انتخاب شغل بین کار کردن در یک استارتاپ یا یک شرکت با ثبات

من دو تا فرصت شغلی برام پیش اومده و میخوام لطفا من رو راهنمایی کنین تا بتونم بهتر انتخاب کنم. شرکت اول یه استارتاپه توو زمینه پزشکی که تازه میخواد شروع به کار کنه (از 18 مهر ) و احتمالا وظیفه ی من در اونجا برنامه نویسی JAVA / PHP هستش اما هنوز درست مشخص نشده. محل شرکت پارک فناوری پردیسِ و نسبت به من خیلی دوره. شرکت دوم یه شرکت باسابقه س (15 سال) و کارش هم تولید نرم افزار برای ارگان های دولتی و مشخصا شرکت برق ایران و البته پرداخت حقوقش هم سره وقت نیست، وظیفه ی من هم در اونجا برنامه نویسی JAVAس و مسیرش هم به من نزدیک تره. حالا اگر حتی مسیره هر دو شرکت و ساعت کاری شون رو یکسان فرض کنیم، شرکت اول: - مشکلات کار کردن با یه استارتاپ خصوصا اگر خیلی جدید باشه - تضمینی برای موفقیتش نیست -کاری که توش انجام میشه نسبت به شرکت دوم خیلی پویا تره شرکت دوم: - با توجه به سابقه ش با ثبات تره -پنجشنبه ها تعطیله - کار مشخصه و فقط جاواس -به نظرم آینده ی شغلی برای جاوا نسبتا محدود تر و کم درامدتره حالا با این توضیحات لطفا من رو راهنمایی کنید تا بتونم بین یکی از اینها انتخاب کنم. مرسی

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
سلام در مورد استارت آپ، خب بین PHP و Java زمین تا آسمون فرق هست. باید مشخص بشه که می خواین با کدوم کار کنید. در کل هرجور حساب کنید شرکت دوم بهتره. و این نکته رو هم در نظر داشته باشین که حقوق برنامه نویسان جاوا تا چندین برابر برنامه نویس های دیگست و باز هم این نکته رو هم در نظر داشته باشید که جاوا خیلی گستردست و فک کنم شما باید با نسخه Java EE کار کنید که باید حسابی وقت بذارین. به هر حال من شرکت دوم و پیشنهاد می دم. موفق باشید.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
آقا سینا راستش من همیشه با نسخه SE کار کردم و همون طور که شما گفتین باید با نسخه EE کار کنم و با توجه به حجم کاری که اون شرکت داره، یکم میترسم که نتونم از پسش بربیام اما با توجه به نظراتی که از شما گرفتم و خیلی هم برام مهم بود، شرکت دوم و انتخاب میکنم.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
آقای مرتضایی عزیز سلام. اگر من باشم می گم هیچ کدوم. برو کسب و کار خودت رو راه بینداز!!!
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
آقای مرادی خیلی عزیز، سلام... مرسی برای راهنمایی تون، خودم هم خیلی دلم میخواد بتونم از چند تا ایده ای که برای شروع کار دارم، لا اقل یکیشو به اجرا درارم ولی الان پول کافی برای این کار و در اختیار ندارم، و راستش هدفم از کار کردن توو یه شرکت دیگه، جمع کردن اون پوله س تا بتونم یه استارتاپ بزنم...
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
من جای شما باشم کار دوم را شروع می کنم چون منطقی تره و در کنار آن کسب و کاری (استارتاپ) برای آینده ی خودم راه اندازی می کنم.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
پاسخ این سوال بیشتر به روحیات و سلیقه‌ی شخصی آدم‌ها برمیگرده. به طور کلی، کار کردن در یک میتونه چالش‌های بیشتری نسبت به کار کردن در یک شرکت با سابقه داشته باشه. ممکنه یک عملکرد استارتاپ خوب نباشه و خیلی زود با شکست مواجه شه و شما در شرایط خیلی سختی قرار بگیرید یا از اونور موفقیت چشمگیری بدست بیاره و شما از اینکه به اون شرکت نرفتید، بسیار راضی باشید. لذا در استارتاپ‌ها یک مقدار ریسک وجود داره. ببینید یک حقوق ثابت و تقریبا بی‌دردسر رو میخواید (البته خب هرکاری دردسر خودش رو داره ولی در مقایسه با استارتاپ داریم بحث میکنیم) یا ریسک کردن و چالش رو.
online-support-icon