سایت پیشنهاد اسم دامنه و سایت

سایت پیشنهاد اسم دامنه و سایت

انتخاب اسم دامنه یکی از مهمترین تصمیم هایی است که در زمان راه اندازی کسب و کار بایستی گرفته شود؛ زیرا انتخاب اسم دامنه مناسب باعث رشد و توسعه چشمگیر کسب و کار می شود و بالعکس انتخاب اسم دامنه نامناسب باعث شکست و نابودی کسب و کار می شود. 

یکی از مشکلاتی که افراد در هنگام انتخاب اسم دامنه با آن رو به رو می شوند، آزاد نبودن دامنه سایت ها می باشد. به عبارت دیگر، بیشتر اسم هایی که شما برای دامنه اینترنتی کسب و کار خود انتخاب می نمایید امکان دارد که از قبل به وسیله صاحبان کسب و کار دیگر ثبت شده باشند و به دلیل تشابه اسم دامنه خود با دیگری در هنگام ثبت آن با خطا رو به رو شوید. به همین دلیل بهترین راهکار این است که از سایت پیشنهاد اسم دامنه کمک بگیرید. این سایت ها در واقع در زمینه انتخاب اسم دامنه به صورت تخصصی فعالیت دارند و شما می توانید با خیال راحت در انتخاب دامنه اینترنتی کسب و کار خود، از آنها استفاده نمایید. 

اهمیت انتخاب نام دامنه از سایت پیشنهاد اسم دامنه

دامنه اینترنتی (Internet domain) در واقع نام دامنه در شبکه اینترنت می باشد. وب سایت طراحی شده کسب و کارها از طریق همین دامنه ها قابل دسترسی می باشند و قرار است که این اسامی به عنوان نماینده کسب وکار شما در دنیای بازار و در فضای مجازی حضور داشته باشند. در بازاریابی های آنلاین، تبلیغات کسب و کارها و حتی در صفحات نتایج مرورگر، اسم دامنه است که وجود دارد و از این جهت بسیار حائز اهمیت است که چه اسمی را برای دامنه خود انتخاب می کنید به همین دلیل انتخاب نام منحصر به فرد و خاص یکی از موارد مهمی است که در انتخاب نام دامنه بایستی به آن توجه نمود. 

نکته دیگر در این زمینه آن است که انتخاب صحیح اسم دامنه یکی از فاکتورهای سئو به شمار می آید. به همین خاطر اسمی را برای دامنه سایت اینترنتی خود برگزینید که موتورهای جستجو بتوانند نوع کسب و کار شما را براساس دامنه اینترنتی تشخیص بدهند و از نظر سئو نیز حتی یک قدم جلوتر از رقبای خود خواهند بود. امروزه وب سایت های متنوعی وجود دارند که اسم دامنه ها را از لحاظ آزاد بودن و تکراری نبودن مورد بررسی قرار می دهند که شما می توانید از آنها استفاده نمایید و اگر خودتان فرصت کافی ندارید که برای وب سایت کسب وکار خود اسم دامنه انتخاب کنید، می توانید از سایت پیشنهاد اسم دامنه به راحتی کمک بگیرید. 

سایت پیشنهاد اسم دامنه شامل چه سایت هایی می باشند؟

اسم دامنه در واقع نامی است که به جای کلمه آی پی (IP) استفاده می شود که این آی پی و یا همان آدرس اینترنتی درون سایت ها بسیار طولانی است و به خاطر سپردن آنها نیز کار سختی است. به همین خاطر اسم دامنه به جای آی پی آورده شده است تا بدین صورت آدرس هر وب سایت به راحتی به خاطر مخاطبان سپرده شود و در هنگام یادآوری آن با مشکل مواجه نشوند.

بسیاری از کسب و کارهایی که موجودیت دارند و مشغول به فعالیت هستند برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ به دنبال دامنه مناسب هستند. همچنین برخی از کسب و کارها پیش از ثبت نام شرکت و یا برند خود به دنبال انتخاب دامنه مناسب نیز هستند. اگر انتخاب نام شرکت و دامنه متناسب و هم راستا باشند قدم مثبتی برای ثبت شدن در خاطر مخاطبین خواهد بود. سایت انتخاب اسم اسمینا با ارائه پیشنهادات حرفه ای برای نام شرکت، برند و سایت به شما کمک می کند تا بهترین نام را برای بیزینس خود برگزینید و به این صورت گام های اولیه در زمینه راه اندازی کسب و کار خود را محکمتر بردارید.

چطور متوجه شویم که دامنه اینترنتی ما آزاد است؟

بعد از اینکه اسم دامنه خود را انتخاب نمودید ممکن است که با مشکلات دیگری رو به رو شوید که یکی از این معضل ها، آزاد نبودن اسمی است که برای دامنه اینترنتی خود انتخاب نموده اید. به همین خاطر نیاز است که اسامی انتخاب شده خود را از جهت قابل استفاده بودن نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. 

از مزایای دیگر وجود یک سایت پیشنهاد اسم دامنه این است که علاوه بر راهنمایی و ارائه پیشنهاد به شما در انتخاب اسم دامنه، می تواند شما را از آزاد بودن اسم دامنه نیز کاملا آگاه کند. این عمل سودمند از جانب سایت پیشنهاد اسم دامنه باعث می شود که شما در کوتاه ترین زمان ممکن نام دامنه انتخابی خود را به ثبت برسانید و دیگر درگیر مشکلات تکراری بودن نام دامنه با رقبای خود نشوید. یک نکته جالب در این زمینه این است که هنگامی که اسم دامنه خود را با پسوند دامنه .ir بخواهید به ثبت برسانید و در همان لحظه با اخطار تکراری بودن مواجه شوید می توانید همان نام دامنه را این بار با پسوند .com ثبت نمایید. ولیکن ما به شما این پیشنهاد را می کنیم که این کار را زمانی انتخاب کنید که هیچ فرصت و راه دیگری برای شما در جهت انتخاب اسم دامنه اینترنتی نمانده است اما در صورت داشتن زمان می توانید به تلاش و جستجوی خود ادامه دهید و اسامی دامنه منحصر به فرد، خاص و آنچنان که شایسته کسب و کار خود باشد، انتخاب نمایید.

منبع: اسمینا

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon