آیا شبکه های اجتماعی هم می تونن وسیله ای برای ارتکاب تروریسم سایبری و حملات سایبری باشن؟

سلام.سال نوتون مبارک.من دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق هستم.عنوان پایان نامم تروریسم سایبری هستش.میخواستم بدون آیا شبکه های اجتماعی هم می تونن وسیله ای برای ارتکاب تروریسم سایبری و حملات سایبری باشن؟وچطوری؟ایا این شبکه ها در این چندین سال که خیلی پرطرفدار شدن نقشی در گسترش حملات سایبری و تروریسم سایبری داشتن؟ممنون میشم اگه راهنمایم کنید.

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
سلام،درمورد darknet جستجو کنید.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
با سلام و تبریک سال نو به شما پیش از هر چیز بایستی دید که مفهوم تروریسم سایبری چیست. چیزی که در ظاهر به ذهن من می رسد، منظور از تروریسم سایبری «تخریب شخصیت چهره ها و افراد» است. اگر دیدگاه من نسبت به این قضیه درست باشد، صد البته شبکه های اجتماعی می توانند برای چنین کاری مورد استفاده قرار گیرند. فرض کنیم حجمه یی از توهین ها به یک هنرمند در شبکه های اجتماعی اتفاق بیفتد، به نظر می رسد که عمق فاجعه تا جایی پیش خواهد رفت که وی مجبور به بلوکه کردن اکانت های خود در شبکه های اجتماعی شود. و یا فرض کنید که یک شرکت هاستینگ سرویس های خوبی ارائه نکند؛ در چنین شرایطی کاربران ناراضی به معنای واقعی کلمه خواهند توانست شرکت مد نظر را در تالارهای گفتگو و شبکه های اجتماعی ترور کنند تا جایی که شاید سهم بازار قابل توجهی را از دست بدهد امیدوارم کمکی کرده باشم
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در زندگی انسان قرن 21 دارند. به دلیل جنس مجازی این رسانه‌ها،‌ امنیت و هویت واقعی نسبتا کمتره و نظارت بر اونها هم سخت‌تر میشه. نفوذ این شبکه‌ها در بین مردم هم بسیار بیشتر از قبل شده و اشتباهاتی که ممکنه در این فضا رخ بده، به یک باره بسیار عظیم میشه و تاثیرات چشمگیری داره. از مهمترین دلایل این موضوع، جمعیت زیادی ست که در این فضاها حضور دارن. لذا این شبکه‌ها در تروریسم سایبری نقش مهمی دارند و باید با دقت و احتیاط بیشتری از اونها استفاده بشه.
online-support-icon