نحوه جایگذاری فایل ها و پوشه های سایت در هاست

سلام من یک سایت کوچک رو از صفر خودم نوشتم (بدون هیچ فریمورکی به عنوان یک پروژه آزمایشی) حالا میخوام این سایت رو داخل هاست اپلود کنم. حالا نمیدونم فایل هارو چجوری باید بذارم و عکس هارو کجا بدارم تا کسی نتونه فایل رو باز کنه و لیست عکس هارو ببینه(به طور مثالی گفتم) اگر میتونید اموزشی یا مطلبی از نحوه جاگذاری صفحات و فایل های یک سایت بگذارید یا یه توضیحی بدید.
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام اول عکس ها وقتی داخل صفحات html معمولی گذاششته بشه، با ابزارهای devtools مرورگر و حتی کلیک راست لینک پیدا شده قابل دسترسی است. حالا برای اینکه لیست عکس داخل دایروکتوری images نشان داده نشه یک فایل index.html خالی بسازید داخل این دایرکتوری بزارید کسی لیست دایرکتوری را نمی توانه ببینه برای تعیین سطح دسترسی که چه کسی چه بیند چه نبیند باید زبان سمت سرور مثل پی اچ پی استفاده کنید.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
الان فایل های سایت باید چجوری باشه ایا اینطوریه که در دو فایل include و public گذاشته میشن و در include فایل های عکس و استایل ها قرار میگیره و این دو فایل در کجای هاست باید گذاشته گذاشته بشه؟
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام ، اگر وب سایتتون از php استفاده میکنه میتونید با نوشتن یک سری شل در فایل htaccess. ، دستیابی مستقیم به فولدرهاتون توسط کاربرها رو محدود کنید مثل این کدها -------- RewriteEngine on RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(www\.)?localhost [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(www\.)?localhost.*$ [NC] RewriteRule \.(gif|jpg)$ - [F]
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
پاسخ قبلی این کامنت که از htaccess. استفاده شد یک راهکار مفدی هست اما به طور ساده تر اگر شما برای مثال چند تا عکس در یک فولدر داشته باشید و یک index.html خالی هم در اون پوشه آپلود کنید دیگه وقتی کاربری اسم اون پوسه رو در مرورگر بنویسه، اتوماتیک index خالی براش لود میشه و عکس ها به صورت لیست نشون داده نمیشن، بلکه باید آدرس هر عکس رو به صورت جداگانه تایپ کنه تا دیده بشه نکته بعدی استفاده از پرمیشن ها هست مثلا برای فایل ها 644 و برای فولدرها معمولا 755 استفاده میشه اینجوری هم میشه اجازه خوندن و نوشتن رو تنظیم کرد (پرمیشن 000 حداقل سطح دسترسی و 777 حداکثر اون هست)، این پرمیشن ها رو از طریق هاست به راحتی میشه تنظیم کرد
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
پاسخ قبلی این کامنت که از htaccess. استفاده شد یک راهکار مفید هست اشتباه تایپی داشتم
online-support-icon