بررسی شیوه های امن خرید اینترنتی

بررسی شیوه های امن خرید اینترنتی

از زمانی که انسان پا به روی کره خاکی گذاشت شیوه خرید سنتی آغاز گشته وادامه دارد.
اما درخرید به شیوه سنتی تنها یک دلیل ویا به عبارتی تنها مزایای اینگونه خریدها گشت وگذاروتعامل اجتماعی ومشاهده نزدیک کالا میتواند باشد.به همین دلیل هیچ تضمینی از بابت صحت کالا یا خدمات پشتیبانی وحتی قیمت به صورت صددرصد وجود ندارد. با تکامل ضریب نفوذ اینترنت دردنیا والبته ایران با میزان مزایایی که حوزه online shoppingداشت رشد وتوسعه ای چشمگیر درجهان وایران داشته اند که از این منظرمیتوان سایت آمازون وعلی بابا را به عنوان نمونه مثال زد.

اما بررسی شیوه های اعتماد خرید اینترنتی:
تجربه خرید اینترنتی هم لذت بخش هست وهم هیجان انگیز وضمن اینکه دیگر خبری از #ترافیک وشلوغی ومهم ترازهمه #کمبود زمان نخواهید داشت البته به شرطی که این موارد را رعایت کنید درغیرانیصورت تجربه ناخوشایندی خواهید داشت.

1- از وب سایت های که مورد اعتماد شما هستند خرید کنید،برای اطمینان از این موضوع به آدرس نماد الکترونیکی سازمان تجارت الکترونیکی توجه کنید واطمینان حاصل کنید که لوگوی سازمان(اینماد) https://enamad.irراداشته باشد درغیر اینصورت خرید انجام ندهید.

2- علامت دوستاره روی لوگو نشان دهنده ssl پروتکل امنیتی است که آدرس وب سایت با (https://) شروع میشود درحال حاضر تعداد معدودی سایت از این پروتکل برای جلب اعتماد مشتریان بهره میگرند اما علامت تک ستاره نشان دهنده این است است که سایت از پروتکل (http)بهره میبرد .سایت های معتبر هنگام پرداخت امن آنلاین با استفاده از پروتکل https مشتری را به درگاه امن متصل میکنند.فقط درصورتی پرداخت داشته باشید که عبارت اول سایت باhtppsشروع شود ونوار مروگر آدرس به شکل سبز درآید درغیر اینصورت هیچ گونه اطلاعات بانکی وارد نکنید.

بررسی پروتکل ssl،
به عنوان مثال شما هنگامی که وارد سایت www.gmail.com  یا www.yahoomail.com  می شوید در قسمت آدرس مشاهده می کنید که بعد از "HTTP" حرف "S" قرار دارد و این بدان معناست که تمامی اطلاعاتی که شما وارد می کنید به صورت رمز و کدگذاری شده برای شخص مقابل ارسال می گردد. همچنین شما می توانید به صورت دستی حرف"S" را بعد از کلمه HTTP وارد نمایید و درصورت برخورداری این سایت از این پروتکل، وب سایت برای شما بصورت امن بارگذاری مجدد می گردد. در صورتی که آدرس وب سایت به صورت HTTPS بازگشایی گردید به عنوان مثال در مرورگرهای شرکت مایکروسافت شما علامت کوچکی به شکل یک قفل در قسمت انتهایی آدرس ،یادرمرورگرگوگل درابتدا آدرس بارمشاهده خواهید کرد.ضمنا توجه داشته باشید ادرس باحروف های اصلی شروع شده باشند وبه شکل نوشتاری دقت کنید نمونه یکی از این ادرسهای جعلی درزیرقابل مشاهده است.👇

*Adidas is giving away 3000 Free Pair of Shoes* to celebrate its 93rd anniversary. Get your free shoes at : http://adidạs.com/shoes

3- همین طور میتوانید بررسی کنیدوب سایت عضو انجمن صنفی کسب وکار اینترنتی eanjoman.irمی باشد یا خیر
همین طور جهت صحت خرید اینترنتی از اتحادیه کسب وکار فضای مجازی استعلام بگیرید که برای بررسی این موضوع
به ادرسhttps://ecunion.irمراجعه کنید.

4- هرگز از شبکه های اجتماعی خرید نکنید!

5- یکی دیگر از راههای کسب اعتماد پرداخت وجه دریافتی درمحل درقبال دریافت کالامی باشدضمن اینکه از اصالت کالا اطمینان حاصل میکنید.معمولا سایت های معتبر اقدام به عقد قرارداد با اداره پست وتحویل کالا درمحل با پشتیبانی چند روزه میکنند که یکی دیگر از موارد صحت به خرید اینترنتی هست.

6-درپایان یک وب سایت اینترنتی خوب #تنوع کالا وخدمات به همراه #تیم پشتیبانی 24 ساعته و سیستم پرداخت امن وآسان را در اختیار دارد لطفا جهت یک خرید عالی موارد بالا را مورد مورد توجه قرار دهید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon