لینک‌های مفید گوگل که ممکن است از آن‌ها اطلاع نداشته باشید

لینک‌های مفید گوگل که ممکن است از آن‌ها اطلاع نداشته باشید

امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که در دنیا فناوری فعال باشد اما حداقل از یک یا چند مورد از سرویس‌های رایگان/غیررایگان گوگل استفاده نکند. در عین حال، یکسری کاربردها و تنظیمات جیمیل هستند که به دلیل کاربرد کمی که دارند،‌ کمتر کسی از آن‌ها مطلع است که در ادامه قصد داریم برخی از کاربردی‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم.

https://adssettings.google.com/authenticated
پس از ورود به این آدرس و اِعمال تغییرات مورد نظر خود، گوگل تبلیغاتی را برای شما به نمایش در می‌آورد که بیشتر مربوط به حوزهٔ فعالیت شما است که شامل تبلیغات در سرویس‌های یوتیوب، جیمیل، گوگل مَپس و سرویس جستجو است. 

https://takeout.google.com/settings/takeout
با استفاده از این لینک می‌توانید تمام اطلاعات حساب گوگل خود را دانلود کنید؛ این داده‌ها مربوط به محصولات خود این شرکت می‌باشند که از آن جمله می‌توان اطلاعات تماس، پیام‌های جیمیل، عکس‌ها و غیره اشاره کرد.

https://support.google.com/legal
با استفاده از این لینک می‌توانید در‌ صورتی‌ که مطلبی از شما بدون اجازه در یکی از وب‌سایت‌های مربوط به گوگل کپی شده باشد، شکایت کنید. 

https://myactivity.google.com/myactivity
با ورود به لینک فوق می‌توانید تمام سایت‌هایی که وارد آن‌ها شده‌اید را مشاهده کنید مضاف بر اینکه می‌توانید تمام متن‌هایی را که جستجو کرده‌اید را نیز ملاحظه کرده و یا حتی تبلیغاتی را که روی آن‌ها کلیک کرده‌اید را مشاهده نمایید.

https://www.google.com/settings/account/inactive
اگر از حساب کاربری گوگل خود استفاده نمی‌کنید، با‌ استفاده از این لینک اطمینان حاصل کنید که گوگل پس از یک دورهٔ طولانی استفاده نکردن از حساب‌تان، آن‌ را غیرفعال نمی‌کند.

https://myaccount.google.com/device-activity
اگر از این نگران هستید که شخص دیگری وارد اکانت شما شده است، وارد لینک بالا شده و فعالیت حساب کاربری خود را بررسی کنید. به عبارتی، با استفاده از این لینک می‌توانید دیوایس مورد استفاده، آی‌پی و حتی مکان تقریبی ورود به اکانت را مشاهده کنید.

https://myaccount.google.com/permissions
بعضی اوقات ما با استفاده از گوگل در یک سایت یا اپلیکیشن ثبت‌نام می‌کنیم و بعد از آن امکان استفاده از اپلیکیشن مد نظر در اختیار ما قرار می‌گیرد (به طور مثال، در سکان آکادمی می‌توانید با اکانت جیمیل خود لاگین نمایید.) با ورود به لینک بالا می‌توانید لیستی از این سایت‌ها را مشاهده کنید. همچنین از طریق این لینک می‌توانید دسترسی‌هایی را که قبلاً ایجاد کرده‌اید را حذف نمایید.

به غیر از موارد فوق، اگر لینک‌های مفید دیگری از گوگل سراغ دارید که احتمال می‌دهید سایر خوانندگان با آن‌ها آشنایی نداشته باشند، در بخش نظرات می‌توانید آن‌ها را با دیگر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon