دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹

دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹

دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹ به شدت تغییر خواهد کرد . البته شاید شما این تغییرات را دوست نداشته باشید. منظور از تغییرات این نیست که بحث رقابت در آن تغییر می کند چون رقابتی شدن دیجیتال مارکتینگ هر ساله بیشتر می شود.

تغییر دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹ به خاطر ایجاد تکنولوژی های جدید است که البته همین مسئله نیز بخاطر این است که اینترنت در حال اشباع شدن است. این بدان معناست که در دنیا به ازای هر ۴ نفر یک وب سایت وجود دارد. بله واقعا وحشتناک است.

در این مقاله قصد دارم نحوه تغییر دیجیتال مارکتینگ در دنیای کسب و کار اینترنتی را بیان کنم. پس اگر دوست دارید بدانید که قرار است در سال ۲۰۱۹ چه تغییراتی در دیجیتال مارکتینگ ایجاد شود در ادامه مقاله با ما باشید.

تغییرات دیجیتال مارکتینگ در کنار تغییرات سئو
در سال ۲۰۱۸ از هر ۵ جستجو در گوگل ۲ مورد جستجوی صوتی بوده که در سال ۲۰۲۰ این آمار به ۵۰ درصد می رسد. این تغییر در دیجیتال مارکتینگ قابل توجه است.

درست است که هنوز خیلی افراد دوست دارند برای جستجوی در گوگل عبارت مورد نظر خود را تایپ کنند ولی کم کم افراد دارند به سمت جستجوی صوتی در گوگل می روند . خیلی ها تایپ کردن از طریق گوشی همراه بدلیل کوچک بودن کلیدهای صفحه کلید گوشی برایشان سخت است و ترجیح می دهند عبارت مورد نظر خود را به شکل صوت به گوگل بدهند.

شما بعنوان یک وب مسترو کسی که به فکر دیجیتال مارکتینگ است باید از همین امروز به فکر ایجاد ساز و کاری برای جستجوی صوتی گوگل در سایت خود باشید. یکی از کارهایی که باید انجام داد انتخاب کلمات و عبارات کلیدی مناسب در سایت می باشد. کلماتی باید انتخاب شود که کابران به سادگی از طریق جستجوی صدا به آنها برسند. پیشنهاد می کنم مقالات آموزش سئو را مطالعه نمایید.

استفاده از کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ
کانال های مختلفی برای بازاریابی دیجیتالی وجود دارد که شما برای اداره کسب و کار اینترنتی خود باید از همه این کانال ها استفاده کنید.

کانال هایی مثل بازاریابی محتوا ، تبلیغات ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی و غیره وجود دارند که شما باید از این کانال های بازاریابی محبوب که به سرعت در حال اشباع شدن هستند در بازاریابی دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ خود استفاد ه کنید.

وقتی از یک کانال برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنید اگر به هر دلیلی آن کانال از کار افتاد شما سایر کانال ها را دارید و می توانید کسب و کار اینترنتی خود را از طریق این کانال های دیجیتال مارکتینگ توسعه دهید.

پیشنهاد می شود مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ را مطالعه نمایید.

در سال ۲۰۱۹ وبلاگ نویسی به خوبی کار نمی کند!!
بیش از ۱٫۸ میلیارد سایت وجود دارد که بروزرسانی نمی شوند و راکد مانده اند که حدود ۱ میلیارد آنها وبلاگ ها هستند. یعنی به ازای ۷ نفر یک وبلاگ .

سال ها قبل گوگل به وبلاگ ها و محتوای آن ها خیلی علاقه داشت و این جمله معروف که “ محتوا پادشاه است ” وجود داشت. اما با گذشت زمان گوگل دیگر به محتوا نیاز ندارد. البته این بدان معنا نیست که شما محتوا ایجاد نکنید و به ساخت بک لینک بپردازید بلکه منظور این است که گوگل در سال ۲۰۱۹ به محتوایی توجه می کند که در حال بروز رسانی باشد. یعنی بروز رسانی محتوای قدیمی سایت از اهمیتن ویژه ای برخوردار می باشد.

پس به جای اینکه هر روز محتوای جدید برای سایت خود تولید کنید بهتر است طبق یک برنامه ریزی منظم محتوای قدیمی سایت را بروز رسانی کنید.

اگر یک وب سایت قدیمی دارید بهتر است که ۵۰ درصد وقت خود را برای بروز رسانی محتوای قدیمی سایت خود اختصاص دهید و اگر سایت نوپایی دارید بهتر از ۵ درصد وقت خود را برای بروز رسانی بگذارید و بیشتر به کار تولید محتوای جدید بپردازید.

البته در هر صورت هدف شما از تولید و یا بروز رسانی محتوای باید کاربر نهایی سایت باشد یعنی کاری را انجام دهید که کاربران سایت شما می پسندند.

تمرکز بر روی موتورهای جستجوی جدید و انواع محتوای جدید
همه ما به خوبی می دانیم که محتوای متنی اشباع شده است و سایت های اینترنتی مملو از مقالات و محتوای متنی شده است.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ جدید این مسئله که شما فقط محتوای متنی تولید کنید تبدیل به یک روش سئو سنتی شده است. روش هایی دیگری در سئو وجود دارد که می توان نتایج بهتری گرفت. در این روش ها شما خیلی سریع تر می توانید در صفحه اول گوگلمشاهده شوید.

بجای اینکه وقت خود را فقط روی گوگل بگذارید بهتر است در کنار آن از سایت هایی مثل یوتیوب ، آپارات ، تماشا و سایر سایت های اشتراک ویدیو بگذارید . ویدیوهای کوتاهی تولید کنید و بصورت هفتگی در سایت های اشتراک ویدیو منتشر نمایید. برای تولید ویدیو به راحتی از طریق گوشی همراه خود نسبت به تولید ویدیو اقدام کنید و یا اینکه با استفاده از نرم افزارهای رکوردر از صفحه مانیتور خود فیلم تهیه کرده و منتشر نمایید.

در کنار ارسال ویدیو می توانید در سایت هایی که فایل های صوتی را منتشر می کنند نسبت به ارسال فایل های صوتی خودتان اقدام کنید. سایت های همانند “شنوتو” و “تهران پادکست“ سایت های اشتراک صوتی هستند که می توانید به راحتی فایل های صوتی خود را به اشتراک بگذارید.

خیلی از افراد هستند که تماشای ویدیو و یا گوش دادن به فایل صوتی را به مطالعه متن ترجیح می دهند. این فرمت ها هنوز اشباع نشده اند و به خوبی می توانید در آنها رشد چشمگیری داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ به وسیله توجه به مشتریان قدیمی
ممکن است شما روش های جدید تبلیغات را امتحان کرده باشید و برای هر کدام نیز هزینه هایی پرداخت کرده باشید. در کنار شما حتما رقبای کسب و کار شما نیز همین کار را انجام داد ه اند و همین کار باعث شده که هزینه تبلیغات بالاتر برود.

هر چه رو به جلو بروید و روش های جدید تبلیغات را تست کنید رقبای شما نیز همین کار را انجام می دهند. پس باید چه کاری انجام داد؟

بهترین راه برای کسب درآمد اینترنتی ، گرفتن مشتریان جدید نیست بلکه این است که از مشتریان فعلی تان پول بیشتری به دست بیاورید.

اگر از روش های Upsells یا Downsells استفاده کنید می توانید در آمد خود را تا ۳۰ درصد و گاها تا ۵۰ درصد افزایش دهید. حتی اگر کسب و کار شما به گونه ای است که می توانید فروش اقساطی داشته باشید پیشنهاد می کنم از این روش نیز استفاده کنید.

جمع بندی و سخن پایانی

انتظار می رود در سال ۲۰۱۹ انقلابی در دیجیتال مارکتینگ صورت پذیرد . به هر حال شما باید آمادگی لازم را داشته باشید که با هر تغییر که در دنیای کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی صورت می پذیرد پیش بروید و خودتان را وفق دهید.

اگر مفاهیم و موارد بالا را رعایت کنید شما به راحتی در سال ۲۰۱۹ نسبت به رقبای خود پیشرفت خواهید کرد.

امیدوارم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد. لطفا نظرات خود را در پایین همین صفحه ذکر نمایید.

منبع: سایت مدیر گوگل

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon