چگونه با سپاسگزاری می‌توان فضای کسب‌وکار را بهبود بخشید؟

چگونه با سپاسگزاری می‌توان فضای کسب‌وکار را بهبود بخشید؟

چندی پیش از یک شرکت تجهیزات پزشکی در تهران یک دستگاه ونتیلاتور پرتابل خریداری کردم و برایم به شهرستان (اراک) ارسال شد و کلیهٔ پروسهٔ خرید به صورت تلفنی صورت گرفت که در نهایت نمایندهٔ شرکت گفت که در شهر مذکور یک نماینده دارن که می‌آید و دستگاه را نصب می‌کند، تست کرده و تحویل می‌دهد. همین اتفاق هم افتاد اما مهم‌تر از همه، تعامل با این خانم نمایندهٔ شرکت بود که منجر شد تجربهٔ خریدم از این شرکت رو به اشتراک بگذارم.

ایشون پس از نصب و آموزش، کاری کرد که تاکنون در عمرم ندیده بودم و آن‌ هم چیزی نبود جز اطمینان حاصل کردن از اتفاق افتادن فرایند آموزش بدین صورت که قبل از رفتن، از بنده تست گرفت که ببینه آیا یاد گرفته‌ام با اون دستگاه کار کنم یا خیر و این موضوع خیلی لذت‌بخش و البته شُکه‌کننده بود. پس از رفتن ایشان، زنگ زدم به همون شرکت در تهران که ابتدا به ساکن فکر کردند که مشکلی بوجود آمده؛ تا اینکه شروع به صحبت کردم بدین صورت که:

نمایندهٔ شما بسیار آدم خوبی بود و به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن دستگاه رو تحویل داد. فقط زنگ زدم که بدونید در شهرمان نیروی ارزشمندی دارید و تمام تلاش خود رو برای نگه داشتن ایشون به کار بگیرید.

کسی که پشت خط بود اول شکه شد چرا که شاید چنین تجربه‌ای خیلی برایش اتفاق نیفتاده بود اما در نهایت در حدود ۱۳ ثانیه داشت از من تشکر می‌کرد که این موضوع رو به اطلاعشون رسوندم.

هدف از بیان این داستان
وقتی کاری خوب از کسی، شرکتی، تیمی و یا جایی می‌بینیم، بایستی آن را بازگو کنیم چرا که بازگویی چنین داستانی چند اتفاق مثبت می‌اندازد:

- اول اینکه شرکت مذکور می‌فهمه هزینه کردن برای به استخدام درآوردن یک نیروی حرفه‌ای به عنوان نمایندهٔ شرکت، توسط مشتری دیده می‌شود و احتمال اینکه این رفتار شرکت تقویت گردد بالا می‌ره.

- دوم اینکه اگر مدیران شرکت از درک کافی برخودار باش، به نوعی این موضوع را به اطلاع کارمند مذکور می‌رسونن و یا به نوعی وی را تشویق می‌کنن و همین مسأله منجر به این خواهد شد که این رفتار توسط وی تقویت گردد و عزت نفس وی بالا رود و نیاز به توضیح نیست عزت نفس بالا در یک فرد می‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهد و دنیا را به جای بهتری برای زندگی کردن دیگران تبدیل کنه.

جالب اینجا است که چندی پیش دوباره نمایندهٔ شرکت روی گوشی‌ام زنگ زد و گفت زنگ زدم ببینم که مشکلی ندارید و حال پدرتون خوبه؟ من هم گفت خیر دیگه مشکلی نیست چون پدرم شب عید ۱۳۹۷ فوت کرد!

خیلی از مدیران کسب‌وکارهای مختلف بر این باورند که تشکر و سپاسگزاری از اعضای تیم منجر به پُررو شدن ایشان می‌شود تا جایی که برخی دوستان به من می‌گفتن که اگه از نیرو تشکر کنی، دیگه از دست می‌ره!!!

ممنون که وقت گذاشتید. جای نظر، انتقاد و پیشنهاد شما در بخش کامنتینگ است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon