سایتی هست که نام دامنه پیشنهاد بده.؟

سلام سایتی هست مثالا پول بگیره و نام دامنه مرتبط با موضوع سایت من پیشنهاد بده؟ خیلی سخته انتخاب نام دامنه. . چون همه یا قبلش گرفتن یا شبیه اون وقتی تو گوگل سرچ میکنی زیاده که زیاد جالب نیست. 

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

یک سرچ سریع کردم و چیزهای زیر رو دیدم:

https://www.nameboy.com

https://hostingfacts.com/15-best-domain-name-generators

https://www.namemesh.com

کاملاً با شما موافق هستم و انتخاب نام سخت هست و حتی آدم ناامید می‌شود. برای شما یک تجربهٔ‌ شخصی رو عرض می‌کنم.

وقتی که می‌خواستم نام سکان آکادمی را انتخاب کنم، رفتم و فرهنگ معین را از پدرخانومم قرض گرفتم و شش جلد رو ورق به ورق تست کردم. گاهی اسامی خوبی می‌دیدم اما سریع تست می‌کردم می‌دیدم که قبلاً یکی او‌ن‌ها رو گرفته و کلاً پروسهٔ ناامیدکننده‌ای بود.

از یک جایی به بعد خسته شدم و به همسرم هم گفتم بیاد کمک. جلدی که دست ایشون بود حاوی لغات س، ش، ص و ... بود که بهم گفت سکان رو برو چک کن. رفتم چک کردم دیدم گرفته شده اما به دلم نشست و شروع کردم به مذاکره با صاحب دامنه که گفت ۵۰۰ هزار تومن که اون موقع رقم قابل‌توجهی حداقل برای من بود.

دیگه انتخاب نام را بی‌خیال شدم تا اینکه داشتن در سایت‌های مشابه گشت می‌زدم که وارد سایت خان آکادمی شدم که وب‌سایت بسیار خوبی است. از نام گرفته تا دیزان و ... این سایت خوشم آمد و سکان هم که از چند هفته قبل ته ذهنم مانده بود تا اینکه آمدم سکان رو جایگزین خان کردم و سکان آکادمی باز بود و گرفتمش اما!

اما الان می‌بینم که نام خیلی خوبی نیست و می‌شد نام‌های به مراتب بهتری هم انتخاب کرد و حتی بارها به فکر Rebranding افتادم که اما مشاورینم جلوی من رو گرفتن و بی‌خیال شدم (منظور از این اصطلاح این هست که دامنه‌ای جدید گرفته و همه چیز را به اون ریدایرکت کنیم.)

همهٔ این‌ها رو گفتم اما یک نکتهٔ نهایی هم می‌خواهم عرض کنم و اون هم اینکه گرچه گفته می‌شود که نام روی شخصیت حتی آدم‌ها هم تأثیر می‌گذارد و دنیای تجارت هم نشان می‌دهد که خیلی از برندهای خوب به خاطر نداشتن نامی به یادماندی و خاص ورشکسته شده اند، اما از سوی دیگر می‌شود به شکلی دیگری هم به قضیه نگاه کرد و آن‌ هم اینکه فرض کنیم نامی بسیار نچسب و بد انتخاب می‌کنید اما به معنای واقعی کلمه محتوایی فاخر روی آن سایت قرار می‌گیرد. شک نداشته باشید که سایت شما می‌گیرد.

یک مثال می‌زنم. امروزه اگر به پدر/مادرهای جوان بگویید که آیا نام پسر خود را اصغر می‌گذارید، به احتمال خیلی زیاد می‌گویند خیر چون اسمی عربی، سنتی، قدیمی و ... است اما همین که این اسم در کنار نام فامیلی فرهادی قرار می‌گیرد، ترکیب عجیبی می‌شود که هر کارگردانی دوست داشت جای اصغر فرهادی باشد. به عبارتی، این اسم نیست که به این کارگردان هویت داده بلکه کار فاخر این شخصیت هست که اون حس به نسبت منفی که برخی از ما نسبت به اسم اصغر داریم را از بین می‌برد.

در پایان هم چند نکته در انتخاب نام خدمت شما عرض می‌کنم:

- کوتاه باشد و حتما ir. آن هم باز باشد (اگر سایت روزی بگیرد و بخواهید در صدا و سیما تبلیغ کنید، فقط دامنه دات آی‌آر اجازه دارید روی تبلیغ بنویسید!)
- در گویش‌های مختلف فارسی معناب بدی ندهد.
- به‌یادماندی باشد
- نوشتن آن ساده باشد.
- ترجیحاً دات کام آن باز باشد (البته امروزه دیگه خیلی روی این موضوع تأکید نمی‌شه چون می‌شود گفت که همه دامنه‌های خوب دات کام گرفته شده‌اند.)
- کسب و کاری رقیب قبلا نامی مشابه آن را به نام خود ثبت تجاری نکرده باشد چون بعداً می‌تواند برود و از شما شکایت کند.
- خوش‌آوا باشد
- به نوعی با حوزهٔ کاری شما مرتبط باشد
- اگر کیوردی کسب‌وکار شما داخل نام باشد که عالی است (مثلا اگر در حوزهٔ آموزش هستید، بودن یک کلیدواژه مرتبط با علم و دانش و آموزش و یادگیری و ... خوب هست حتی شاید از دید سئو.)

سپاس

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

جناب بهزاد مرادی از اینکه نشستین چندین پاراگراف تایپ کردین و برای من وقت گذاشتین خیلی خوشحال کرده منو.

خوشحالم از اینکه افرادی مثل شما که تجربه بالایی در زمینه وب دارن بدون هیچ چشم داشتی به افرادی مثل من که مشکلات زیادی سر راه اونا هستش کمک میکنن (هر چی نباشه اول راهیم)

در پایان هم که چندین نکته معرفی کردین رو قبلا هم خیلی جاها خوندم ولی خب رعایت این موارد و پیدا کردن یک دامنه خوب و مرتبط با سایت تقریبا کار غیر ممکن و طاقت فرسایی هستش ولی چشم با راهنمایی شما سعیم رو میکنم.

یادمه ازتون یه مقاله درباره زبان انگلیسی دیدم که متاسفانه الان آدرس اون رو ندارم من خیلی علاقه دارم تا مقاله های خارجی که مرتبط با دنیای وب و برنامه نویسی هستش رو مطالعه کنم ولی خب متاسفانه حوصله رفتن به کلاس های آموزشی رو ندارم و حس مکینم اپ های موبایل و... هم خیلی تاثیری ندارن.

در آخر تشکر فراوان از شما و همینور جناب تفرشی و شرمنده بابت زیاد شدن متن.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

آقای مرادی به نظر شما آسان یاد چطوره؟

اسم دامنه را کامل نگفتم که تبلیغ نشه

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

واقعیت امر این هستش که من فقط در حوزهٔ کلیات و به قول معروف یاد دادن ماهیگیری می‌تونم کمک کنم و اینکه بخواهم در این مورد نظر دهم و بگویم که خوب هست یا خیر، متأسفم امکانش نیست و امیدوارم که پوزش من را پذیرا باشید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

یک راه سرواژه هست. مثلاً سایت متمم مخفف محل توسعه مهارت‌های من هست. گاهی اوقات می‌شه از ترکیب چند نام مختف یک نام جدید و در عین حال بی معنی درست کرد اما خب خوبی آن این است که این نام ها معمولا به ذهن کسی نرسیده و دات کامشون باز هستن 

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

انتخاب دامنه بعد از طراحی سایت یکی از مهمترین عوامل یک وب سایت موفق است. دامنه شما نشانگر فعالیت شماست و تبدیل به برند شما می شود. همیشه باید دامنه ای انتخاب نمایید که با خدمات شما مرتبط باشد و همچنین کوتاه و در ذهن کاربر بماند، تا کاربر برای وارد کردن آن با مشکل مواجه نشود. انتخاب دامنه مناسب در اغلب موارد کاری سخت است به همین دلیل در اینجا ده وب سایت را به شما معرفی خواهیم کرد که با کمک گرفتن از آنها به راحتی می توانید دامنه مناسب برای وب سایت خود انتخاب نمایید.

Domainr

شما با وارد کردن نام مورد نظر خود در این وب سایت می توانید پیشنهادات بسیار جالب و خوبی از آن دریافت کنید.

Lean Domain Search

Lean Domain Search سایتی است که شما به وسیله ی آن می توانید خاص ترین اسامی را به وسیله ی پیشوند و پسوند های مناسب تولید می شوند را انتخاب نمایید.

BustAName

BustAName ابزاری است که با ترکیب کردن کلمات مورد نظر شما بهترین دامنه را به شما پیشنهاد می کند.

Impossibility

Impossibility سایتی است که با اضافه کردن اسم ، صفت یا فعل به اول یا آخر کلمه ی کلیدی مورد نظر شما دامنه ی مناسب را به شما پیشنهاد می کند.

NameBoy

NameBoy ابزاری است که به شما این امکان را می دهد ، با وارد کردن یک یا دو کلمه ی کلیدی لیستی از ترکیب های متفاوتی از اسامی ، دامنه ی هم قافیه با کلمات مورد نظر خود و بسیاری از حالت های دیگر را در اختیار داشته باشید.


Domain Typer

Domain Typer با سرعت بسیار زیاد و روش کار بسیار ساده کلمات کلیدی که شما تایپ می کنید را از نظر وضعیت ثبت بررسی می کند و در صورتی که کلمات اصلی مورد نظر شما از قبل ثبت شده باشند ، لیستی از دامنه ها را نمایش می دهد.

Wordoid

Wordoid با ترکیب کردن کلمات خاصی که خوش آهنگ به نظر می رسند و حتی از نظر نوشتاری ساده هستند کلماتی به وجود می آورد که بیشتر از 10 حرف نباشد.

Dot-o-Mator

Dot-o-Mator دامنه را با استفاده از کلماتی که شما به آن معرفی می کنید ایجاد می کند .

.DomainsBot

DomainsBot از سال 2004 یکی از بهترین ابزارهای شناخته شده برای ساختن دامنه ی به شمار می آید.

NameTumbler

NameTumbler به وسیله ی ترکیب کلمه کلیدی شما با گروه پسوند یا پیشوندی که انتخاب می کنید لیستی از دامنه های ممکن را برای شما نمایش می دهد.

منبع

https://www.linkedin.com/pulse/10-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-amin-jamali

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام این سایت سیستم جالبی برای جستجو داره

حتما چکش کن

https://domize.com/

این مقاله هم پیشنهاد میکنم بخونی

https://mizbani.xyz/%DB%B6-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87/

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 3 سال پیش

سلام به این منظور می تونید از سایت "اسم یار" استفاده کنید

اسم یار یک سرویس آنلاین پیشنهاد دهنده نام دامنه، اسم سایت و برند برای کسب و کارهای ایرانی است.

online-support-icon