Node . js مناسب تر هست یا django ؟ ؟

سلام به نظرتون node.js بهتره یا Django? میخوام یک پروژه که مال یک ایده استارتاپی هست رو راه بندازم. برای قسمت سمت سرور میخوام‌ بدونم که کدوم یکی ازینا به کارم میاد.
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
در مورد این سوال یک سری فاکتور ها رو بررسی کنید . 1 - به کدوم زبان مسلط هستید ؟ پایتون , جاوا اسکریپت , پی اچ پی ... ؟ 2 - گستردگی پروژه شما چقد میباشد ؟ جاوا اسکریپت امسال به عنوان سخت ترین زبان از نظر سینتکس شناخته شده . و واقعا هم پیچیدگی های زیادی داره اما خوب یه سری مزایا داره و یه سری معایب . نمونه ای از مزایای این زبان میشه به سرعت بالا نسبت به php و asp اشاره کرد . تعداد پکیج هایی که روزانه داره برای این زبان تولید میشه ... و ... اما نمونه ای از معایب این زبان قدمت پایین این زبان و تعداد سوال هایی هست که پرسیده که در این مقایسه php پیروز تره . در مورد django زیاد سوال ندارم اما پایتون زبان قوی هست و تعریف فریم ورک django رو بسیار شنیدم . اما بنده اگه میخواستم انتخاب کنم یا لاراول رو انتخاب میکردم یا nodejs رو انتخاب میکردم .
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
به هیچکدام از زبان های جاوا اسکریپت و پایتون و php مسلط نیستم‌. فقط دو سه بار آموزش php سولو لرن رو تا آخرش خوندم. گستردگی پروژه زیاده. اما فقط نمیخوام برای این پروژه سمت سرور رو یاد بگیرم میخوام چند تا پروژه قبل از این بگیرم.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
به نظر من که php یا پایتون به شما نتیجه دلخواه رو میده . هم که اکثر سرور ها از php و پایتون پشتیبانی میکنن و میتونید با هاست اشتراکی کارتون رو راه بندازید ولی برای nodejs باید سرور اختصاصی بگیرید . هم اینکه بسیار تجربه شده و قدرتمند هست و منابع یادگیریش بسیار زیاد هستند .
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
NodeJS چون با گسترشش پیچیدگیش بیشتر میشه واسه پروژه های کوچیک خیلی مناسب هست سرعتش از جنگو بالاتره ولی Django پیچیدگیش کمتره و واسه پروژه های بزرگ مناسبه و سرعتش توی پروژه های بزرگ بیشتره چون نود جی اس با گسترشش پیچیده تر میشه سرعتش افت میکنه و درکل اینا نسبی هستن و هیچ وقت نمیشه سرعت کار کرد رو بصورت قطعی بیان کرد
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام سوالتون خیلی مبهمه. فرمودید که "یک پروژه که مال استارتاپ است". نمیدونم برنامه‌نویسی بلدید یا نه، برای یادگیری دارید انجام می‌دید یا پول. پروزه تون چقدر وسعت داره رو هم نمی‌دونم اما برای یک پروژه نسبتا جدی باید از خودتون بپرسید: - اصلا خود استارتاپ تو چه حوژه‌ای هستش؟ - مدل دهی داده‌ها چی هست؟ دیتا بیس چی هست؟ - ایا Authentication و Security خیلی مهمه؟ - سرورتون توانایی انجام کارهای سنگین از نظر CPU رو داره (از نظر هزینه و غیره)؟ در معماری اپلیکیشن تعاملات asynchronous و I/O چقدر وسعت داره؟ - هزینه‌های Bandwidth چه قدر مهمه؟ - CDN و به طور کلی کلود چه جایگاهی در app شما داره ؟ مایکروسرویس و Service worker ؟ - تنها هستید یا تیم توسعه دارید؟ همین الان کدومو بلدید؟ چقدر زمان برای یادگیری و Resource gathering وقت دارید؟
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
در واقع نمیدونستم سوال رو چجوری مطرح کنم. درواقع یک استارتاپ رو میخوام راه اندازی کنم برای اجرایی کردنش میخوام یکی از زبان های سمت سرور رو یاد بگیرم تا اجراییش کنم و برای سمت کاربر هم اندروید هست که جاوا بلدم و اندروید هم‌ کار کردم. تحقیق کردم دیدم php و asp و فریمورک های جنگو برای پایتون و node.js برای جاوا اسکریپت هستن همچنین در زمینه وب هم‌ فعالیتی نداشتم و اطلاعات زیاد ندارم. فقط با زبان های برنامه نویسی مربوط به اون آشنایی دارم و تقریبا یادگیری html و css رو به پایان رسوندم. و... ازونجایی که از سینتکس php خوشم‌ نمیومد و شنیدم که میگن سرعتش از node.js پایین تره. گفتم بین node.js و جنگو یکی رو انتخاب کنم. البته میخوام قبل از راه اندازی استارتاپ چند تا پروژه بگیرم برای کسب درآمد. استارتاپ‌در حوزه گردشگری هست. دیتابیس رو هم انتخاب نکردم‌ و گفتم بعد از انتخاب زبان انتخاب کنم. امنیتش هم بسیار برام مهمه. ازونجایی که سرمایه زیادی ندارم امکان داره سروری که بخوام بگیرم ضعیف باشه. به احتمال زیاد تعداد ارسال و دریافت داده ها در سرور زیاد هست. هزینه پهنای باند بسیار مهم هست چون همونطور که گفتم سرمایه کم هست. CDN هم خیلی مهمه چون برنامه فقط مخصوص ایران نیست و جهانی قراره باشه. کلود هم همچنین بسیار مهمه چون برنامه تماما با اینترنت کار میکنه. تنها هستم و تیم توسعه ندارم اما اگر بتونم حتما افرادی رو پیدا میکنم. زمانم هم برای یادگیری کم هست.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام با توجه به اینکه فرمودید سابقه‌ای در برنامه‌ نویسی دارید اما تا بحال بک اند ننوشته اید و این که APP اندروید نسبت به وبسایت در اولویت است و اینکه در مراحل ابتدایی پروژه تون هستید، پیشنهاد من به شما Python هستش. پایتون بسیاری از پیچیدگی‌ها رو از شما پنهان می‌کنه و API های مورد نیاز و فریمورک فدرتمند رو در اختیارتون میزاره. استفاده از پایتون برای تعامل با JSON , XML راحت هستش. فکر میکنم مهمترین چیزی که در ابتدا APP شما مهمه UI و UX و performance و به طور کلی خود محیط APP در سمت اندروید است. توجه داشته باشید که شما در اول کارتون کلاینت زیادی ندارید که بخواهید نگران CPU سرورتون هم باشید. خیلی هم که معماری بک‌اند و کار با دیتا بیس نمی‌دونید. پس بهتره ۷۰٪ تمرکز تون رو روی APP تون بزارید و ۳۰٪ رو هم برای یادگیری و ساخت بک‌اند. خب حالا با تمام این چیز‌هایی که عرض کردم هم برای یادگیری و هم برای به سرعت بالا آوردن Prototype بک‌اند تون Python انتخاب مناسبیه. موفق باشید.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
ممنون.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام.با توجه به اینکه گفتید زمانتون کمه و سرمایه زیادی هم ندارید پایتون گزینه مناسب تریه چون هم یادگیریش آسون تره و هم اینکه بیشتر سرور ها از php و پایتون پشتیبانی میکنن.

online-support-icon