بهترین فونت های فارسی برای طراحی سایت

سلام میشه بهترین فونت های فارسی برای طراحی سایت رو معرفی کنید؟

اگه بیام از یک فونت پولی در طراحی سایت استفاده کنم چطوریاست؟ مثالا من یک فونت فارسی رو میدم 30 هزارتومن میخرم بعد میتونم تو تمام طراحی هام ازش استفاده کنم؟ آیا مشکل قانونی بعدا پیش نمیاد؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

به نظر شخصی بنده دو فونت ایران‌سنس و وزیر برای طراحی وب مناسبند.

فونت وزیر رایگان و اوپن‌سورس است. البته می‌تونید اگر دوست داشتید به آن کمک مالی کنید.

https://rastikerdar.github.io/vazir-font/

فونت ایران‌سنس فکر می‌کنم مشهورترین و پرکاربردترین فونت فارسی باشه. خود فونت رو ۳۸ هزار تومن می‌تونید بخرید اما برای استفاده از اون در وب‌سایت خود باید اجازه‌نامه (لایسنس) مرتبط رو هم تهیه کنید و کد اجازه‌نامه رو طبق دستورالعمل سایت فونت‌ایران در فایل‌های سایت بگذارید. اگر وب‌سایت شما غیرتجاری باشه این اجازه‌نامه رایگانه و اگه تجاری باشه متناسب با گستردگی کار شما قیمت اجازه‌نامه متفاوته.

http://fontiran.com/about_licenses/

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

با سلام و عرض احترام

به نظر بنده فونت های ایران یکان، ایران سنس از سایت http://fontiran.com خیلی خوب هست و همین طور فونت های ساحل وزیر و شبنم هم بسیار زیبا هستند و خیلی از سایت ها در حال استفاده از این فونت ها می باشند.

برای اطلاعات بیشتر لطفا مقاله زیر رو حتما مطالعه بفرماییند، وقتتون رو زیاده نمی گیره.

http://elmoyad.com/%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%A8/

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

بسته به پروژه و هویت بصری اون باید فونت رو انتخاب کنید. اما من به شخصه خیلی از فونت "ساحل" استفاده می‌کنم. چون فونت فوق‌العاده کم نقصیه، در ضخامت‌های مختلف وجود داره و اتفاقا رایگانه.

https://rastikerdar.github.io/sahel-font

بقیۀ فونت‌های آقای راستی‌کردار هم خوب هستن.

online-support-icon