راهنمایی در باره برنامه نویسی

Salam.khaste nabashid khastam be poorsam manke riyaziyatam fogholade za eefe albate englisim khobe mutonam barname nevis besham?
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
سلام دوست عزیز. سؤالی که شما پرسیدید کاملاً به این بستگی داره که بخواید وارد چه حوزه ای از برنامه نویسی بشید و از زبان های برنامه نویسی به عنوان ابزار برای چه کاری استفاده کنید.مثلاً اگر قرار باشه شما برای طراحی سیستم های موشکی کدنویسی کنید حتماً باید با مفاهیم پیشرفته ی ریاضی آشنایی داشته باشی یا اگر قرار باشه برنامه ای برای پیش بینی بورس بنویسی قاعدتاً نیاز به آشنایی با مفاهیم و ابزار ریاضی و آماری دارید. اما اگر وارد حوزه هایی مثل طراحی وب بشید خب احتمالاً با تحصیلات ابتدایی هم می تونید تو این حوزه موفق بشید. بنابراین به طور کلی دونستن و تسلط به ریاضیاتی بیش تر از آشنایی با اعداد و ارقام و عملیات مقدماتی ریاضی ضرورتی نداره اما این نکته نباید فراموش بشه که دستگاه هایی که ما قراره براشون برنامه بنویسیم منطق ریاضی دارند، پس هرچی ما بیش تر ریاضی بدونیم توانایی حل مسئله ی بیش تری خواهیم داشت. با تمام این حرف ها اگر شما به برنامه نویسی علاقه دارید و در همین حد که فرق بین عددی مثل 2 و 2.5 رو بدونید و ترتیب بزرگ تری و کوچکتری اعداد را بدونید و بتونید بفهمید عملیات جمع و تفریق و ضرب و تقسیم چیه کافیه و شما می تونید شروع به یادگیری اصول برنامه نویسی کنید. ان شاءالله که در این راه موفق باشید.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
سلام در تایید نظرات خانم اسدی، خوب نبودن ریاضیات شما به هیچ وجه مانعی بر سر راه یادگیری برنامه نویسی شما نخواهد شد اما اگر مثلا بخواهید یک گیم درست کنید و گیم شما هم پیچیده باشد، شما نیاز خواهید داشت تا با مفاهیم فیزیک و ریاضیات آشنایی داشته باشید. توصیه ی من این است که نگران نباشید و شروع کنید و هرگز پشیمان نخواهید شد.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
زمینه‌های مختلف برنامه‌نویسی به سطوح گوناگونی از دانش ریاضیات نیاز دارن. برای مثال اگه شما بخواین یک فضاپیما رو برنامه‌نویسی کنید، باید اطلاعات زیادی از علوم ریاضی، فیزیک و شیمی داشته باشید. (البته قطعا این کار به صورت تیمی انجام میشه و هرکس در تخصص خودش فعالیت میکنه) اما در مقابل اگه حوزه‌ی طراحی وب رو درنظر بگیریم و با اچ‌تی‌ام‌ال، سی‌اس‌اس و جاوااسکریپت کار کنیم،‌ به مراتب دانش ریاضیاتی کمتری نیاز هست. اما به طور کلی آشنایی با حتی عملگرهای ریاضی میتونه برای شروع برنامه‌نویسی کافی باشه. در درصد زیادی از الگوریتم‌های پایه مثل مرتب‌سازی و جست‌و‌جو از ریاضیات پایه استفاده میشه.
online-support-icon