Discourse: پلتفرمی اپن‌سورس برای ایجاد تالار گفتگو

Discourse: پلتفرمی اپن‌سورس برای ایجاد تالار گفتگو

امروزه فوروم‌ها در میان کاربران اینترنتی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند چرا که به سادگی خواهند توانست پاسخ به اکثر سؤالات خود را در این تالارهای آنلاین بیابند. به طور مثال، کمتر دولوپری را می‌توان یافت که با استک اورفلو آشنایی نداشته و پاسخ به سؤالات و یا مشکلات توسعهٔ نرم‌افزار خود را در آن نیابد. در همین راستا در این پست قصد داریم به معرفی پلتفرمی تحت عنوان Discourse بپردازیم که این امکان را به دولوپرها می‌دهد تا خیلی سریع اقدام به پیاده‌سازی یک تالار گفتگو (فوروم) نمایند.

کاملاً اپن‌سورس و رایگان
با استناد به این قابلیت، بدون هزینه کردن برای خرید لایسنس، خواهید توانست یک فوروم طراحی نمایید.

بهینه برای موبایل و تبلت
علاوه بر کاربردپذیری، Discourse برای استفاده از طریق موبایل و تبلت هم بهینه شده است.

نظارت فراگیر
سیستم نظارتی Discourse این امکان را به وجود آورده است تا به صورت خودکار اسپم‌ها و محتواهای نامناسب شناسایی شوند. این پلتفرم دارای سیستم جامعی برای مسدودسازی و شناسایی اسپم‌ها است.

نمایش پست‌های پیشنهادی
برای خواندن مطالب فقط کافی است که صفحه را اسکرول کنید. در پایان هر مطلب نیز موضوعات پیشنهادی برای مطالعه بیشتر معرفی شده‌اند.

پشتیبانی از زبان‌های زنده مختلف
بیش از ۱۰ زبان زندهٔ دنیا در این سیستم پشتیبانی شده و تعداد زبان‌ها هم روز به روز در حال افزایش است. 

اطلاع‌رسانی زنده
اطلاع‌رسانی موضوعاتی مانند کسانی که به شما پاسخ می‌دهند و گفته‌های شما را نقل‌قول می‌کنند در Discourse به سادگی امکان‌پذیر است. همچنین پیام‌های خصوصی، لایک‌ها، ویرایش و لینک دادن به پست‌های شما و طبقه‌بندی تاپیک‌های شما به صورت زنده برای همهٔ کاربران امکان‌پذیر است. 

افزونه‌ها
اگر نیاز به قابلیت خاصی برای تالار گفتگوی خود دارید، می‌توانید از افزونه‌های مختلفی استفاده کنید و یا بسته به نیاز خود پلاگین را کدنویسی کنید.

سیستم ورود یکپارچه
سیستم لاگین Discourse با سیستم لاگین سایت شما کاملاً یکپارچه شده و می‌توانید از دیتابیس مرتبط با سایت خود استفاده کنید تا کاربران مجبور نشوند تا دو بار ثبت‌نام کنند. همچنین می‌توانید از سرویس‌های رایجی مانند گوگل‌پلاس، توییتر، فیسبوک، گیت‌هاب و ... به عنوان روش ورود استفاده کنید.

جابه‌جایی پیشرفتهٔ تصاویر
اضافه کردن تصاویر از طریق آپلود، درگ & دراپ کردن یا کپی/پیست امکان‌پذیر است. تصاویر بزرگ به صورت خودکار به تصاویر کوچک تبدیل خواهند شد و به صورت لایت‌باکس نشان داده می‌شوند. همچنین پیوست کردن فایل‌های مجاز از هر نوع و در هر اندازه‌ای در پست‌های Discourse امکان‌پذیر است.

نظرسنجی
ایجاد مباحث نظرسنجی سریع برای جمع‌آوری نظرات اعضاء در جامعه نیز از طریق Discourse امکان‌پذیر است.

آواتارهای مختلف
استفاده از آواتارهای پیش‌فرض بدون وابستگی منابع خارجی در Discourse امکان‌پذیر است مضاف بر اینکه می‌توانید آواتار سفارشی خود را آپلود کنید.

قابلیت ویرایش پست‌ها به صورت گروهی
علامت‌گذاری پست‌ها به عنوان «پست قابل ویرایش مشارکتی» با اعضای مورد اعتماد جامعهٔ مجازی، این امکان را به مدیران تالارهای گفتگو می‌دهد تا با سرعت بیشتری به کار مدیریت بپردازند.

اطلاعیه از طریق ایمیل
زمانی که در سایت فعال نیستید اطلاعیه‌ها به صورت خودکار به ایمیل شما فرستاده می‌شوند.

پیام خصوصی
ارسال پیام خصوصی به یک کاربر یا دسته‌ای از کاربران در پلتفرم Discourse امکان‌پذیر است.

بکاپ‌گیری به صورت خودکار
می‌توانید به صورت خودکار هر روز از اطلاعات خود در فضای لوکال یا کلود پشتیبان بگیرید.

موارد فوق تنها بخشی از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد Discourse هستند. این وب اپلیکیشن با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Ruby و فریمورک Ruby on Rails نوشته شده است و رابط کاربری آن هم با استفاده از فریمورک Ember.js نوشته شده است و برای ذخیره‌سازی داده‌ها هم از دیتابیس PostgreSQL استفاده شده است.

از جمله کسب‌وکارهای معروفی که از Discourse برای راه‌اندازی تالار گفتگوی خود استفاده کرده‌اند هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- Udacity
- Codecademy
- CodeCombat
- HopScotch

در پایان نیاز به توضیح است که Discourse توسط Jeff Atwood، یکی از بنیان‌گذاران استک اورفلو توسعه داده شده است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon