Ecosia: موتور جست‌وجویی که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند

Ecosia: موتور جست‌وجویی که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند

همۀ ما می‌‌دانیم که یک Server Farm به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد و به همین دلیل به‌طور غیرمستقیم، میزان زیادی آلایندۀ محیطی ایجاد می‌کند (به طور کلی، منظور از Server Farm یا مزرعهٔ سرور بخشی از شرکت‌های بزرگ است که تجهیزات مربوط به سرورهای خود را در آن قرار می‌دهند). در همین راستا، متخصصان IT راه‌‌های زیادی برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد کرده‌‌اند؛ به عقیدۀ آن‌‌ها، با استفاده از انرژی‌‌های طبیعی و طراحی سیستم‌‌های توزیع صحیح برق می‌‌توان از گسترش آلاینده‌‌های کربنی در محیط زندگی‌مان جلوگیری کرد اما در این میان موتور جست‌وجوی Ecosia رویکرد جدیدی اتخاذ کرده است بدین صورت که قصد دارد تا 80٪ از درآمد‌های حاصل از تبلیغاتش را صرف ایجاد کمپین‌‌هایی برای کاشت درختان کند!

امروزه یکی از عوامل مؤثر بر جذب مخاطب و جلب توجه عموم مردم برای شرکت‌‌ها، این است که آن‌‌ها بخشی از بودجۀ خود را به موضوع محیط زیست و مراقبت از آن اختصاص دهند. بنیان و اساس انقلاب صنعتی بر مبنای نفت و ذغال‌سنگ پایه‌‌گذاری شد اما در حال حاضر دیگر جایی برای این سوخت‌‌ها وجود ندارد. در حال حاضر همۀ شرکت‌‌ها در زمینۀ استفاده از روش‌‌های جدید برای تأمین سوخت مورد نیازشان با هم در حال رقابت هستند ولی هرگز در یک سطح قرار ندارند و تعدادی از این شرکت‌‌ها از سایرین پیشی گرفته‌‌اند. در میان این شرکت‌‌ها و سازمان‌‌های پیشگام در زمینۀ حفاظت از محیط زیست، Ecosia نامی است که به وضوح به چشم می‌‌خورد به طوری که از این شرکت می‌‌توان به‌عنوان یکی از بهترین موارد پیشگام در عرصۀ محیط زیست نام برد.

Ecosia شرکتی کوچک است که تنها بر تعداد بسیار کمی از کارمندانش نظارت مستقیم دارد و موردی که باعث تفاوت Ecosia از سایر شرکت‌‌های حوزۀ تکنولوژی می‌‌شود، این است که این شرکت تصمیم دارد تا 80٪ از درآمد خود را (بدون احتساب سود) به کمپین‌‌های کاشت درخت و بهبود محیط زیست اختصاص دهد (این کمپین‌‌ها در جوامع در حال پیشرفت، رو به افزایش هستند اما در عین حال با مشکلات مالی مواجه هستند).

اگر شما هم تمایل به شرکت در این کمپین‌‌ها و کمک به کاشت درختان  دارید، تنها کاری که باید بکنید این است که موتور جست‌‌وجوی مرورگرتان را به Ecosia تغییر دهید؛ به همین سادگی شما می‌‌توانید به حفظ محیط زیست کمک کنید. 

مسلماً اکثر ما تا امروز از موتور جست‌‌وجوی گوگل استفاده می‌‌کردیم؛ اما از امروز با علم به اینکه موتور جست‌‌وجویی وجود دارد که چنین کار مهمی انجام می‌‌دهد، شاید بهتر باشد که از Ecosia استفاده کنیم تا به نحوی به محیط زیست‌‌مان خدمت کرده باشیم. البته نمی‌‌توان به‌طور کامل موتور جست‌‌وجوی گوگل را کنار گذاشت و هر از گاهی که نمی‌‌توانیم چیزی را که دنبالش هستیم پیدا کنیم، به ناچار به گوگل پناه خواهیم برد! 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon