خوشحال‌ترین نیروی کار در ایالات متحده دولوپرها هستند!

خوشحال‌ترین نیروی کار در ایالات متحده دولوپرها هستند!

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از حقوق اندک خود شاکی هستید، جالب است بدانید که براساس تحقیقی که در ایالات متحدهٔ آمریکا انجام شده، مشخص گردید که اکثر دولوپرها یا بهتر بگوییم کسانی که از کدنویسی کسب درآمد می‌کنند از افرادی که به سایر مشاغل مشغولند خوشحال‌ترند و یکی از دلایل خوشحالی ایشان، میزان درآمد نسبتاً بالای ایشان است. 

این تحقیق که توسط سایت SkilledUP رهبری شد، حاکی از آن است که ۸۸ درصد از ۳۰۳ دولوپری که مورد بررسی قرار گرفتند کاملاً از کار خود راضی بودند و ۱۱ درصد هم تاحدودی راضی بوده و تنها ۱ درصد از این گروه دولوپرها از شغل خود ناراضی بودند. بیشتر این برنامه‌نویسان خوشحال در زمینهٔ طراحی اپ موبایل و طراحی رابط کاربری ریسپانسیو فعالیت می‌کردند.

این تنها تحقیقی نیست که حاکی از برتری درآمدی دولوپرها نسبت به سایر مشاغل در سراسر دنیا -به‌خصوص ایالات متحده- است بلکه تحقیق دیگری هم در سال ۲۰۱۵ توسط مؤسسه CareerBliss انجام شد که براساس نتایج این تحقیق، دولوپرهای وب جزو ۱۰ گروه شاغل خوشحال در این کشورند.

باتوجه به این‌که برنامه‌نویسان را اغلب می‌توان پای یک لپ‌تاپ شخصی یافت و اکثر ایشان از استراحت، تفریح و … محروم هستند، این سؤال به ذهن خطور می‌کند که چه می‌شود تا یک برنامه‌نویس تا این‌قدر از شغل خود راضی باشد؟

تعادل کار و زندگی،‌ تنوع شغلی، محل کار و … جزو چیزهایی‌اند که منجر گردیده تا برنامه‌نویسان جزو پرسنل خوشحال جامعه کاری ایالات متحده محسوب گردند. برخی شرکت‌کنندگان در این تحقیق اظهار داشتند که ایشان حتی این فرصت را داشته‌اند تا از منزل به کار خود ادامه دهند بدون این‌که نیاز باشد تا سختی تردد مسیر منزل تا محل کار را متحمل شوند.

نیاز به توضیح نیست که درآمد قابل‌توجه برنامه‌نویسان در کشورهای جهان اول در زمینهٔ میزان خوشحالی برنامه‌نویسان مزید علت شده است؛ اکثر دولوپرها در این تحقیق حقوقی مابین ۵۰ هزار تا ۱۴۹ هزار دلار در سال داشتند که جالب است بدانیم ۸۲ درصد از ایشان اظهار داشته‌اند که ظرف ۶ ماه آینده قرار است تا ترفیع شغلی هم بگیرند.

به گفته برخی از آن‌ها، کسانی که به زبان‌های پایتون و روبی تسلط دارند شرکت‌های زیادی را خواهند یافت که به‌دنبال این دست برنامه‌نویسان می‌گردند (برای شروع دورهٔ Python، به آموزش زبان برنامه‌نویسی پایتون در سکان آکادمی مراجعه نمایید). براساس این تحقیق، ۹۵ درصد از این گروه ۳۰۳ نفری گفتند که نیاز به مهارت‌های ایشان در بازار کار بسیار بالا است، ۹۰ درصد اظهار داشتند که شغل مورد نیاز آن‌ها همواره موجود است و ۵۷ درصد گفتند که مرتباً فرصت‌های شغلی متنوعی به ایشان از طرف مدیران منابع انسانی شرکت‌های مختلف پیشنهاد می‌شود و ۶۲ درصد هم گفتند شرکتی که در آن مشغول به کار هستند، به‌دنبال جذب دولوپرهای بیشتری نیز هست.

با چیزهایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، ممکن است وسوسه شده باشید که ای‌کاش می‌شد تا پا در دنیای برنامه‌نویسی می‌گذاشتید اما وقتی به این فکر می‌کنید که «خب، من که سواد آکادمیک در این زمینه ندارم» مایوس می‌شوید!

خبر خوشحال‌کننده این‌که اکثر این گروه از دولوپرها اظهار داشتند که داشتن مدرک دانشگاهی برای اخذ چنین موقعیت شغلی اصلاً مورد نیاز نیست و ۵۶ درصد از ایشان هم اظهار داشتند که پیش از برنامه‌نویسی، ایشان در حرفهٔ دیگری مشغول به کار بوده‌اند و پس از آن‌که وارد دنیای برنامه‌نویسی شدند، با دوره‌های در حین خدمت (OJT) و دوره‌های آنلاین آموزش برنامه‌نویسی، مهارت های مورد نیاز را کسب کردند (برای آشنایی با اصول برنامه‌نویسی، می‌توانید به دورهٔ آموزش آنلاین اصول برنامه‌نویسی در سکان آکادمی مراجعه نمایید).

در پایان هم بد نیست که با یک حساب و کتاب سرانگشتی، محاسبه کنیم که ۱۴۹ هزار دلار در سال معادل با چند میلیون تومان در ماه می‌شود! خیلی ساده ۱۴۹ هزار دلار را در قیمت دلار (فرض می‌کنیم هر دلار ۳۰۰۰ تومان) ضرب کرده و بر تعداد ماه‌های سال تقسیم می‌کنیم: ۳۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان! که رقم وسوسه کننده‌ای است.

به‌نظر شما آیا در ایران هم برنامه‌نویسان در جایگاه شغلی بهتری نسبت به سایر مشاغل قرار دارند یا خیر؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران سکان به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon