تغییر محتویات برنامه

یک سری برنامه های هستن (برای مثال مارکت ها) اینها بدون اینکه ما برنامه رو اپدیت کنیم محتویاتشون در هر بار اتصال تغییر می کنه. مثلا لیست برنامه هاشون یا چیز های دیگه . میخواستم یکم اطلاعات بدید این گونه برنامه ها چگونه عمل میکنن؟ میدونم که برنامه وصل میشه به سرور یکم توضیحات عملی تر میخوان نه تئوری
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
diaco سلام. این کار سه بخش داره، اطلاعاتی(دیتابیس) که سمت سرور هست . سرویس های سمت سرور و اپ .که این سرویس ها با یک سری کدها (که برای هم تعریف میشن تا زبون هم رو بفهمن )با هم ارتباط برقرار میکنن تا اطلاعات از دیتابیس خوانده بشه و در اپ بکار برده بشه. *اطلاعات دیتابیس هم هر موقع سرور نیاز داشته باشه اپدیت میکنه و در سمت اپ بررسی میشود که اگر اطلاعات جدیدی در دیتابیس اظافه شد اطلاعات سمت اپ بروزرسانی شود.در عمل نیاز به جزییات زیادی هست که میتونید از اموزش های سطح وب استفاده کنید.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سعی میکنم با یک مثال توضیح بدم. شما یک وب‌اپلیکیشن رو درنظر بگیرید که همیشه در صفحه ی اول، جدیدترین اخبار جهان رو نمایش میده. ما با استفاده از تکنولوژی های Front-End یک الگو رو تعریف میکنیم و به مولفه‌هایی که در صفحه وجود دارن استایل میدیم. حالا با استفاده از تکنولوژی های Back-End به پایگاه‌داده متصل میشیم، داده ها رو میخونیم و در جاهای درنظر گرفته شده قرار میدیم. حالا هر روز با استفاده از CMS، اخبار جدید رو تعریف میکنیم و سیستم مدیریت محتوا اونها رو پایگاه داده اضافه میکنه و در هر بار اجرای اپلیکیشن، جدیدترین اخبار رو مشاهده میکنیم.
online-support-icon