کیارش آمالی‌وند

گفتگو با کیارش آمالی‌وند

طراح ارشد تجربه‌ٔ کاربری در دیجی‌کالا

تیر 1397 بدون دسته بندی
00:00:00 00:00:00 playerbar-podcast-background podcast-playbar-timeline-background
00:00:00 00:00:00
تیر 1397 بدون دسته بندی
امتیاز این اپیزود
2255 score-svg-img

معرفی اپیزود

کیارش آمالی‌وند، طراح ارشد تجربه‌ٔ کاربری، در سال 1374 در شهر تهران به دنیا آمد و در حال حاضر نیز در حال تحصیل در رشتهٔ مهندسی فناوری اطلاعات است. به طور کلی، ورود وی به صنعت وب به واسطهٔ کار با سیستم‌های مدیریت محتوا شروع شد و در سال ۱۳۸۸ وب‌سایتی خبری دربارهٔ موضوعات داغ فناوری اطلاعات به راه انداخت و اینجا نقطه‌ای بود که وی اولین تجربیات خود را در فضای کسب‌وکار آنلاین کسب کرد.

در ادامهٔ فعالیت حرفه‌ای، کیارش به سمت طراحی تجربهٔ کاربری و رابط کاربری کشیده شد و با شرکت‌هایی از کشور ترکیه در زمینهٔ طراحی تمپلیت‌های وردپرس همکاری کرد و در حال حاضر هم در تیم محصول دیجی‌کالا مشغول به کار است که در کنار آن به انجام پروژه‌های شخصی و همچنین تشکیل تیم طراحی خود می‌پردازد (همچنین وی تجربهٔ کار در دیگر شرکت‌های فناورانه نظیر اسنپ را دارا است.)

کیارش نِتوُرکینگ در بازار حال حاضر و همین‌طور محوریت ‌تجربه‌ٔ کاربری را بسیار مهم می‌داند و معتقد است یک طراح خوب در زندگی شخصی‌اش و همین‌طور ارتباط با دیگران می‌تواند از مفاهیم طراحی استفاده کند و خودِ این مسئله به منزلهٔ رمز موفقیت برای طراحان تلقی می‌شود؛ به عبارت دیگر، تعامل مهمترین نکته در تجربه‌ٔ کاربری و ارتباط با کاربران است.

لازم به ذکر است کیارش آمالی‌وند دیزاین‌های مورد علاقهٔ خود در موضوعات مختلف نظیر طراحی صنعتی، طراحی داخلی، رابط کاربری، معماری و غیره را با هشتگ #کاش‌_دیزاین در سُوشال‌ مِدیا‌ها منتشر می‌کند. همچنین می‌توانید وی را با شناسهٔ kiawisherman@ در توییتر دنبال نمایید.

امتیاز این اپیزود
2255 score-svg-img

عالی بود. به نظرم یکی از بهترین قسمت ها بود ☺🤗

درامد رو حتما بگید؟

سلام آقای مرادی چرا لینک مصاحبه رو قرار نمی دهید؟

برای کار کردن با غول های فناوری ایران مثل دیجی کالا و اسنپ به عنوان برنامه نویس یا UX کار چه باید کرد آنها چه فاکتور های مهمی مد نظرشونه ؟

1- منبع خاصی پیشنهاد میکنید برای یادگیری طراحی تجربه کاربری؟ 2- افرادی که کاربر ویندوز هستن و به اسکچ و ابزار های مک او اس دسترسی ندارن آیا مشکلی براشون پیش میاد؟

سلام و تشکر. 1- از محیط کاری دیجی کالا مخصوصا بخش طراحی توضیح بدن. نحوه کار تیمی چطوری هستش؟ مدیریت پروژه ها و...؟ 2- برای قالب هایی که طراحی می کنند اول وایرفریم مشخص می کنند یا خیر؟ 3- میتونن از حقوق و کارمزدی که میگیرین توضیحاتی بدن؟ 4- نحوه اپلای شغل در دیجی کالا چطوره و چه نوع سوال ها و درخواست هایی دارن ؟ 5- از چه ادیتوری استفاده می کنند؟ 6- از چندسالگی و چطوری وارد این حوزه شدند؟

چی شد که آقای آمالی‌وند از اسنپ به دیجیکالا اومد؟ ایا اسنپ محیط رشد رو نداشت؟ پشیمون نیستند با توجه با نارضیاتی‌هایی که اخیرا توی تیم تجربه کاربری دیجیکالا از مدیریت وجود داره؟ و اینکه اگه جسارت نیست یه مقایسه بین تیم‌ها و چرخه کاری اسنپ و دیجیکالا بکنند. ممنون

سلام. چند سوال خیلی خیلی مهم دارم. یک طراح تجربه کاربری لزوما باید طراحی رابط کاربری رو هم بلد باشه؟ یک طراح رابط کاربری لزومان باید تجربه کاربری رو هم بلد باشه؟ تفاوت اینها و اینکه چرا کسی که طراح رابط کاربری هست در کنارش خودش رو طراح تجربه کاربری هم میدونه در صورتی که طراحی رابط کاربری یکی از زیر مجموعه های طراحی تجربه کاربری است به نظرم. من خودم به شخصه فقط خودم رو به عنوان طراح رابط کاربری معرفی می‌کنم ولی میبینم که خیلی ها خودشون رو طراح ui/ux معرفی میکنن در صورتی که همون کار طراحی رابط کاربری رو انجام میدن فقط. ممنون میشم در این موارد توضیحات کاملی بدید با تشکر

درباره تجربیاتتون از کارکردن با کشور ترکیه بگین و اگر این تجربتون بصورت ریموت بوده لطف میکنید اگر چالش های ریموت کارکردن رو هم بفرمایید و هر تجربه ای که برای یک تازه کار میتونه مفید باشه

سلام خسته نباشید راه شروع درست و اصولی مطالعه علم تجربه کاربری چیه. road map درست و اصولی که بشه بعد از یک مدت به یک دید خوبی از این دانش رسید رو اگر معرفی کنید خیلی خوشحال میشیم.

online-support-icon