فرش تا عرش برنامه نویسی با ۹ نکته

فرش تا عرش برنامه نویسی با ۹ نکته

9 راه برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس خوب

برنامه نویسان خوب کلماتی نیستند که در تعریف فرهنگ لغت یافت شوند. مهارت های برنامه نویسی خوب نه تنها برای موفقیت، بلکه برای افزایش لذت برنامه نویسی نیز ضروری است.

همه برنامه نویسان بزرگ و موفق امروز در ابتدای کار افراد بی تجربه ای بودند که با تمرین و ممارست فراوان و پایبندی به برخی اصول به هدف خود رسیدند .
ما در این تاپیک قصد داریم شما را با 9 تا از شاه کلید های موفقیت در برنامه نویسی آشنا کنیم .

1. پرداختن به اصول و قواعد اصلی
درک مفاهیم بنیادی برنامه نویسی برای دستیابی به موفقیت بسیار مهم است. بدون داشتن پایه قوی در مفاهیم اصلی، شما نمی توانید یک برنامه نویس خوب باشید.

تقویت پایه ها ی برنامه نویسی یک قاعده مهم و کلیدی است که در یافتن بهترین راه حل های طراحی و اجرای بهترین پروژه ها به کمک برنامه نویس می آید. بنابراین اگر برنامه نویس مبتدی هستید سعی کنید مفاهیم اصلی را به خوبی یاد بگیرید و به افراد سطح بالا تر نیز توصیه میشود که زمانی را برای مرور قواعد اصلی در برنامه خود بگنجانند.

2. با قرار دادن یک نشانه سوالی مانند(چگونه ،به چه شکل) در ابتدای کد خود، شروع کنید!!!
در برنامه نویسی شما باید بسیار مشتاق باشید و بدانید که با نوشتن هر کد چه اتفاقی می افتد. فرض کنید در حال کار بر روی پروژه ای هستید وبه سرعت در حال کد نویسی می‌باشید و نیز مطمئنید که
کد های شما به خوبی کار میکنند اما در این شرایط نیز باید بعد از تکمیل هر قسمت از کد های برنامه زمانی را برای آزمایش آن در نظر گرفت حتی مواقعی که ممکن است محدودیت زمانی برای تست کردن کد شما وجود داشته باشد.

پس باید بسیار تلاش کنید و تا حد ممکن کد را آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود که کد شما به خوبی کار می کند.

3. با کمک دیگران بیاموزید. !!
سعی کنید در بسیاری از انجمن ها مشارکت کنید چرا که می توانید با برنامه نویس های مجرب تری در ارتباط باشید و در هنگام برخوردن به مشکلی از راهنمایی آنها استفاده کنید.
یکی دیگر از فواید آن انتقال تجربیات خود به دیگر افراد است. وقتی دیگران را در برخورد با مشکلات راهنمایی می کنیم بیشتر از آن چیزی که به آنها یاد می‌دهیم خودمان می آموزیم و نفع می‌بریم . پس تا میتوانید یاد دهید تا یاد بگیرید.!! فایده ی دیگر شرکت در انجمن ها یادگیری مهارت های کار گروهی است.

4. ساده نویسی کد ها برای افزایش درک منطقی و بهبود کیفیت و سرعت انجام کار
سعی کنید از پیچیدگی در کد نویسی پرهیز و کنید تا حد ممکن ساده و و منطقی کد بنویسید.

تجربه نشان داده که کدهای ساده و منطقی می توانند عملکرد را بهبود بخشیده و در آینده مشکلات کمتری را به وجود آورند.

5. وقت بیشتری را برای تجزیه و تحلیل برنامه و به خصوص اصلاح آن سرمایه گذاری کنید!!
- باید زمان تقریبا زیادی را برای بررسی و حل مشکلات برنامه در نظر بگیرید. چرا که با گذر زمان میزان توقعات بالا رفته و به همان نسبت باید برای افزایش کارایی برنامه و دیباگ کردن مشکلات زمان اختصاص داد.

6. قبل از اینکه دیگران کد های شما را نقد کنند خود به تحلیل آن بپردازید !!
- این کار ممکن است کمی مشکل به نظر به رسد ، اما شما می توانید با تمرین و یادگیری کدهای خود را قبل از دیگران عیب یابی کنید.!!

با گذشت زمان، شما می توانید تکنیک های تشخیص کد خطا را یاد بگیرید. بنابراین با تمرین شما نیز می توانید یک تحلیل دقیق و بی طرفانه از دیدگاه شخص دیگری که کد شما را می بیند داشته باشید.

7. از سرعت تغییر تکنولوژی تعجب نکنید.!!
به وجود آمدن API های جدید ،فریم ورک ها و ابزار های تازه به این معنی است که برنامه نویسی در حال آسانتر شدن است ‌.
این روند در دنیای تکنولوژی ادامه خواهد داشت . پس سعی کنید خود را بروز نگه دارید و زمانی را برای آشنایی با متد های جدید قرار دهید

8. مهارت های الگوریتم نویسی خوب را یاد بگیرید .
فرق یک برنامه نویس خوب و بد در این است که برنامه نویس خوب 80درصد فکر می کند و 20 درصد وقت خود را کد می‌نویسد در حالی که برنامه نویس بد تمام وقت خود را کد می نویسد و سعی می کند با روش آزمون و خطا برنامه خود را تکمیل کند که در آخر با مشکلات فراوانی روبه رو خواهد شد.

9. کد های دیگران را قورت دهید!!
شما باید برای افزایش مهارت های برنامه نویسی خود زمانی را برای خواندن و تحلیل کد های دیگران اختصاص دهید . این کار نه تنها اصول اولیه کدنویسی را به شما می دهد بلکه بهترین روش و الگوریتم را برای نوشتن برنامه های خوب در اختیارتان می‌گذارد . پس حتما زمانی را برای این کار لذت بخش اختصاص دهید .

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon