لوکال سئو یا سئو محلی چیست؟

لوکال سئو یا سئو محلی چیست؟

در این مطلب با مبحث سئو محلی یا لوکال سئو (Local SEO) بیشتر آشنا می شویم، این موضوع یکی از جدیدترین تکنیک های سئو برای افزایش محبوبیت سایت در موتورجستجوگر گوگل است.

یکی از مهمترین نکات در لوکال سئو ثبت کردن محل فیزیکی برای وب سایت در گوگل مپ است. تکمیل اطلاعات مربوط به بیزینس ثبت شده نظیر ساعات کار، تلفن و… را نیز می توان به عنوان گام های بعدی بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو با رویکرد سئو محلی دانست.

با انجام این موارد احتمال اینکه گوگل با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر، نزدیکترین وب سایت مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده را در رتبه بالاتری در صفحه نتایج خود قرار دهد بسیار افزایش پیدا می کند.
نمونه دیگر لوکال سئو، مربوط به کشوری می باشد که کاربر با IP آن در گوگل، کلمه کلیدی خود را جستجو کرده است، به طور معمول نتایج صفحات سرچ گوگل یا همان صفحه نتایج SERP، با توجه به IP های کاربران متفاوت هستند، مگر در مواردی که وب سایت دارای رنک خیلی خوب و رتبه پرقدرتی بوده و در نتیجه با تمامی IP ها، رتبه سایت یکسان داشته باشد.

راه های موفقیت در لوکال سئو
ترقیب کردن کاربران به ثبت دیدگاه و امتیاز دادن به پروفایل ثبت شده در گوگل مپ نیز تاثیر زیادی در موفقیت سئو محلی خواهد داشت و یکی از کارآمدترتین راه های موفقیت در سئو محلی به شمار می آید، همچنین رعایت نشانه گذاری تگ های HTML با استفاده از مارک آپ های Schema و structured data نیز یکی دیگر از راه های بهبود رتبه سایت و افزایش رنک آن در لوکال سئو می باشد.

برای کاربران وردپرس
اگر برای طراحی سایت خود از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کرده اید، افزونه yoast local seo یک گزینه خوب برای فعال کردن لوکال سئو در وب سایت شما خواهد بود.

 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon