برطرف کردن سیاه شدن صفحه نمایش لپ‌تاپ‌ها

سلام من مثلا یک ساعت یا 50 دقیقه از لپ تاپ hp استفاده میکنم ولی میبینم مثلا حدود 5 یا 3 ثانیه صفحه ی لپ تاپ سیاه میشه بعد به حالت عادی برمیگرده میتونید کمکم کنید اول مشکلش چیه و چطوری میتونم برطرفش کنم؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سیاه شدن صفحه لپ تاپ به دلایل بسیاری رخ می دهد. باز و بست کردن های مداوم لپ تاپ یکی از دلایل قطع شدن کابل های داخلی دستگاه است و در نتیجه باعث سیاه ماندن صفحه ی نمایشگر لپ تاپ می شوند. از دیگر دلایلی که باعث سیاه شدن صفحه لب تاب می شود سوختگی پیکسل ها است که در دو صورت تک نقطه ای و یا سیاهی کامل صفحه رخ می دهد. در صورتی که تنها بعضی از نقاط نمایشگر لپ تاپ سیاه بود می توانید از بروز این مشکل اطمینان داشته باشید. خراب بودن پاور، عدم شارژ لپ تاپ ، اتصالی داشتن صفحه نمایش و … از دیگر دلایل بروز این اختلال می باشد. در مواردی نیز مشکل بایوس لپ تاپ منجر به روشتن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ می شود.  در صورتی که علائمی مثل روشن شدن چراغ کوچک لپ تاپ و سیاه ماندن صفحه نمایش را مشاهده کردید اما سیاه شدن صفحه لپ تاپ هم چنان باقی بود و یا اینکه لپ تاپ در مواردی به درستی روشن نشده اما مجددا چند روز بعد بدون مشکل روشن شود می توانی از مشکل بایوس لپ تاپ اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که با مشکل سیاه شدن لپ تاپ مواجه شدید بهتر است موارد زیر را امتحان کنید.
1- از اتصالات داخلی و عدم قطعی در کابل های متصل کننده ی نمایشگر با کیبورد لپ تاپ اطمینان حاصل کنید.
2-از شارژ بودن باتری لپ تاپ مطمئن باشید.
3-تمامی اتصالات جانبی مثل هارد اکسترنال ، موس و… را از دستگاه جدا کنید و یکی یکی مجددا متصل کنید. در صورتی که مشکل در یکی از این اتصالات باشد در زمان قطع آن ها از دستگاه صفحه نمایش به درستی عمل می کند.
4-در قسمت Projection تنظیمات نمایشگر لپ تاپ را بررسی کنید و آن را در حالت های مختلف امتحان کنید.
5-درایور کارت گرافیک را حذف نصب کنید و مجددا نصب کنید. در صورتی که می خواهید این کار را انجام دهید سیستم را در حالت ایمن بوت کنید

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

مشکلی نیست. تنظیمات تغییر کرده. چند تا راه حل داری:

منوی استارت رو باز کن؛ تایپ کن power، تو صفحه جدید power options رو انتخاب کن؛ روی change plan settings کلیک کن؛ restore default settings for this plan رو بزن. اینطوری تنظیمات ریست می‌شن و به احتمال زیاد مشکل حل.

تو قسمت turn off the display هم never رو انتخاب کن.

این کار رو برای put the computer to sleep هم انجام بده.

online-support-icon