فرق بین سایت وردپرسی با php چیه؟ مزیت هر کدام چیه؟

دوستان من تازه بعد از یاد گرفتن دوره لاراول و html,css شروع به گرفتن پروژه کردم اما چندتا از کارفرما ها به من گفتن که وب سایتشون رو با وردپرس میسازن و چرا باید هزینه زیادی بابت طراحی سایت با php بدن. منم راستش چون اول کارم هست نمیدونستم چی بهشون بگم. حالا از دوستان می خام که مزیت های سایت وردپرسی و php رو بگن. و این که آیا کارفرما باید سایت وردپرسی رو انتخاب کنه یا php ؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

سلام دوست عزيز.

يه كم در مورد سؤالى كه فرمودين توضيح بدم. اين سوال صحيح نيست، چون php يك زبان برنامه نويسى هست و با استفاده از اون ميشه يك برنامه رو نوشت و حتما شما اين رو ميدونين. اما وردپرس يك cms آماده هست كه با يك زبان برنامه نويسي نوشته شده. مثل خيلى از cms ها كه با زبان php نوشته ميشن.

پس از لحاظ فنى درست نيست بين يك زبان برنامه نويسى و يك cms يا بهتره بگم يك قالب آماده كه خودش با زبان برنامه نويسى نوشته شده، مقايسه اى داشته باشيم. البته من متوجه منظور شما شدم و خواستم يه توضيحى داده باشم تا بتونين راحت با كارفرما صحبت كنين.

ورد پرس يك قالب آماده با يك سرى امكانات از پيش مشخص شده است، اگر كسى نياز به امكاناتى شخصى داشته باشه، با ورد پرس نميشه كاريش كرد ولى با php يا هر زبان ديگه، ميشه يك كار كاملا شخصى ايجاد كرد و توسعه داد.

در مورد اينكه كه كارفرما ميتونه تعيين كنه، خوب هر كسى اين حق رو داره و شما هم اين حق رو داريد كه كارهايى مطابق با تخصصتون بگيريد.

حالا چرا كارفرما ورد پرس رو انتخاب ميكنه، چون هزينه كمتر داره و زودتر و راحت تر ميتونه به چيزى كه ميخواد برسه و البته چون خيلى ها هم از اون استفاده ميكنن و تو ديد آدم ها به نظر خيلى بهتر مياد. در ضمن ممكن هست نياز كارفرما با امكانات ورد پرس رفع بشه و نخواد وقت و هزينه بيشترى رو براى كار بزاره.

اميدوارم تونسته باشم كمكى به شما كنم.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

سلام. بله حرف شما درسته که نباید بین زبان برنامه نویسی و cms مقایسه کرد. اما منظور من اینه که یه برنامه نویس باید یکی دوسال عمرشو صرف یادگرفتن زبان برنامه نویسی کنه تا بتونه به درآمد برسه. و از طرفی همه برنامه نویس ها وردپرس بلد نیستند و اگه قرار باشه سایت کار فرما با وردپرس درست بشه، خوب نیست. من چندتا دلیل قانع کننده فرق بین وب سایتی که از بیس با برنامه نویسی درست شده و سایتی که با وردپرس اکی شده رو میخام تا به کارفرما بگم و بتونه انتخاب درستی داشته باشه

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

سلام مجدد.

ببین دوست من، خیلی از برنامه نویس ها هستن که برای کار شخصی خودشون از وردپرس استفاده می کنند، دلیلشون هم اینه که میگن کار راه اندازه.

اما چند تا نکته رو لیست میکنم، کمی تحقیق کردم تا علاوه بر نظر شخصیم، مطالب دیگه رو هم گفته باشم.شاید بتونه به شما کمک کنه:

1- وردپرس یک cms رایگان هست و کسی که برنامه نویسی هم بلد نیست می تونه با اون سایت طراحی کنه و کاربرا باهاش راحت کار می کنند. اما یک ساختار داره و هر چی هست همونه. یه روزی ممکن هست کسی نیاز به ویژگی خاصی داشته باشه ولی وردپرس پشتیبانیش نکنه، اما زبان برنامه نویسی چون از اول یک برنامه رو می نویسیم، می تونیم هر چیزی که نیاز کارفرماست رو کاملا شخصی سازی شده پیاده کنیم. دست ما برای همه کار باز هست.

2- وردپرس افزونه های زیادی داره و این خوبه. در حالت عادی خود وردپرس رم بالایی مصرف می کنه و اگر این افزونه ها زیاد بشن، سرعت سایت میاد پایین.

3- خیلی اوقات کیفیت یک سایت وردپرس از لحاظ ظاهری خیلی بهتر از سایت های ساده هست که مثلا با php نوشته شدند، این رو حتما باید بر اساس نیازمندی های کارفرما بسنجین. مثلا به سئو نیاز داره و خیلی نمیتونه درگیر بشه و وردپرس اینجا کمکش می کنه.

4- معمولا پیشنهاد میشه برای سایت های کوچیک و خبری و شخصی از وردپرس استفاده بشه چون هم سریعتر آماده میشه هم کم هزینه هست اما برای پروژه های بزرگ مثل فروشگاه و آموزش و ... بهتره ازش استفاده نشه و با php و یه فریم ورک قدرتمند مثل لاراول نوشته بشه.

5- نمیگم هزینه نوشتن یک برنامه از صفر و با مثلا php هزینه بالایی داره، این طور نیست. میشه با هر هزینه و بسته به نیاز کارفرما، برنامه خوبی رو نوشت و هر زمان لازم باشه ارتقا داد.

6- اگر بخوام از نظر امنیتی بگم، خیلی جاها نوشتن چون وردپرس توسط چند نفر نوشته شده و افزونه امنیتی داره پس امنیتش بالاتره، درسته اما داریم میگیم یه تعدادی برنامه نویس نوشتنش پس این امکان وجود داره و برنامه های بزرگی رو میشه مثال زد که از صفر نوشته شدن و امنیتشون هم بالا هست.

7- وردپرس برای مبتدی ها خوبه و کاربری راحتی داره اما میشه از صفر هم یه برنامه نوشت که اینطور باشه.

خیلی موارد دیگه میشه اضافه کرد. من کمی سرچ کردم، پیشنهاد می کنم شما هم به گفته های من بسنده نکنین و کمی نظرات و چند تا مقاله بخونین تا خیلی حرفه ای بتونین با کارفرما صحبت کنین.

موفق باشید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

سلام. ببینید پروژه ای که کارفرما از من میخاد یه سایت املاک هست و از بنده خواستند قالب و backend بصورت اختصاصی کد زده بشه و مخصوص خود کارفرما باشه و بصورت مرحله ای قصد اضافه کردن امکانات به سایتشون رو دارن. الآن نمیدونم با توجه به خواسته کارفرما این سایت رو با وردپرس بسازم یا با لاراول؟

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

دوست من، با توجه به فرمایش آخرتون، به نظر می تونین با لاراول این کار رو انجام بدین، چون هم فرمودین قالب و backend اختصاصی باشه، هم به صورت مرحله ای میخوای امکانات رو اضافه کنین.

انتخاب با شماست و من فقط نظر شخصیم رو عرض کردم. در ضمن نظر خود کارفرما هم باید در نظر بگیرید و همین طور هزینه ای که می خواین دریافت کنین.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

ممنون از راهنماییتون

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

خواهش می کنم.

موفق باشید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

مقایسه ی خیلی خوبی بود. ممنون

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

تشکر

online-support-icon