تشخیص طول جمله در افزونه سئو ورد پرس

سلام

طول جملات من در وبلاگ کمتر از 20 کلمه است ولی افزونه سئو ورد پرس تشخیص نمیده چه باید کرد؟

ممنون

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

سلام وقت بخیر 🙄

ابتدا یواست رو به آخرین نسخه بروز رسانی کنید.

در کنار خطایی که دریافت میکنید یک آیکون چشم وجود داره که با کلیک روی این آیکون جمله ای که طولانی هستش رو بهتون نشون میده.

جمله‌های مشخص شده را بخوانید و ببینید کدام یک از آن ها را می‌توانید به 2 یا شایدم 3 جمله تبدیل کنید. این که بعضی از جملات متن بیشتر از 20 کلمه داشته باشند مشکلی ندارد اما باید درصد این جملات را در محتوا کمتر از 25% نگه دارید.

چرا باید جملات متن کوتاه باشند؟ جملات بلند چه اشکالی دارند؟
در پاسخ باید بگویم معمولا خواندن و درک مقالاتی که دارای جملات طولانی هستند برای مخاطب سخت است، زیرا تحلیل و درک جملات طولانی مشکل تر از جملات کوتاه است. بسیاری از مخاطبین وقتی جملات طولانی را می خوانند نمی توانند متوجه معنی کلی جمله شوند. حال اگر کل متن شما متشکل از جملات طولانی باشد، کاربر نمی تواند متوجه موضوع کلی که می خواستید به آن ها انتقال دهید، شود.

تاثیر طول جملات در سئو و خوانایی متن
خوانایی یکی از مهم ترین پارامترهای سئو است. چون گوگل دوست دارد همیشه مطالب با کیفیت و کاربردی و قابل خواندن را در برترین نتایج جستجو نمایش دهد (هر چند ترفندهای جستجو میتوانند نتایج را عوض کنند)، همچنین کاربران نیز علاقه بیشتری به مطالعه و اشتراک گذاری این مطالب دارند. حال اگر مطلب شما نتواند از پارامتر های خوانایی افزونه سئو نمره خوبی بگیرد، در گوگل نیز نمی توانید نمره قابل قبولی دریافت کنید. حتی اگر بتوانید در گوگل رتبه بگیرید، وقتی کاربر با محتوایی با جملات طولانی روبرو شود مطمئنا صفحه را ترک می کند و از سایت شما خارج میشود. این خروج کاربر باعث افزایش نرخ پرش Bounce rate می شود. افزایش این نرخ هم نهایتا باعث افت رتبه شما در گوگل میشود و اگر همین الان هم نرخ پرش سایت اگر بالاست باید آن را پایین بیاورید.
از این رو می توان نتیجه گرفت طول جملات در خوانایی بسیار تاثیرگذار است و عدم توجه به آن می تواند به سئو محتوا لطمه وارد کند.

موفق و تندرست باشید. 🙂

online-support-icon