Xamarin Live Player: ابزار برای تست اپلیکیشن‌های نوشته شده با زامارین روی Android و iOS

Xamarin Live Player: ابزار برای تست اپلیکیشن‌های نوشته شده با زامارین روی Android و iOS

Xamarin Live Player ابزاری است که دولوپرهایی که برای اندروید و آی‌اواس کد می‌زنند، با کمک آن کارشان به‌ مراتب ساده‌تر خواهد شد به طوری که این ابزار به برنامه‌نویسان امکان اتصال تلفن‌های اندرویدی و آیفون‌شان به Visual Studio تحت سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک را می‌دهد تا برنامه‌های موبایلی را که با استفاده از Xamarin.Forms نوشته‌اند، به‌ سرعت تست کنند.

کاهش زمان کامپایل و اجرا، باعث ایجاد شتاب قابل‌توجهی در بهره‌وری برنامه‌نویس می‌شود و به برنامه‌نویسان ویندوزی امکان تست برنامه‌ها را همانند روش‌هایی که در گذشته به وجود سیستم‌های اپل نیاز بود می‌دهد به‌ طوری‌ که Nat Friedman، یکی از معاونین شرکت مایکروسافت، در این رابطه اعتقاد دارد که در حال حاضر Live Player با کد‌هایی اجرا می‌شود که برنامه‌نویسان به زبان برنامه‌نویسی سطح متوسطی که گاهی‌اوقات Byte Code نیز نامیده می‌شود می‌نویسند، سپس آن کد درون برنامه تفسیر می‌شود. به گفتهٔ Friedman:

این برنامه به منظور رفع دو مشکل کلیدی طراحی شده که مورد اول این هست که برنامه‌نویسان غالباً مجبور به صرف زمان زیادی برای تنظیم و راه‌اندازی محیط توسعهٔ خود (Development Enviroment) بودن و دوم اینکه زمان زیادی که کامپایل برنامه‌ها نیاز داشت. پس از اینکه دولوپری بر روی یک برنامهٔ iOS و یا Android شروع به کار می‌کنه، تعدادی لایبرری و فریمورک‌ رو به برنامهٔ خودش وارد کرده‌ که بر پیچیدگی برنامه‌ افزوده می‌شه، زمان کامپایل و اجرا شدنش به‌ سرعت افزایش پیدا می‌کنه و از اپلیکیشنی پنج ثانیه‌ای ناگهان به اپلیکیشنی پنج یا هفت دقیقه‌ای تبدیل می‌شه!

علاوه بر این، Live Player همچنین قابلیت پشتیبانی از به اصطلاح Live Run را نیز دارا است که چنین قابلیتی به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا صفحاتی از اپ خود را انتخاب کرده و تغییرات را روی صفحه یک دیوایس خاص آزمایش کنند. به عبارت دیگر، استفاده از این فیچر برنامه‌نویسان را قادر می‌سازد تا بدون کامپایل مجدد برنامه، تغییرات لازم را انجام دهند و بدون هیچ کار اضافه‌ای تغییرات خود را روی دیوایس مشاهده کنند (برای آشنایی بیشتر با زامارین، می‌توانید به مقالهٔ Xamarin: از کجا شروع شد و به کجا رسید؟ مراجعه نمایید.)

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon