ایده هست ولی تیم و سرمایه نیست

سلام

اول اینکه واقعا نمیدونستم توی کدوم دسته بندی باید تاپیک ایجاد کنم و با خودم گفتم وقتی قراره سایت باشه و پی اچ پی باشه، پس این دسته بندی بهتره

نمیدونم براتون پیش اومده یا نه، که اگه پیش اومده منم راهنمایی کنید .

وقتی ایده‌ای دارین (شاید خوب) ولی سرمایه ندارین و از اون مهمتر تیم ندارین چیکار میکنین؟

حالا من کلیات ایده رو مطرح میکنم شاید بیشتر کمک کنه . اصلا چیز عجیب و غریبی نیست . یه بستر فروش محتوای متنی هستش . این محتوا میتونه از ترجمه و یا از تجربه شخصی باشه و البته که باید آموزشی باشه . 

واقعا دوست دارم بدونم توی این موقعیت باید چیکار کرد

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام دوست عزیز

به نظر من برای پیاده‌سازی چنین ایده‌ای می‌تونید اول کار سراغ وردپرس و افزونه ی ووکامرس و افزونه های مدیریت دانلود در ازای پرداخت برید. یعنی هر محتوای متنی رو به عنوان یک محصول تعریف کنید که بخشی از اون به همراه خلاصه‌ای از ادامه‌ی اون در توضیحات باشه و اصل محتوا در ازای پرداخت قابل دانلود باشه. همچنین افزونه‌های خوبی هم برای چندفروشگاهه کردن و امکان ثبت محصول و فروشنده شدن کاربران در مخزن وردپرس وجود داره.

بعد از این که کمی پیش رفتید و کمی فروش داشتید احتمالا می‌فهمید دقیقا چی می‌خواید و سایتتون چه کمبودهایی داره و اون وقت می‌تونید با سرمایه‌ای که جمع کردید به فکر تیم و سایت اختصاصی خودتون باشید.

موفق باشید

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام و ممنون

آره با وردپرس میشه راهش انداخت ولی مسئله‌ای که هست اینه که قرار نیست محتوا دانلودی باشه . 

صرفا مطالعه مطلب و ذخیره به عنوان محتوای خریداری شده توی پروفایل کاربر هست . 

این بخشم اضافه کنم خرید هم قراره به نوعی از شارژ حساب و یا کیف پول کاربری باشه .

حالا جلوگیری از کپی شدن مطالب و این دست مسائل جای خودش و داره . 

گمونم تموم این ها به راحتی با وردپرس قابل حل باشه ولی احتمالا نیاز به برنامه نویسی داره

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

در ادامه سعی می‌کنم فقط بخش بیزینسی ماجرا را پاسخ دهم و امیدوارم که مفید واقع گردد.

در ارتباط با تایتل که می‌فرمایید «ایده هست ولی تیم و سرمایه نیست» خب باید گفت که اصلا کار شاقی نکرده‌اید چون ایده رو همه دارن اما توان اجرایش هست که همه ندارند!

از دید بنده، در راه‌اندازی یک استارتاپ تیم اهمیت به مراتب بیشتری از ایده و سرمایه دارد به طوری که اگر شما ایده‌ای خوب داشته باشید و سرمایه‌گذار هم پیدا کنید اما تیم داغون داشته باشید، همه چیز به باد خواهد رفت! در عین حال اهمیت داشتن پول در رشد یک استارتاپ رو هم نمی‌شه نادیده گرفت به طوری که در مقاله‌ای تحت عنوان استارتاپ: بی‌مایه فطیره! این مقوله رو مورد بررسی قرار داده‌ام که از لینک https://sokanacademy.com/blog/1096/post می‌تونید مطالعه کنید.

قبل از اینکه به بحث در مورد تیم‌سازی بپردازیم، اول ایده باید Validate (اعتبارسنجی) شود که برای این منظور می‌توانید به مقالات زیر مراجعه نمایید:

۲۱ سؤالی که پیش از راه‌اندازی استارتاپ می‌بایست به دنبال پاسخ آنها بود! از لینک https://sokanacademy.com/blog/205/post

و اگر می‌خواهید استارتاپ شما به موفقیت برسد، پاسخ این سؤال‌ها را در مورد مخاطبین‌تان بیابید! از لینک https://sokanacademy.com/blog/663/post

در ارتباط با مقولهٔ منابع انسانی و تیم‌سازی هم به ترتیب می‌توانید به مقالات زیر مراجعه نمایید:

- معرفی استراتژی‌هایی راهبردی به منظور به باد دادن یک سازمان یا استارتاپ! از لینک https://sokanacademy.com/blog/1110/post

- استارتاپ شما شبیه به یک ظرف میوه است، در انتخاب میوه‌ها شدیداً دقت کنید! از لینک https://sokanacademy.com/blog/750/post

- تأثیر نیروی انسانی به اصطلاح A Player در موفقیت استارتاپ شما از لینک https://sokanacademy.com/blog/241/post

- و چگونه یک تیم استارتاپی موفق تشکیل دهیم؟ از لینک https://sokanacademy.com/blog/153/post

نکتهٔ پایانی
نکته‌ای که در انتها می‌خواهم عرض کنم چون در آخر آمده اصلا بدان معنا نیست که مهم نیست و آن‌هم چیزی نیست جز اینکه شما به عنوان یک بنیان‌گذار باید بتوانید کلیهٔ کارهایی که قرار هست انجام شود را خودتان شخصاً انجام دهید (به کلمهٔ باید خوب توجه کنید.)

فرض کنیم قصد دارید یک فروشگاه آنلاین درست کنید اما چیزی از کدنویسی سر در نمی‌آورید! در چنین شرایطی دائماً دست شما زیر سنگ دولوپرها خواهد بود و دائم باید به ساز ایشان برقصید اما این در حالی است که اگر خودتان دست به کد باشید به قول معروف، اگر دولوپری شروع به ناز کردن کرد، به راحتی قادر خواهید بود تا خودتان ادامهٔ کار را پیش ببرید تا فرد مناسب دیگری جایگزین نمایید.

من مدتی برای یک شرکت آی اس پی کار می‌کردم و این رو از مدیرعامل اون شرکت یاد گرفتم. ایشون می‌گفت که اگر نصاب‌ها روز کار رو زمین بگذارند، خودم با این سن و سال می‌تونم شصت متر برم بالای دکل و آنتن نصب کنم!

در همین راستا هم توصیه می‌کنم حتماً مقالهٔ چرا صاحبان ایده‌های کسب‌وکارهای آنلاین می‌بایست ابتدا برنامه‌نویسی یاد بگیرند؟ را از لینک https://sokanacademy.com/blog/511/post مطالعه نمایید.

پیروز باشید

online-support-icon