WakaTime: ابزاری برای رصد کردن زمان صرف شده روی کدنویسی پروژه‌های نرم‌افزاری

WakaTime: ابزاری برای رصد کردن زمان صرف شده روی کدنویسی پروژه‌های نرم‌افزاری

یکی از سؤالاتی که همواره کارفرمایان از برنامه‌نویسان و دولوپرها می‌پرسند این است که به طور مثال پروژهٔ ایکس چقدر زمان برده است؟ اگر بخواهیم برای یافتن چنین پرسشی به کورنومتر و … متوسل شویم، وارد بازی بسیار سخت و پیچیده‌ای خواهیم شد چرا که جمع زدن زمان‌هایی که روی یک پروژه کار کرده‌ایم نه تنها مشکل خواهد بود، بلکه به نظر می‌رسد عدد نهایی خیلی هم دقیق نباشد.

WakaTime پلتفرمی است که توانسته این مشکل را به سادگی حل کند. مکانیسم این ابزار بدین شکل است که ابتدا باید در این سایت ثبت نام کرده سپس با استفاده از یکی از ویرایشگرهای کدی که توسط این وب اپلیکیشن ساپورت می‌شود خواهید توانست زمان صرف شده روی هر پروژه را ثبت نمایید.

پس از نصب پلاگین مربوط به هر یک از ادیتورهایی که ساپورت می‌شوند، تایمی که روی هر پروژه‌ای شروع به کد زدن می‌کنید در بازه‌های زمانی مشخصی برای این سرویس ارسال شده و در اکانتی که ساخته‌اید ذخیره می‌گردد و از آن پس با ورود به ناحیهٔ کاربری خود خواهید توانست میزان فعالیت خود روی هر پروژه را مشاهده کرده و ببینید که مثلاً آیا بیشتر روی پروژه‌های پایتون خود زمان صرف کرده‌اید یا بیشتر با جاوااسکریپت کد زده‌اید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon