مقایسه ای بین دو راه توسعه برنامه های اندرویدی : مسیر " ویژوال بیسیک و B4A " یا " جاوا و اکلیپس "

همون طور که میدونید دو مسیر برای توسعه برنامه های اندرویدی وجود داره : یکی اینکه از B4A استفاده بشه که مسیر مایکروسافتی هست  و دیگه اینکه راهی که خود گوگل پیشنهاد میده یعنی جاوا و محیطی مثل اکلیپس. حالا از عزیزانی که در مورد این دو اطلاعی دارند خواهش میکنم لطفا یه مقایسه ای داشته باشن که بشه راحت تر تصمیم گرفت!

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش

من هم بین این دو راهی بودم و b4a رو انتخاب کردم و الان خیلی راضی هستم. جاوا برای شروع خیلی سنگین و زمان بره. در صورتی که b4a برای شروع عالیه. به خاطر سینتکس محاوره ای که داره باعث میشه که پایه های برنامه نویسی رو خوب بفهمی. از نظر قدرت برنامه های نوشته شده چیزی از جاوا کم نداره. چون در نهایت کد نیتیو میسازه. در نتیجه سرعت اجرا برنامه های نوشته شده هیچ فرقی با برنامه های جاوا نداره. البته در نهایت هیچ کس نمیتونه منکر این بشه که جاوا حرفه ای ترین سطح برای برنامه نویسی روی اندروید هستش و همچنین زبان رسمی معرفی شده توسط گوگل. ولی پیشنهاد من به شما انتخاب b4a هستش. چون به علاوه همه این مزایی که گفتم (سادگی, سرعت ) با یادگیری و تسلط روی b4a  میتونی برای  همه دستگاه های متداول و رایجی که هستن کدنویسی کنی! چون b4a عضو یه مجموعه به نام b4x هستش که شامل 4 تا زبان b4j , b4a , b4i , b4R میشه. سینتکس این زبان ها شباهت زیادی به هم دارن و در نتیجه با یادگیری یکی از اون ها میتونی به راحتی یه تسلط نسبی روی بقیه هم پیدا کنی. 

b4a = برای سیستم های اندرویدی طراحی شده

b4j = کد های به این زبان روی کامپیوتر های ویندوزی و لینوکسی , سرور ها , برد های ARM مثل Raspberry pi , odroid ,  orange pi و ...  

b4i = برای ipod , ipad , iphone 

b4R = (که به تازگی از شرکت Anywhere software معرفی شده ) برای برد های آردوینو 

خوشبختانه منابع آموزشی فارسی خوبی هم برای b4a موجود. و همچنین کتاب خانه های این زبان هم هر روزه داره افزایش پیدا میکنه و کتابخانه های قویی هم داره. 

همچنین توی سایت خودش یعنی b4x.com یه انجمن 80 هزار نفری از برنامه نویس های زبان های b4x هستن. پس از این نظر هم ساپورت خیلی خوبی داره.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش

ممنون از پاسختون میشه منابع خوبی که سراغ دارید رو معرفی کنیدضمنا اون پوشه های تکمیلی sdk رو از کجا بگیرماین اس دی کی پدر منو در آورد

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش

http://quicklearn.ir/  سایت تخصصی آموزش b4a هستش. به جز آموزش های خوبی که داره یه انجمن خوب و همچنین کتابخانه های خوبی هم برای این زبان داره. آموزش های اولیه که شامل  نصب و راه اندازی کامل محیط b4a هستش و آشنایی اولیه با محیط برنامه نویسی و دستورات ساده و پایه ای رایگان هستش. برای بقیه ش باید اشتراک ماهانه بخری.  خیلی راحت میتونی sdk رو دانلود و نصب کنی. چون یه لینک دانلود مستقیم برای تو خود سایت داره. آخرین نسخه کرک شده b4a رو هم میتونی خیلی راحت از همین سایت دان کنی. 

http://www.esfandune.ir/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C-b4a/

این دومی هم یه سری آموزش های اولیه رو به شیوه خیلی خوبی داده. چند تای اولش رایگان ولی بقیش رو به قیمت کمی میتونی بخری.

یه سری منابع دیگ هم هستن ولی به خاطر قدیمی بودنشون خیلی کاربردی نیستن. چون b4a آپدیت شده و محیط برنامه نویسیش و کتابخانه های پیش فرضش هم عوض شده. واسه همین آموزش ها قدیمی شاید یکم گیچ کننده بشه.  ولی این دو تا لینک مزابق با آخرین تغیرات b4a هستن.

موفق باشی رفیق.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش

بازم ممنون

منم یه کتاب مقدماتی پیدا کردم برای شروع به نظرم مناسبه . لینکشو میزارم شما هم اگه ممکنه نظر بدید :

http://p30download.com/fa/entry/62050/

online-support-icon