برای یادگیری بازی سازی اندروید چه زبان و پیش نیاز هایی لازم است؟

با سلام خدمت دوستان.

من چند وقت پیش به قصد یادگیری برنامه نویسی اندروید یادگیری جاوا مقدماتی شروع کردم ولی بعد یه مدت به خاطره مشکلاتی موفق نشدم ادامه بدم.

الان بعد مدتی وقت پیدا کردم که دوباره شروع کنم ولی این بار قصدم بیشتر بازی سازی اندرویده.

میخواستم بدونم برای بازی سازی اندروید هم باید جاوا رو یاد بگیرم یا برم سراغ زبان های دیگه چون یکم گشتم و دیدم موتور های بازی سازی معروف بیشتر با c# کار میکنن.

میدونم زبان و راه های زیادی برای یادگیری بازی سازی اندروید هست ولی میخوام قدرتمند ترین زبان و موتور بازی سازی رو شروع کنم و یاد بگیرم.

لطفا بگین چه زبان و موتور بازی سازی برای این کار پیشنهاد میدین و کلا چه مهارت هایی نیاز هست که کسب کنم.

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

درود

همین اول کار خدمتتون عرض کنم که قدرتمندترین موتور ها ، قدرتمندترین تیم ها رو میطلبه!

شما باید بنا به کاربرد و سادگی برای شروع انتخاب مناسبی همچون یونیتی داشته باشید چرا که جامعه بازیسازی قوی و ابزار های از پیش ساخته شده  برای این نرم افزار هست که شما به شما کمک خیلی خیلی زیادی خواهد کرد.

زبان هایی که برای این کار باید فرابگیرید سی شارپ و یا جاوا اسکریپت هست که با هر دو این زبان ها علاوه بر بازیسازی میتونید برای اندروید هم نرم افزار تولید کنید که به با یک تیر دو نشان زدین!

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

با تشکر از راهنمایی مفیدتون چندتا سوال دیگه هم داشتم

1.اگه من بخوام کار با یونیتی رو شروع کنم باید تا چه حد c# یاد بگیرم؟، اول c# یاد بگیرم بعد دنبال اموزش های یونیتی برم یا این که موازی کار کنمشون؟ و این که تو بازیسازی چه قدر نیاز هست که کدنویس قوی باشم؟منظورم اینه چند درصد کار صرفا کار با گزینه ها و رابط گرافیکی محیط نرم افزاره و چند درصد کدنویسی؟

2. برای بازی سازی اندروید میشه از زبان های جاوا یا c++ استفاده کرد؟

به خاطر این میپرسم که چون من دانشجو رشته نرم افزارم تقریبا باید هر ترم دنبال یادگیری c++ باشم تا واحدام رو پاس کنم و یاد گیری 2 زبان هم زمان یکم برام مشکله. درمورد جاوا هم حداقل یه مقدار پیش زمینه دارم. اصلا این که 2 زبان برنامه نویسی رو هم زمان یادبگیرم کار درستیه؟

اگه جواب سوال دومم مثبته و میشه از جاوا و یا c++ استفاده کرد ایا برای بازی سازی اندروید خیلی از c# و محیط یونیتی ضعیف ترند و دست و پای ادم رو میبندن یا فرق چندانی ندارن؟

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

با سلام

اول یک سوال و اینکه چرا فقط خودتون رو به بازی سازی تو آندروید میخواین محدود کنید ؟ آیا هدفتون برنامه نویسی اندروید و در کنارش بازی سازی روی این پلتفرمه یا فقط هدفتون بازی سازیه ؟

اگه هدفتون مورد اوله پیشنهاد میکنم جاوا کار کنید و در کنارش برای کارای گرافیکی میتونید از کتابخونه ی NDK با C++ استفاده کنید که قطعا نسبت به Unity یا هر فریم وورک بازی سازی محدودترتون میکنه ولی از نظر بازار کار بهتره

ولی اگه هدفتون فقط بازی سازیه به نظر من سمت C++ و C# برید چون تقریبا همه ی موتور های بازی با c/C++ نوشته شدن و تو نرم افزار هایی مثل maya و unity و 3D Max از جفتشون استفاده میشه و زبان کد زدن تو اکثر موتور های بازی سازی مثل unreal engine و CryEngine و ... زبان C++ هست

تو هردو حالت هم نیاز به مهارت هایی مثل انیمیشن سازی و تکسچر سازی و مهارت های نور و ... که مخصوص طراحی گیم هست دارید

در اخرم باید بگم که ساخت یه گیم قطعا یه کار گروهیه چون بخش های زیادی داره و اگه میخواین تو این مسیر قدم بذارید بهتره انتخاب کنید که میخواین game programmer باشید یا game designer چون متخصص شدن تو دوتاش غیرممکنه !

موفق باشید

online-support-icon