درخواست کمک از کاربران محترم برای برداشتن یک گام بزرگ، جهت خدمت به آینده کودکان ایرانی با اسکرچ!

با عرض سلام خدمت تمام کاربران محترم سایت سکان آکادمی

شاید بشه گفت که در حال حاضر، زبان اسکرچ، بهترین و البته محبوبترین زبان برنامه نویسی برای آغاز برنامه نویسی کودکان و نوجوانان باشه.

نسخه سوم این نرم افزار قرار هست که در ژانویه 2019 ارائه بشه. از مهمترین امکانات این نسخه، میشه به پشتیبانی از اندروید هم اشاره کرد که کودکان میتوانند به راحتی در موبایل و تبلت های اندرویدی با Scratch کار کنند.

برای این نسخه، همانند دو نسخه قبلی، با کمک داوطلبانه مترجمین از سراسر دنیا، نرم افزار به زبان های گوناگون، ترجمه شده است. ولی متاسفانه قسمت زبان فارسی، هنوز ایرادات بسیار داره.

بنده خودم هم اکنون، در یکی از مدارس کشور به تعداد زیادی از دانش آموزان سال ششم، این نرم افزار رو درس میدم. ولی میبینم که اگر قرار باشه بر اساس زبان انگلیسی کار کرد، سرعت یادگیری و اشتیاق دانش آموزان کم میشود.

ترجمه این نرم افزار، از طریق سایت transifex.com انجام میشود. شما بعد از عضو شدن، باید پروژه Scratch 3 رو انتخاب کنید.

بنده خودم چون رشته ام، برق - الکترونیک هست و متاسفانه زبان انگلیسی هم خیلی مسلط نیستم، در برخی قسمت ها، به یک سری از مشکلات برخورد کردم. 

درخواست بنده از تمام مترجمین زبان انگلیسی و مهندسین نرم افزار این هست که در ترجمه کامل این نرم افزار به زبان فارسی کمک کنند تا یک گام بزرگ جهت پیشرفت بیشتر و سریعتر نوجوانان و دانش آموزان کشورمون برداریم.

توضیحات بیشتر رو انشاالله در آینده خدمت تون، عرض می کنم.

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

لطفا لینک پروژه در transifex رو قرار بدین.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

https://www.transifex.com/llk/scratch-editor

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام 

ممنون از اینکه اینقد به فکر خدمت به کودکان هستید واقعا این امر خیلی مهم است من نمیدونم چرا مسولین ما خصوصا آموزش و پروش ما فازش چیه که در عصر تکنولوژی این مهم را نادیده گرفته اند امیدوارم در آینده شاهد تغییراتی در آموزش و پروش باشم 

من تمام سعی ام رو میکنم که در وقت آزادم به این پروژ کمک کنم 

online-support-icon