زورگوریی رئیسان شرکت های برنامه نویسی

زورگوریی رئیسان شرکت های برنامه نویسی

سلام. ممنونم از این که وقت میزارید و اولین مقاله ی من رو در پلاس میخونین. میخوام شرکتی که خودم توش کار میکنم رو براتون مثال بزنم و ازتون بخوام به این مسائلی که مینویسم فکر کنین و نظرتون رو بهم بگین.

من یک دولوپر جاوااسکریپت در یک استارتاپ چندملیتی هستم. خوشبختانه برخلاف سایرشرکت ها این شرکت یا استارتاپ به کیفیت کار اهمیت بسیار زیادی میده و خیلی براش مهمه که پروژه در حد پروژه های بین المللی پیش بره.

اما متاسفانه این استارتاپ برخلاف این که درحد بین المللی از برنامه نویساش کار میخواد یک هزارم استارتاپ های بین المللی حقوق به کارمنداش پرداخت نمیکنه. در واقع ادعاشون اینه که ما شما رو با تکنولوژی های جدید و مدرن درگیر میکنیم و با مسائلی برخورد میکنین که تا حالا ندیدین و از این نظر سر ما اصطلاحا منت میزارن و توقع دارن که کارمندا هم دهنشونو ببندن و به کارشون با تمام قدرت ادامه بدن.

مورد دوم اینه که تایم زندگی ما براشون هیچ اهمیتی نداره . در واقع اگه نیم ساعت دیرتر بری یک جور عجیبی باهات برخورد میکنن که .. . ولی اخر تایم کلی کار سرت میریزن و میگن اینارو تو خونه انجام بده و فردا آماده کن بیار شرکت!! چطور اون جا من نسبت به تایم کاری شرکت باید متعهد باشم ولی اون شرکت هیچ تعهدی نسبت به هم نزدن تایم زندگی من نداره ! (این قضیه وقتی جالب تر میشه که من از ساعت 8 صبح تا 8 شب اونجا کار میکنم). یک چیزی که من در سایت گیت هاب برای استخدام دیدم این مورد بود

Put your health and family first

حتی اگه در حد شعارم باشه بسیار جالب و دوست داشتنی هست.

مورد سوم . در این استارتاپ چون استارتاپ هست در نتیجه نیروی کمتری داره و کارهای بیشتری روی دوش هرنفر هست . این موضوع وقتی خیلی مشکل میشه که کارفرما میگه چرا این کار رو اینقدر دیر تموم کردی ؟ در حالی که داری با تمام پتانسیل پیش میری .

در این لحظه یک لبخند کوچیک میزنی به رئیست ووقتی میره پی کارش با خودت میگی ... .

مورد چهارم . در استارتاپ ها خیلی این قضیه دیده میشه که به دلیل این که رئیس ها جوون و کم تجربه هستن و البته از باتجربه ترها مشورت نمیگیرن هیجانی تصمیم میگیرن و کارهایی میکنن که باعث میشه به شرکت خودشون ضربه بخوره. از جمله اخراج کارکنان باهشون و قوی.

حقیقتش من تا به حال با شرکت های برنامه نویسی داخلی کار نکردم ولی وقتی توی شرکت خارجی این طور مسائلی دیده میشه دیگه توی شرکت های داخلی چه اتفاقاتی میفته !! .

این ها همه باعث میشه من روحیمو هرروز بیشتر از دست بدم و حسم نسبت به کارم منفی تر بشه . ولی از اونجایی که ما برنامه نویس هستیم و عاشق کامپیوتر و آدما سعی میکنیم تاثیر این مسائل روی ما دائمی نباشه.

این ها چهار مورد از مسائلی بود که من باهاشون درگیر هستم. ممنون میشم نظرتون و تجربه ی خودتون رو از زورگویی ها و بدی های رئیسان شرکت ها بگین

https://github.com/about/careers

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon