چگونه هوش مصنوعی را شروع کنم ؟

سلام خدمت همه دوستان

من هنرجوی سال 11 ام کامپیوتر هستم و به زمینه هوش مصنوعی هم علاقه خیلی زیادی دارم. اگه بخوام توی زمینه هوش مصنوعی وارد بشم از کجا باید شروع کنم؟ دنبال جوابم هم توی سایت های مختلف گشتم ولی خیلی سردرگم شدم. ممنون می شم که راهنماییم کنید.

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

اول از همه باید به توان ذهنی خودتون نگاه کنید ببینید آیا ذهنی خلاق و آماده به کار در الگوریتم های پیچیده دارید یا خیر؟!

موضوع دیگر آینده پیش روی شماست که هوش مصنوعی در کجای این زمان قرار گرفته ؟!

درنهایت اینکه هوش مصنوعی رو نمیشه به قطعیت براش منبع پیدا کرد، بدلیل اینکه این رشته یا تخصص بهتر بگوییم روز به روز در حال رشد است حتی دانشگاه در درس هوش مصنوعی در حال حاضر در حال پرداختن به مباحثی هستند که تاحدودی قدیمی شده اند از آن ویژه تر گرایش هوش مصنوعی است که این ویژگی در آن هم با چشم میخورد ...

آنچه از هوش مصنوعی در حال حاضر مطرح است نوشته های بعضا پراکنده برنامه نویسانیست کل در فروم های برنامه نویسی منتشر شده و با جستجو و یافتن موضوعات مرتبط میتوانید دانش خود را افزون کنید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

نخست این که باید قدرت پردازش مسائل ریاضی رو داشته باشین،این یکی از عواملیه که اصولا علاقه مندان رو از هوش مصنوعی فراری می ده.

دوم این که دروس خاصی واسش تو دانشگاه های ایران وجود نداره،دروس قدیمیه و فک کنم هنوز هم دارن کتاب های قدیمی آقای قمی رو تدریس می کنن.ولی اگه با امید این که با ورود با دانشگاه می تونین این را هرو کامل یاد بگیرین باید بگم سخت در اشتباهین.

بهترین راه اینه که پرس و جو کنین و ببینین چه سر فصلایی رو باید دنبال کنید.

آخر هم زبان پایتونه،زبان پایتون تویه این زمینه ها خیلی منبع داره.

عضو جوامعی مثل reddit هم بشین که راهنما اونجا فراوونه.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

دوست عزیز همین علاقه شما مهمترین فاکتور هست. بقیه مهارتهایی که ممکنه نیاز باشه و در حال حاضر نداشته باشید رو میتونید با تلاش به مرور بدست بیارید.

منابع در این مورد بشدت زیاد هست فقط کافیه که دانش زبان انگلیسی داشته باشید چون این تاپیک از جمله داغ ترین مباحثی هست که الان در سطوح بالای آکادمیک و تحقیقاتی و بعضا صنعتی و تجاری در دنیا داره بهش پرداخته میشه.

در حال حاضر پیشنهاد من برای شما این هست که روی مباحث آمار وقت بذاری. یک زبان برنامه نویسی و کتابخانه های مرتبط ش رو یاد بگیری (پایتون، نامپای و پانداز یا آر و کتابخانه هاش مثل کروت) و بعد بری سراغ ابزار های ماشین لرنینگ این زبان ها (مثل سایکیت لرن sk-learn‌ و تنسورفلو TensorFlow).

موفق باشی

online-support-icon