استفاده از عینک موقع کار کردن با کامپیوتر . .

سلام دوستان 

من دانشجوی نرم افرارم و کارم یه جوریه که زیاد پشت لپ تاپ میشینم و یه مدته که چشمام داره اذیت میشه باچندین نفر مشورت کردم و از این عینکای ضد رفلکس مخصوص کار با کامپیوتر بهم پیشنهاد دادند خواستم بپرسم آیا دوستان تجربه استفاده از این عینکا رو دارن اگه دارن نظرشونو بگن؟ آیا پیشنهادی برای اینکه چشم آدم کمتر اذیت بشه دارن؟

ممنون

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

وقت بخیر مسلما استفاده از عینک در زمان لزوم میتوه به سلامت چشم شما کمک کنه
همچنین میتونید از نرم افزار هایی که به این منظور تولید شدند استفاده بفرمائید.

کارکرد اصلی این نرم افزار ها اعمال فیلتر بر روی پرتو هایی که بیشتر به چشم آسیب میرسونن (طول موج کم) هست.

یکی از نرم افزار هایی که اینکار رو برای انجام میده ورایگان هم هست f.lux هست که میتونید ازش استفاده کنید

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

نرم افزارهایی هست که به شما بعد از هرچند دقیقه یه پیام نشون میدن که مثلا به دور نگاه کنید یا چشماتونو چند بار باز و بسته کنید و تمرینای دیگه ای که به چشمای شما کمک میکنن تا کمتر خسته شن و آسیب ببینن. من خودم استفاده میکردم ازشون و راضی بودم از نتیجشون. البته مقید باشین که حتما تمرینها رو انجام بدید.

اگه کاربر ویندوز هستین میتونین از eye leo استفاده کنید. نرم افزارهای مشابه برای ویندوز، مک و لینوکس رو هم میتونید اینجا ببینید:

https://alternativeto.net/software/eyeleo/

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام 

نور محیطی که با سیستم کار میکنی رو حتما بررسی کن  باید نور کم نباشه که باعث اذیت شدن چشم بشه، در طول روز حتما به محیطی باز برو که چشمت نور طبیعی رو دریافت کنه، اگه بتونی چند دقیقه یکبار به دور ترین نقطه که میتونی نگاه کنی این کارو حتما انجام بده و به علاوه ورزش های هستن برای چشم 

در مورد اون عینکی که گفتی اطلاعاتی ندارم ولی به نظر مفید میاد

موفق باشی 

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام بزرگوار

توصیه های که بنده دارم اینه که

تو فواصلی که زردک (نسخه ایرانی و سنتی هویج) هست و میشه ازش تهیه کرد بگیرید و آبش رو میل بفرمائید، از سرم شستشوی چشم هم میشه تو مواقعی هر از چند گاهی استفاده کرد، و اینکه عادت به پلک زدن مداوم و تغییر نشستن پشت سیستم خیلی عادت خوبیه هستش که بتونید برای بهینه کردن چشم هاتون استفاده کنید!
یک نکته فوق العاده مهم و تاثیرگذار هم هست که بسته به اعتقاد شخصی این رو عرض میکنم و چیزی بوده که از بچگی باهاش انس داشتم و ازش جواب گرفتم، تلاوت آیت الکرسی بوده بصورتی که دستام رو جوری مشت کرده و کوچک کرده که جلوی چشم بزاریم و اون موقع بخونیم و یک چیز مهم دیگه فقط نگاه کردن به قرآن است، حتی نخواندنش !

خیلی مفید است .

یا علی .

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

با درود خدمت شما دوست عزیز

در رابطه با این عینک هایی که میگی زیاد شنیدم ولی خودم به شخصه استفاده نکردم.ولی کاری که من بهت پیشنهاد میکنم اینه که اگر چشات زیاد اینجوری میشه احتمالا بخاطر نور سیستم میتونه باشه.سعی کن تو محیط های تاریک از لپ تاپ استفاده نکنی. اگر هم میکنی، نور صفحه را روی حداقل بزار.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

به نظر من بهترین کار اینه که هر نیم ساعت یک بار چشم هاتو استراحت بدی. نه چشمات خسته میشن نه ضعیف

online-support-icon