زبان لوا ، کاربرد های خاص و جالب ، و کاربرد در ربات های تلگرام

سلام ایا منبعی رو میشناسید زبان لوا رو تدریس کنه؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 7 سال پیش

سلام

متاسفانه زبان برنامه نویسی لوا منبع ترجمه شده فارسی یا آموزشی به زبان فارسی نداره(اونایی هم که هست به درد نمیخوره) ولی فیلم آموزشی pluralsight این زبان خیلی خوبه حتما فیلم آموزشی این سایت رو ببین! من که زبانم درب و داغونه بخاطر مثالهای خیلی خوبش درس رو متوجه میشدم. 

(نکته : زبان برنامه نویسی لوا یک زبان اسکریپتی هستش بخاطر راحتی کار از اون تو پروژه های دیگه استفاده میشه پس اگه میخوایید این زبان رو یاد بگیرید بهتره که ابتدا یک زبان مثل جاوا یا سی پلاس پلاس رو یاد بگیرید و از این زبان توی پروژه هاتون استفاده کنید.)

 

موفق باشید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
یکی از وبسایت‌هایی که در اکثر زمینه‌های حوزه فناوری اطلاعات و منابع انسانی آموزش های خوب و روانی رو داره، سایت tutorialspoint هست. پیشنهاد میکنم برای شروع دوره‌ی آموزشی این سایت با آدرس https://www.tutorialspoint.com/lua/index.htm رو مطالعه کنید و مدتی تمرین کنید. وبسایت رسمی این زبان با آدرس https://www.lua.org/ هم همیشه میتونه کمکتون کنه.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
lua یک زبان برنامه نویسی هست که یکی از مهمترین ویژگی هاش سبک بودنش سایت اصلی این پروژه https://www.lua.org/ هست و کتاب آموزشی خود پروژه هم از لینک زیر می تونید تهیه کنید https://store.feistyduck.com/products/programming-in-lua-fourth-edition-ebook یکی از ویژگی هاش اینه که مثل پایتون به ; در آخر کامندها نیاز نداره این قسمت پایین هم از ویکی پدیا کپی شده ولی چون مرتبط و مفید هست در اینجا اضافه کردم نوع داده‌های اولیه در لوا ۸ نوع داده اولیه وجود دارد: نوع صحت (Boolean): مقدار true یا false می‌تواند بگیرد. عدد: عددی اعشاری با دقت دوگانی (double precision) رشته: رشته‌ای از کاراکترهای یک بایتی. از تمام کاراکترهای ۰ تا ۲۵۵ می‌توان در رشته استفاده کرد. تابع: با هر تابع هم مثل یک متغیر برخورد می‌شود. برای آن متغیر عملگر)(تعریف شده‌است. جدول: جدول ساختارداده‌ای شبیه آرایه است، اما می‌توان از هر تایپی (عدد، رشته، ...) برای اندیس‌گذاری در آن استفاده کرد. ریسه: ساختار داده مربوط به همروندسازی اجرا کاربرداده (userdata): برای پیوند میان لوا و C باید اشاره‌گرها را بتوان در لوا استفاده کرد. کاربرداده همین کار را می‌کند. Nil: یک نوع خاص که فقط یک مقدار هم دارد که آن مقدار با nil مشخص می‌شود لینک : https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%84%D9%88%D8%A2_(%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C)
online-support-icon