منظور بهینه تر کردن ویدیوهای خود برای موتور جستجوی اختصاصی YouTube است که چنانچه این تکنیک ها به درستی اعمال شوند، به طور حتم خیل بازدیدکنندگان بیشتری به سمت ویدیوهایی که در یوتیوب به اشتراک می گذارید سرازیر خواهد شد. در ادامه با سکان آکادمی همراه باشید.

بنا بر آن چه داده های گردآوری شده و منتشر شده توسط سایت ExpandedRamblings.com نشان می دهند، در سال گذشته یوتیوب خود به تنهایی یک سود 4 میلیارد دلاری را برای این کمپانی تولید کرد. آن ها این سود را از جلب نظر کاربران برای دیدن چیزی حدود 4 میلیارد ویدئو در هر روز به دست آوردند. این تعداد برابر است با 6 میلیارد ساعت ویدئوی تماشا شده در طول یک ماه. گرچه ممکن است این موضوع تکان دهنده به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که در هر دقیقه 300 ساعت ویدئو روی این سایت آپلود می شود که رقمی قابل توجه است.

جدا از تمام این آمار و ارقام، در حال حاضر تنها 9 درصد از تمام بنگاه های خرد مستقر در ایالات متحده از یوتیوب استفاده می کنند. این امر به رغم این واقعیت است که 72 درصد از نسل جوان کنونی که اتفاقاً بیش ترین قدرت خرید را در این کشور دارند مکرراً از یوتیوب استفاده می کنند.

و اگرچه این موضوع بسیار مهم است که صاحبان کسب و کارها روی تکنیک های سنتی سئو تمرکز کنند تا ترافیک سایت ها، وبلاگ ها، پروفایل های شبکه های اجتماعی و صفحات هدف خود را بالا ببرند، با این حال هرگز نباید سئوی ویدئویی و رتبه بندی یوتیوب را نادیده بگیرند و از کنار آن به راحتی عبور کنند. چشم پوشی از به کارگیری یوتیوب مشابه آن خواهد بود که بگویید که شما دومین موتور جستجوگر بزرگ دنیا را اصلاً به حساب نمی آورید!

با فرض این که چنین مطلبی مد نظر شما نباشد، شما باید روی چگونگی پیشرفت و افزایش حضور آنلاین بنگاه اقتصادی خود با استفاده از بهبود رتبه ی خود در جستجوی یوتیوب تمرکز کنید و تکنیک هایی را در زمینه ی سئوی یوتیوب بیاموزید و این همان چیزی است که در این مقاله قرار است مورد بررسی قرار دهیم.

حضور خود را اعلام کنید
شما باید کار را با اصول مقدماتی آغاز کنید. اگر بخواهید که به عنوان یک برند معتبر و حرفه ای روی یوتیوب دیده شوید، لازم است که پروفایلی ایجاد و نامی را برای خود ثبت کنید. اولین گام این است که با ثبت نام کردن و درخواست برای داشتن یک پروفایل نام برند خود را در فهرست حساب های کاربری یوتیوب ثبت کنید. در مرحله ی بعد می توانید یک نام کانال انتخاب کنید و با آپلود کردن یک نشان تجاری منحصر به فرد، لوگوی خود را ثبت کنید. هم چنین باید برخی اطلاعات را در مورد برند خود و ارزشی که برای یوتیوب می آورد وارد کنید.

یک موضوع مهم -که اغلب در مورد ایجاد حساب کاربری در یوتیوب نادیده انگاشته می شود- Vanity URL است. یک Vanity URL به طور ساده یک آدرس شخصی است که به راحتی می توان آن را به خاطر سپرد و به کاربران و مشتریان اجازه می دهد تا بدون دردسر کانال یوتیوب شما را بیایند. اگرچه ایجاد یک Vanity URL در ابتدا به سادگی پر کردن یک فرم ورود در صفحه ی ثبت نام بود، با این وجود در حال حاضر سیاست ها اندکی سخت گیرانه تر شده است.

به منظور ایجاد یک یوآرال شخصی، باید حداقل 30 روز از ساخت حساب کاربری شما گذشته باشد، بیش از 500 مشترک داشته باشید، و پروفایل شما یک آیکون منحصر به فرد و یک تزئین برای کانال –Channel Art- داشته باشد. به عبارت دیگر شما نمی توانید در زمان ثبت نام بلافاصله یک یوآرال منحصر به فرد بسازید. اما لزوم ایجاد آن را به خاطر داشته باشید تا در زمان مناسب به سراغ آن بروید، چرا که چنین آدرسی تا اندازه ی زیادی قابلیت جستجوی پروفایل شما را در آینده افزایش خواهد داد.

کلمات کلیدی بسیار اهمیت دارند
بله، کلمات کلیدی هنوز هم در روش های سئوی ویدئویی اهمیت دارند. ابزار Google’s keyword planner tool را امتحان کنید تا متوجه شوید که مشتریانتان به دنبال جستجوی کدام کلیدواژه ها هستند. پس از آن شما می توانید آن ها را به فیلدی که "کلمات کلیدی کانال" را نشان می دهد، در زیر اطلاعات حساب کاربری خود وصل کنید.

هم چنین زمانی که نوبت به ویدئوهای شخصی می رسد تقاضاهای فراوانی برای کلمات کلیدی مرتبط وجود دارد. اگر بخواهیم به صورت کلی صحبت کنیم، گوگل و سایر موتورهای جستجو ترجیح می دهند ویدئوها را برای کلمات کلیدی که روی دوره های how-to مثلاً چگونه برنامه نویسی بیاموزیم؟، موضوعات سرگرم کننده و خنده دار، خودآموزها، و محتوای مرتبط با تناسب اندام متمرکز هستند، نمایش دهند.

همانند تکنیک های قدیمی سئو، تمرکز بر کلمات کلیدی کامل و جامع بسیار اهمیت می یابد. به عبارت دیگر به جای ایجاد ویدئویی حول کلمه ی کلیدی "نجاری" می توانید چیزی شبیه به "چگونه با قطعه چوب های 2×4 یک مبلمان برای محوطه ی بیرونی ساختمان خود بسازیم" را امتحان کنید؛ چرا که هدف این است که کلمات کلیدی را به همان روشی که کاربران برای جستجوی ویدئوها استفاده می کنند به کار گیریم.

شرح ویدئوها را به عنوان یک فرصت کلیدی فراموش نکنید
نواره ی کوچکی که در نتایج جستجوها در زیر ویدئو یا شرح آن ظاهر می شود بسیار مهم است. جدا از Thumbnail ویدئو، این مورد حقیقتاً تمام چیزی است که کاربر در اختیار دارد تا زمانی که تصمیم می گیرد روی کدام ویدئو کلیک کند به آن مراجعه کند. مطمئن شوید شرحی که نوشته اید به طور واضح و مختصر توضیح بدهد که موضوع ویدئوی شما چیست، به گونه ای که کمی هم ابتکار و جذابیت چاشنی آن شده باشد. به علاوه این ایده هم می تواند خوب باشد که با استفاده از قرار دادن لینک های صفحات و ویدئوهای دیگر خود شرحی را که ارائه می دهید برای برند خودتان منحصر به فرد سازید.

ارزیابی های صورت گرفته در مورد میزان رشد یوتیوب متحیر کننده هستند و صاحبان کسب و کارها باید بر مزایای تولید محتوای ویدئویی با کیفیت بالا و جذاب روی دومین موتور جستجوگر بزرگ دنیا تمرکز کنند. اگرچه این توضیحات به هیچ وجه یک راهنمای کامل و جامع در زمینه ی تکنیک های سئوی ویدئویی نبود، با این حال شما باید برای شروع نکاتی که در این مقاله ذکر شد را به کار گیرید. هم چنان که افراد بیش تری موتورهای جستجوی قدیمی را کنار می گذارند و به سراغ محتوای تعاملی می آیند، ارزش یوتیوب به عنوان یک مولد ترافیک به اندازه ی کافی افزایش خواهد یافت. بنابراین سعی کنید کسب و کار شما شما این فرصت را از دست ندهد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon