ایده برای یک استارتاپ هوش مصنوعی در ساخت آسانسورهای هوشمند

ایده برای یک استارتاپ هوش مصنوعی در ساخت آسانسورهای هوشمند

زیاد می‌شنویم که محصولاتی که در آینده زیاد سروصدا به پا کردن اونهایی بودن که به خاطر رفع یک مشکل از زندگی روزمرهٔ آدم‌ها طراحی شدن. همان‌طور که از تایتل این پست مشخص هست، می‌خواهم ایده‌ای رو مطرح کنم که اگر کسی خواست، تبدیلش کنه به یک محصول واقعی.

من در یک آپارتمان زندگی می‌کنم که از قضا طبقهٔ سوم هم هستیم و هر روز به دلایل مختلفی من‌جمله خرید روزانه، باشگاه رفتن، سر کار رفتن و غیره باید برم بیرون و مسلماً از آسانسور استفاده کنم.

از شانس بد من، وقتی که می‌خواهم برم بیرون آسانسور طبقه اول است و وقتی که از بیرون می‌آیم، آسانسور طبقه دوم یا سوم هست و همین که بخواهم دکمه را بزنم تا آسانسور بیاید، زمان اندکی از من گرفته می‌شود که گرچه خیلی زیاد نیست، اما اگر در سال این زمان‌ها را جمع کنیم، قابل‌توجه می‌شه!

حال اگه یک سرویس هوش مصنوعی باشه که بیاد بر اساس تشخیص چهره و اینکه هر کدام از همسایه‌ها بیشتر در چه زمان‌هایی می‌روند و میایین خونه، به صورت خودکار آسانسور رو حرکت بده.

مثلاً فرض کنیم که من هر روز ساعت ۹ صبح می‌روم سر کار و ۵ بعد از ظهر برمی‌گردم خونه. خب خیلی راحت هست که این سیستم چهرهٔ من رو تشخیص بده و پس از مدتی یاد بگیره که من کی می‌رم و کی میام سپس با در نظر گرفتن احتمالات، احتمال بده که من ساعت ۵ برمی‌گردم و حول و حوش اون ساعت آسانسور بیاد طبقهٔ اول

به نظرتون عملی هست این ایده ?

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon