شاهین اکبریان طبری

گفتگو با شاهین اکبریان طبری

بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری چارگون

00:00:00 00:00:00 playerbar-podcast-background podcast-playbar-timeline-background
00:00:00 00:00:00
بهمن 1395 برنامه‌نویسی
امتیاز این اپیزود
1776 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
برنامه‌نویسی برنامه‌نویسی

معرفی اپیزود

شاهین طبری متولد ۱۳۵۳ در شهر تهران و فارغ‌التحصیل رشتهٔ مهندسی مکانیک است اما بیش از آن‌ که به خاطر فعالیت در حوزهٔ رشتهٔ تحصیلی‌اش شناخته شده باشد، وی با تاسیس چارگون در سن ۲۰ سالگی، به عنوان یک کارشناس در تولید نرم‌افزار شناخته شده است. وی علاوه بر ریاست هیئت مدیرهٔ چارگون، ریاست کمسیون نرم‌افزاری سازمان نظام صنفی استان تهران را نیز دارا است (البته همان‌طور که از تصویر فوق مشخص است، به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای در عرصهٔ سلامت و ورزش نیز حضور مستمر و موثر دارد.) به اعتقاد وی، در دهه‌های اخیر صنعت نرم‌افزاری کشور فراز و فرود‌های زیادی داشته اما امروز با گذشتن از بحران‌های متعدد، در آستانهٔ بلوغ و جهانی شدن است و چارگون نیز متشکل از تیمی جنگنده، خلاق، جاه‌طلب، بلندپرواز و البته شاید در بسیاری مواقع خیالپرداز، توانسته علاوه بر یک نرم‌افزار، تجربهٔ کاربری فوق‌العاده‌یی برای مشتریان این شرکت به ارمغان آورد.

به گفتهٔ شاهین طبری: «ارزشمندترین همکاران از اولین روز برایمان موفق‌ترین آن‌ها نبوده بلکه جسورترین‌شان بوده‌اند؛ کسانی که بخشی هر چند کوچک از کار را از آن خود دانسته‌اند و کوشیده‌اند آن را مستقل و متعهد اداره کنند.» در این این اپیزود از رادیو فول استک، با شاهین طبری پیرامون فرصت‌ها و چالش‌های صنعت توسعهٔ نرم‌افزار، رهبری تیم‌های نرم‌افزاری، تجربهٔ کاربری، تولید محصول، کار تیمی، کارآفرینی و سایر حوزه‌های مربوطه صحبت شد. 

امتیاز این اپیزود
1776 score-svg-img
با «دنبال کردن» دسته‌بندی‌ها از انتشار محتواهای موردعلاقه‌تان در تمام بخش‌های سکان ‌آکادمی مطلع می‌شوید.
برنامه‌نویسی برنامه‌نویسی

سعه صدر شما ستودنی است جناب مرادی ! برخورد و نحوه صحبت کردن جناب طبری بعضا تحقیرآمیز بود ! جالب بود برام که عکس العمل نشون ندادید :)

سلام مگه میشه یه شخص چهل ساله انقدر پر انرژی باشه؟ ممنونم از تهیه این پادکست

خسته نباشید ، پادکست بسیار مفیدی بود ، از طرز فکر و نگاه آقای طبری به فناوری و کسب و کار خیلی لذت بردم .

سلام ممنون از پادکستتون یک سوال داشتم و آن هم اینکه وقتی یک برنامه نویس خوب تیم می گه می خواهم بروم و تصمیمش هم جدی است، چه کار باید کرد؟ آخه آدم کلی روی طرف سرمایه گذاری کرده و حیف نیست؟ ممنون می شم که این سوال رو هم بپرسید. سهند

سلام خوبید؟ ایا به نظر آقای مهندس -و آقای مرادی- برنامه نویس شدن به آدم کمک می کنه که در زندگی روزمره و ... هم آدم متفکرتری شویم؟ مثلا سعی کنیم برای هر چیزی یک راه حل پیدا کنیم یا این که یک مشکل رو از زوایای مختلف نگاه کنیم؟

سلام خدمت مهندس عزیز به نظر شما آینده در دست کدام زبان برنامه نویسیه

سلام چه جور بفهمم که یک شرکت برنامه‌نویسی خوب هست یا نه که درش استخدام شم؟

سلام معمولا شرکت های آتی تی سیلیکون ولی بخش از انرژی خود را برای آموزش برنامه نویسی به نسل آینده می گذارند که از آن جمله میشه به گوگل، اپل و فیسبوک اشاره کرد. آیا شما هم فکری در این باره کرده اید؛ به عبارت دیگه، در مملکتی که اصلا به فکر کمبود برنامه نویس در سال‌های آتی است، آیا مدیرعاملانی مثل شما برای این قضیه فکری کردن؟

سلام چرا شما بیس کارتون روی روی دات نت گذاشته اید؟ ممنون از سکان به خصوص آقای مرادی

درود (سوال 1) آیا بینِ کار یک توسعه دهنده ی نرم افزار (Software Developer) و یک برنامه نویس (Programmer) تفاوتی قائل هستید ؟ اگر پاسخ مثبت است بفرمائید آیا توسعه دهنده ی نرم افزار الزاما باید برنامه نویس خوبی هم باشد یا خیر ؟ و اصولا چه مهارت هایی را برای یک توسعه دهنده ی نرم افزار الزامی و چه مهارت هایی را کم اهمیت تر می دانید ؟ (سوال 2) برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده ی موفقِ نرم افزار (وب و موبایل) در سطح جهانی چه نقشه ی راهی را پیشنهاد می کنید؟ همچنین لطفا در خصوص تکنولوژی های هیبریدی هم نظر خود را بیان کنید . (سوال 3) در خصوص نرم افزارهای واقعیتِ مجازی و نرم افزارهای واقعیتِ افزوده توضیح مختصری ارائه فرمائید ، آیا همکنون در کشور بازاری برای این تولیدات وجود دارد؟ (سوال 4) آیا بکارگیریِ هوش مصنوعی یا افزودن قابلیت هایی چون یادگیری ماشینی به نرم افزارهای کاربردی و بازی ها ، نیازمند داشتن پایه ای قوی در ریاضیات ، آمار ، معماری نرم افزار و ... هستند ؟ (سوال 5) اگر زبان رسمی در کشور ما فارسی نبود و یا نیاز به نرم افزارهایی با رابط کاربری فارسی نداشتیم چند درصد از شرکت های نرم افزاری موفقِ امروز وجود خارجی نداشتند ؟ آیا درست است که بیشتر شرکت های فعال در این صنعت ، بیش از آنکه به تولید نرم افزار مشغول باشند به ترجمه ی نرم افزارهای خارجی اشتغال دارند ؟ (سوال 6) آیا دوران طلایی استارت آپ ها رو به اتمام است ؟ با توجه به ظهور غول های نرم افزاری و سخت افزاری که بهترین های دنیا در همه ی زمینه ها را جذب کرده اند و سرمایه های سرسام آوری دارند ، در آینده شرکت ها و تیم های کوچک جایی برای پیشرفت خواهند داشت ؟ (سوال 7) با توجه به تجربه ای که تا به امروز کسب کرده اید ، اگر فردی قصد ورود به صنعت تولید نرم افزار را داشته باشد چه زمینه یا شاخه ای را برای فعالیت به او پیشنهاد می دهید ؟ سپاس

online-support-icon