هخامنش مشایخی

گفتگو با هخامنش مشایخی

طراحی ارشد تجربه در شرکت R/GA

خرداد 1397 UI/UX
00:00:00 00:00:00 playerbar-podcast-background podcast-playbar-timeline-background
00:00:00 00:00:00
خرداد 1397 UI/UX
امتیاز این اپیزود
2401 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
UI/UX UI/UX

معرفی اپیزود

هخامنش مشایخی طراح ارشد تجربه در کمپانی R/GA و متولد تهران در سال ۱۳۶۷ است. او از همان دوران دبیرستان به ساختن و خلق کردن علاقه‌مند بود و نتیجهٔ آن شرکت در مسابقات خوارزمی و سَمپاد و کسب چندین رتبهٔ کشوری و استانی بود. سپس در دانشگاه به تحصیل در رشتهٔ طراحی صنعتی در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران پرداخت و پس از کسب اندکی تجربهٔ کاری در داخل کشور، در سال ۲۰۱۳ برای ادامهٔ تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و در رشتهٔ Integrated Design در College for Creative Studies در ایالت میشیگان به تحصیل مشغول شد (وی بعد از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۱۵، به استخدام کمپانی R/GA درآمد.)

تجربهٔ کار در کمپانی R/GA این فرصت را به هخامنش مشایخی داد تا در مدت سه سال، به عنوان طراح و مشاور بر روی بسیاری از پروژه‌های مهم شرکت‌های نایک، اوبر و همچنین گوگل فعالیت داشته باشد که تنوع این پروژه‌ها (از طراحی وب تا طراحی سرویس و محتوا)، از وی طراحی منعطف با قابلیت تطبیق‌پذیری سریع با برندهای متفاوت ساخته است به طوری که این پروژه‌ها عبارتند از: 

- طراحی سایت فروش دیجیتال نایک- تعمیم تجربه‌های دیجیتال به فروشگاه‌های نایک - طراحی سرویسی برای لابراتوار ورزشی نایک- بهبود تجربهٔ رانندگان شرکت اوبر - و تغییر استراتژی محتوای شرکت اوبر

مفهوم طراحی تجربه (Experience Design) برای هخامنش یک پروسهٔ نوآورانه است که محل تقاطع نیازهای کاربر و تکنولوژی از یکسو و همچنین اهداف تجاری و مارکتینگ از سوی دیگر است. یک تجربهٔ خوب یا به اصطلاح Delightful Experience، فقط طراحی یک دکمه و یا نَویگیشن یک وب‌سایت نیست؛ بلکه تجربهٔ خوب از اولین لحظه‌ای شروع می‌شود که برند با کاربر ارتباط برقرار می‌کند و تا زمانی که این ارتباط زنده است، تجربه نقش اصلی را در تصمیم‌گیری‌های او ایفا می‌کند. به اعتقاد هخامنش، در رقابت نزدیک برندها در آینده، «تجربهٔ خوب» نقش متمایزکننده‌ای را ایفا خواهد کرد.  

امتیاز این اپیزود
2401 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
UI/UX UI/UX

لطفا شخص مصاحبه گر رو عوض کنید

ممنون که از وقت با ارزشتون گذاشتید و دانش تجربیاتتون رو منتقل کردید 👌

ایشون باید بازیگر میشدن با این چهره فوق العاده

واقعا عالی و مفید.. تشکر فراوان:))

پخش پرش به مبحث واقعا امکان کاربردی بود که حذف کردید!حیف شد!😊😊

مثل همیشه عالی واقعا دست اقای مرادی درد نکنه و تشکر بابت زمانی که گذاشتید و همچنین از اقای مشایخی بابت منتقل کردن تجربه های ارزشمندشون

خسته نباشید میگم به آقای مرادی و جناب مشایخی برای این پادکست خوبشون. صحبت ها اینقدر جذاب بود که متوجه نشدم چجوری ساعت ها گذشت و شد دو شب !!

خیلی عالی بود .مرسی . کیفیت صدا خیلی بهترشده بود فقط صدای خودتون (اقای مرادی) ضعیفتر بود که قابل چشم پوشی بود. کلا در طی پادکست داشتم کف میکردم . اینا کجان ما کجاییم . ولی خوبه که میشنویم و یاد میگیریم و بلا استثنا در همه ی صحبتاشون از بد یا ناقص بودن سیستم آموزشی ایران میشنویم. این نظر شخصی منه که وقتی سیستم آموزشی یک کشور کامل و صحیح نباشه اون کشور محکوم به فناس. البته تا موقعی که نفت هست که خوش میگذره ..

سلام به نظرم یکی از بهترین پادکست‌های رادیو فول‌استک بود! خیلی ممنون از آقای مشایخی بسیار نکات مفید و جالبی رو فرمودن! امیدوارم روز به روز موفق‌تر باشن

سلام لطفا اگه میشه ازشون بپرسید که چجوری رنگ بندی کنیم طرح ها رو که به کاربر حس خوبی بده و خودشون برای موکاپ زدن از چه نرم افزاری استفاده میکنن؟!

online-support-icon