FWUL: توزیع لینوکسی مخصوص علاقه‌مندان به اندروید

FWUL: توزیع لینوکسی مخصوص علاقه‌مندان به اندروید

FWUL توزیعی لینوکسی برای علاقمندان به اندروید است که بر پایهٔ آرچ بنا شده و با یک تِم شبیه به ویندوز 10 و چندین ابزار از پیش نصب شدهٔ مربوط به اندروید همراه است.

ویندوز و اندروید سیستم‌عامل‌هایی هستند که در سراسر دنیا کاربران بی‌شماری را به خود اختصاص داده‌اند اما در عین‌ حال متأسفانه ارتباط بین این دو پلتفرم هیچ‌گاه راحت نبوده است؛ مخصوصاً وقتی صحبت از ADB و Fastboot به‌ میان می‌آید. برای رفع این دست مشکلات، دولوپری با نام مستعار SteadfasterX تصمیم گرفته تا توزیع لینوکسی Forget Windows Use Linux یا به اختصار FWUL را توسعه دهد که این توزیع دارای فایل ISO به‌ صورت بوتیبل است که با قابلیت نصب آسان، ارتباط بین دیوایس‌های اندرویدی و کامپیوترتان را بسیار آسان‌تر می‌نماید.

آشنایی با برخی قابلیت‌های FWUL
این توزیع که بر پایهٔ آرچ لینوکس ساخته شده، می‌تواند توسط متخصصین اندرویدی برای مهاجرت از ویندوز به دنیای لینوکس مورد استفاده قرار بگیرد. در FWUL کاستومایزهایی صورت گرفته تا مطمئن شوید لازم نیست اقدامات اضافی برای اتصال گوشی به کامپیوترتان انجام دهید. به همین منظور، تمامی ابزارهای لازم به صورت دیفالت در این توزیع وجود دارند و بنابراین اهمیتی ندارد که برند گوشی همراه‌تان چیست، چرا که توزیع FWUL از آن پشتیبانی خواهد کرد. FWUL همراه با یک تِم شبیه به ویندوز 10 و ابزارهای اندرویدی زیر عرضه شده است:

- Simple ADB: برنامه‌ای گرافیکی برای استفاده از ADB/Fastboot
- JOdin: نسخهٔ مبتنی بر جاوا از نرم‌افزار Samsung Odin
- Heimdall: ابزار اپن‌سورس برای فلش کردن ROM گوشی‌های مدلGalaxy
- ابزاری برای فلش کردن تلفن‌های همراه LG ،SONY و MediaTelk
- پشتیبانی از MTP ،PTP ،hexchat، VirtualBox و قابلیت چندزبانی

اگر به این فکر می‌کنید که شاید نصب Forget Windows Use Linux مشکل باشد، نیازی به نگرانی نیست چرا که تنها چیزی که لازم دارید یک فلش خالی برای بوت کردن سیستم‌عامل از روی آن و دستوراتی است که در مطلب اصلی مربوط به طریقهٔ نصب FWUL در سایت XDA قرار گرفته است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon