سوال در مورد توانایی های c++ - با C++ می توان چه کار کرد؟

سلام دوستان به عنوان کسی که تازه آموزش c++ شروع کرده چند تا سوال دارم لطفا اگر کسی می دونه راهنمایی کنه ! سوال اولم اینه که c++ برخلاف مثلا php در بسیاری موارد سخت می گیره و تا اینجای کار حس می کنم محدودیت حتی می ذاره برای برنامه نویس مثلا نمیشه به آرایه که ساخته شده عضوی اضافه کرد برخلاف php ، می خواستم بدونم آیا در c++ شی گراء این مشکلات رفع میشه ؟اصلا این محدودیت ها مشکل هستند یا منی که php رو دیدم حس می کنم مشکل اینا؟ یا مثلا کار با رشته ها تو php خیلی راحت تر. -------------------------- سوال دوم اینه که اصلا با c++ میشه برنامه های دارای UI نوشت ؟ که حرفه ای هم باشه؟کلا استفاده c++ تو محیط سخت افزار نزدیک به سخت افزار یا میشه ازش به عنوان یک زبان حرفه ای برای برنامه های کاربردی استفاده کرد؟مثلا میشه باهاش فتوشاپ یا اسکایپ نوشت؟ ------------------------ سوال اخرم اینه که کتاب خانه های مثل qt چقدر میتونند مفید باشند؟اصلا اینده دارند؟
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 7 سال پیش
سلام در مورد سوال اول سخت گیری سی پلاس پلاس نسبت به زبان های دیگه کاملا طبیعی است،چون سی پلاس پلاس به دنبال پرفورمنس بالا است سوال دوم سوال با سی پلاس پلاس چه با کیوت و چه با ویژوال سی پلاس پلاس قادر خواهید بود UI نوشت سورس انجین های بازی معروف مثل آنریل انجین و کرای تک را ببین تمام سی پلاس پلاس است. فوتوشاپ و اسکایپ هردو از سی پلاس پلاس به عنوان زبان اصلی استفاده کرده اند. جاوا و سی شارپ برای شرکت های تجاری کوچک استفاده می شود، در کل تمام نرم افرارهای مادر و بزرگ دنیا از سی پلاس پلاس استفاده کرده اند. عیب سی پلاس پلاس هزینه توسعه خیلی بالا می باشد.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 7 سال پیش
??? خب من از انتها شروع میکنم به جواب دادن 1 - کتابخانه هایی مثل کیوت آینده دارند و گذشته هم دارند 2 - خود اسکایپ و فتوشاپ با سی پلاس پلاس نوشته شدند و البته تری دی مکس و مایا و کلی برنامه دیگه هم همینطور 3 - ''' می خواستم بدونم آیا در c++ شی گراء این مشکلات رفع میشه ؟اصلا این محدودیت ها مشکل هستند یا منی که php رو دیدم حس می کنم مشکل اینا؟''' بله این مشکلات حل شده هست و میتونید با stl مشکل رو حل کنید در واقع اصلا مشکلی هم نیست که بخواید حل کنید میتونی از لیست یا وکتور استفاده کنید که مقادیر قابل تغییر هستند و میتونید هروقت خواستید عضوی اضافه یا کم بکنید البته توی پیاده سازی سط پایین تفاوت هایی دارند که باید مطالعه کنید و بسته به نیازتون از ساختاری که به دردتون میخوره استفاده کنید .
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
- سخت‌گیرتر بودن ++C نسبت به PHP به دلیل ویژگی های متفاوت این دو تا زبانه. سی‌پلاس‌پلاس یک زبان کامپایلری و پی‌اچ‌پی یک زبان مفسری‌ست. سی‌پلاس‌پلاس یک زبان Strongly-Typed و پی‌اچ‌پی یک زبان Weakly-Typed هست. به هر حال هر کدوم کاربرد خودشون رو دارن. خیلی از برنامه نویسا این سخت‌گیری رو مثبت ارزیابی میکنن چون قبل از کامپایل، برخی از ارورها برطرف میشن. - قطعا میشه برنامه‌های دارای GUI با سی‌پلاس‌پلاس نوشت. فریمورک‌هایی در این زمینه وجود دارند که معروفترین اونها QT هست.
online-support-icon