بازار کار زبان برنامه نویسی پایتون در شهرهای بزرگ ایران

درود وقتتون به خیر دوستان دانشجوی در حال تحصیل رشته ی آی تی هستم . تقریبا به همه حوزه های مربوط به کامپیوتر و برنامه نویسی ( گرافیک و رابط کاربری و در کل front end یه مقدار کمتر) علاقه دارم . تا به حال زبان به خصوصی رو به عنوان تخصص نتونستم انتخاب کنم . دوستان الان میگن برنامه نویس باشید و منحصر به یک زبان نباشید . ولی خب دوستان مجرب میدونن که تخصص توی یک زبان متفاوت از اینه که برای مثال بدونیم ساختار حلقه های تکرار یا شرط ها در زبان به چه صورته. به زبان پایتون علاقه بیشتری دارم منتها در شهری که هستم به هیچ عنوان بازار کاری نداره و همه به زبان ساده ایکروسافتی ان. برای همین خواستم بپرسم توی شهرهای بزرگتر مثل تبریز و اصفهان و تهران بازار کار پایتون به چه صورتی هست ؟
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام! من ساکن تهرانم و فقط در مورد تهران صحبت می کنم. بازار کار پایتون در تهران در حوزه وب (backend) خوب/خیلی خوب است بخصوص اگه Django بلد باشید و relational database مثل SQL و با API ها تجربه کار داشته باشید. در حوزه وب، استارتاپ ها و شرکت ها نیاز به سرعت بالا در توسعه web app دارند تا بتونن یک prototype بسازن و ایده های کلی شون رو پیاده سازی کنن در این مواقع معمولا پایتون یا PHP (بعضی مواقع هم RUBY) انتخاب می شه. البته این روزها پایتون رشد بیشتری داره. غیر از حوزه وب موسسات علمی پژوهشی و دانشگاه ها هم خیلی به سمت پایتون میرن و اگر به وب علاقه ندارید و فقط به خود پایتون علاقه دارید می تونید تو این زمینه هم کار پیدا کنید. همچنین اگر بخواهید Sysadmin (بخصوص لینوکس) یا Devops یا Security رو هم انتخاب کنید Python از بهترین/اولین اتخاب هاست. انتظار میره تقریبا همه SysAdmin ها برای Python\Prel بلد باشند. Devops هم که برای Deployment و packaging حتما به پایتون احتیاج داریم. تو حوزه امنیت هم یکی از محبوب ترین انتخاب ها Python هست. البته که انتخاب های دیگری هم هست. ولی به طور کلی زبان فوق العاده ای است و ارزش یادگیری دارد. با پایتون کارای زیادی می شه کرد. حالا اگر میخواهید مهاجرت کنید باید بیشتر تحقیق کنید، من در این زمینه اطلاعاتی ندارم. توصیه من اینه که حوزه ای که میخواید کار کنید رو مشخص کنید. البته این کار کمی سخته.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سپاسگزارم
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
با سلام دوستمون بیشتر توضیحاتو دادن. پیشنهاد من اینه که برای شروع پایتون زبان خوبیه سعی کنید مهارت برنامه نویسیتون رو در قالب یه زبان تقویت کنید اگه مشکل بازار کار دارید ( که برای اکثر کسایی که شروع به کار میکنن همین مشکل هست ) میتونین به صورت فری لنسری ( دور کاری ) پروژه هایی رو انجام بدین سایت هایی زیادی هستن چه ایرانی چه غیر ایرانی که میتونید پروژه بگیرید . تجربه و رزومتون که قوی تر شد تو شهر های بزرگ قطعا میتونید کار پیدا کنید . در مورد تهرانم طبق تجربه شخصی خودم بازار کار تخصصی پایتون تو حوزه ی وب بیشترین درخواست رو داره ولی به دلیل وجود برنامه نویس بیشتر تو این بخش تصاحب شغل سخت تره . از اونجایی که میگید علاقه زیادی به front-end ندارید و رشتتونم آی تی هست به نظر من حوزه ی شبکه و دیتا آنالیز میتونه بازار کار بهتری براتون داشته باشه و همچنین که تو این حوزه ها پایتون جایگاه بهتری داره و در آخر هم تاکید میکنم بدون دونستن حداقل های زبان انگلیسی ( مانند خواندن , مهارت مکاتبه و سرچ کردن و مهارت های شنیداری ) رسیدن به این جایگاه ها تقریبا غیر ممکنه موفق باشید
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
خیلی ممنونم بابت راهنمای هاتون
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
خواهش میکنم
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
در سایت quera.ir می توانید اطلاعات خوبی در قسمت شرکت ها بدست آورید.
online-support-icon